Tips campings +/- 700km vanaf Utrecht met EV laadmogelijkheid (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® FJP84
, Datum:
20.01.2022 23:34
Hoi allemaal,
Korte introductie want ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Frans en ik heb dit jaar het plan om voor naar Frankrijk op vakantie te gaan. Dit met mijn partner er twee kinderen van dan 2 en 4 jaar oud. We willen met de auto gaan. maar laat dat nu net een EV (geen Tesla) zijn met in de zomer een bereik van zeker 350-400km. Ook staat er sowieso een tussenstop met overnachting op het programma.
We zijn eerder op vakantie naar Frankrijk geweest omdat het ons persoonlijk eerlijk gezegd niet direct aansprak, maar nu met twee jonge kinderen zien we wel de voordelen van dit land gezien de veelheid aan campings en prettig klimaat.
Ik ben al weken internet aan het afstruinen en heb contact met verschillende campings per mail gehad, maar ik kom er nog niet echt uit. Ik zoek wat luxere accomodatie (mobile home, stacaravan, lodge/safaritent) met prive sanitair (minstens toilet) op een fijne en schone kindvriendelijke camping, met speeltuin, (verwarmd)zwembad, restaurant (op loopafstand). Dit het liefste op zo'n 700-750km vanaf Utrecht. Ook is er laadmogelijkheid een must, maar dat hoeft niet perse een laadpaal te zijn. Ik ga een mobiele lader regelen voor het stopcontact (regelbaar op 6A-8A-10A-16A). Heeft iemand hier tips voor campings die in grote mate aan deze wensen kan voldoen?
Alvast dank voor de reactie.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.01.2022 08:42
Persoonlijk zou ik dan zelf net iets verder Frankrijk ingaan en bijv richting de Ardèche, Drome of Dordogne gaan en dan weet ik zeker dat Frankrijk je uitstekend gaat bevallen. Allemaal prachtige gebieden op ongeveer 1000km afstand van Utrecht en kans op goed weer is stuk groter dan als je net wat noordelijker zit. Ook heel veel keuze tussen mooie campings!
Mooie/ luxere campings zijn bijv:
Nature parc l’ardechois in Vallon pont d’Arc
La Plage Fleurie in Vallon pont d’Arc
Soleil Vivarais in Ruoms
La Grand Terre in Ruoms
Le Ranc Davaine in Ruoms
Les Ranchisses in Chassiers
Les Ramieres in Sahune
Kijk eventueel ook naar Yelloh campings, deze campings zijn over het algemeen wat luxer. Ook Sandaya heeft hele mooie campings, veel wel aan de westkust, maar ook genoeg elders in Frankrijk.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
21.01.2022 08:55
Hallo,het is wat verder in de Ardèche ,maar camping la Roubine in Vallon pont d'Arc gaat volledig aan uw verwachtingen voldoen .
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.01.2022 09:12
, Datum:
21.01.2022 09:31
, Datum:
21.01.2022 15:29
Dank allemaal,
Ik ga dit lijstje eens rustig doornemen komende tijd. Had al zo'n vermoeden iets verder te moeten gaan. Normandië zag er mooi uit, maar weer is daar wispelturig heb ik begrepen.
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
21.01.2022 19:41
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.01.2022 09:25
Wel wat noordelijker:
Camping Le Fayolan in Claivaux les lacs
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
22.01.2022 15:22
Misschien deze: zoover.nl/frankrijk/bretagne/prat/le-cheval-rouge/camping / https://opvakantieinbretagne.nl/
Wellicht een leuke kleine camping voor de leeftijd van jullie kinderen. Je kunt er niet met eigen kampeermiddel staan (dus toch niet helemaal camping ;-)) maar je kunt er ook tenten huren of een vakantiehuis.
