Camping Genets d’or of Les Cascades (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bas
, Datum:
18.01.2022 20:43
Wie heeft er ervaring met camping Genets d’Or of Les Cascades in Bagnols sur Cèze / La Roque sur Cèze?
Wij twijfelen tussen deze campings. Beiden hebben plus- en minpunten. Les Cascades lijkt op de website fantastisch met een plek van 130m2 en privé sanitair. Maar op andere foto’s zien de plekken er heel smal uit… De camping is prijzig, en dan willen we wel een ruime plek voor dat geld…
Les Genets d’Or lijkt wat rustiger maar lees daar ook wat overlast in de nacht van de jongeren en hoog ons kent ons gehalte?
We hebben twee jongens van dan 13 en 15 die houden van vissen, zwemmen en voetballen.
Welke zouden jullie aanraden? Of eventueel andere tips voor een camping aan rivier op de route naar Serignan.
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
18.01.2022 20:53
Allebei een week ?
Kan je mooi vergelijken.
Als het voor een enkele overnachting is, zou ik me helemaal niet meer druk maken: kijk waar je uit komt na een reisdag.
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
18.01.2022 21:14
Ik ga voor de 5 de keer naar Genêts d'Or.
Overlast in de nacht wordt niet geaccepteerd , je hoort wel eens wat maar er wordt wel op aangesproken via een camping app tenminste dat was afgelopen jaar werd er op geattendeerd dat dit niet mag.
Ons kent ons er komen idd jaren lang bepaalde familie groepen die ook weer activiteiten organiseren ik heb er niet zo veel last van .
De plekken vooral vooraan op de camping in het bos gedeelte is het lekker rustig en heb je daar gewoon lekker je eigen plek .
Vissen kan je daar geweldig , er zijn genoeg plekken aan de rivier waar geen zonaanbidders liggen .
Ik vind het een heerlijke camping en ga er weer 3 weken heen .
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.01.2022 11:01
Geplaatst door: M
, Datum:
19.01.2022 16:57
Het is voor ons weer enige jaren geleden dat wij een heerlijke vakantie hebben gehad op les Genets d’or.
Het voordeel is dat de rivier en de strandjes die er bij horen alleen worden gebruikt door mensen van de camping.
Bij cascades wordt het strand ook gebruikt door dagjes mensen, wat inhoudt dat het strand, toen wij er waren, verschrikkelijk druk was.
Mensen met honden, uitwerpselen enz.
Ik zou persoonlijk kiezen voor les Genets d’or en mocht je dat leuk vinden, een dagje gaan kijken en zwemmen bij de cascades.
Succes.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
19.01.2022 17:54
Camping Les Cascades zijn wij een keer een dagje geweest. Prachtige en nette camping vonden wij en heerlijk gelegen aan de rivier.
De kampeerplekken zijn inderdaad smal, maar wel heel erg diep. Daardoor kunnen de plekken wat onhandig zijn en lijken ze wat klein, maar in werkelijkheid heb je wel veel ruimte in de diepte!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.01.2022 17:56
Wij hebben afgelopen jaar nieuwe foto's gemaakt op Camping Les Cascades.
Er was veel veranderd, er waren veel meer mobilhomes en de (kleine) plaatsen, die nog over waren hadden privé-sanitair.
Zie ook de foto's (vergroten door er op te klikken)
https://photos.app.goo.gl/VLTzZWFso7LFk7Ze6
, Datum:
20.01.2022 12:16
Bedankt voor de reacties tot nu toe. Waarschijnlijk wordt het Genets d´Or. Plaatsnummer 23 is nog beschikbaar. Het lijkt dat deze