Of deze camping: Camping-frankrijk.nlCamping Domaine de Merlanes in MolièresAlles wat u wilt weten over deze camping in Tarn et Garonne / https://www.domainedemerlanes.com/ Vrienden die niet echt van campings houden maar wel eens naar een camping wilden (je wilt eens wat met je kinderen), hebben toen hier een accommodatie gehuurd. Ze vonden het helemaal geweldig. Zij verbleven toen in huis Belle Vue, maar nu zoveel jaren later heeft deze camping nog veel meer opties om te verblijven.
Toen onze kinderen nog heel jong waren keken we voor inspiratie ook veel op deze site: https://www.greencamp.nl/ Ze verhuren ook mooie tenten. We hadden onze eigen tent, dus keken vooral naar de campings hier die heel geschikt waren voor jongere kinderen. Ze verhuren ook tenten met privesanitair. Er zitten echt een aantal leuke campings bij als ik zie wat ze daarin nog aanbieden (la prade in de tarn, le bretonniere in de vendee, blue soleil dordogne)
Ook deze aanbieder heeft mooie tenten met prive sanitair: https://www.tendi.nl/nl/
En vergeet niet de optie om op twee verschillende plekken een mooie tent te huren. Je zou bv de Vendee en de Dordogne kunnen combineren. Wij reisden altijd rond voordat onze kinderen kwamen en vonden het toen erg lastig om 2-3 weken op 1 plek te zitten.
, Datum:
28.01.2022 22:32
Dank voor de reacties weer. Het ziet er naar uit de het de Vogezen gaat worden. Weer of geen weer gaan we wel zien. Maar wat ik internet van de omgeving zie met meren en watervallen lijkt me dat wel goed vertoeven.
Ik heb een aantal leuke campings gevonden die als optie kunnen dienen. Al ben ik er nog niet uit welke. Steniole, Au Mica of Au clos de la chaume. De eerste heeft de voorkeur, Mica wat minder omdat zwembad niet overdekt is.
De route die ik voor de EV gepland heb gaat ook grotendeels via Duitsland wat ik wel een voordeel vind nog. Ik denk erover een tussenstop met overnachting te maken op ±300 - 350km zo om en nabij Bad Camberg. Heeft iemand tips voor overnachtslocaties voor 2 volwassen en 2 peuters. Mag hotel, Gasthof of Camping zijn maar liefst wel met avondeten.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
29.01.2022 00:32
Zou me behalve op de laadmogelijkheden op de camping toch ook even op de laadmogelijkheden onderweg oriënteren. Mijn zoon kwam van de zomer terug uit de Vogezen en was met zijn fonkelnieuwe e-auto dolblij dat hij in de buurt van Metz eindelijk bij kon laden.
, Datum:
29.01.2022 11:37
Klopt. Ik plan de route via ABRP. En die gaat grotendeels door Duitsland. Daar zit het wel goed met snelladers. Nu nog even zoeken naar een goede tussenstop daar in Duitsland
, Datum:
28.02.2022 22:16
Verschillende opties die we hadden zijn al vol voor de periode die ons uitkomt: 16/7/2022 - 20/8/2022. We weten in ieder geval genoeg voor volgend jaar :-).
Onze wensen zijn ook aangepast. En voor nu zoeken we nog steeds een kleinschalige kindvriendelijke camping met zwembad, speeltuintje en minimaal 4 dagen mogelijkheid voor table d'hotes of een restaurant op loopafstand. Afstand is nu ±1000km. Animatie niet perse nodig. Alvast dank voor de tips.
, Datum:
28.02.2022 23:11
, Datum:
08.03.2022 22:01
Keuze is gemaakt, we zoeken nog een goede accomodatie voor onze tussenstop ik vermoed ongeveer ter hoogte van Orleans. Heeft iemand tips voor een hotel of chambre d'hote in deze omgeving of nabij gelegen dorpjes. We zoeken iets met mogelijkheid voor diner en ontbijt en bij voorkeur mogelijkheid om de auto op te laden. Alvast bedankt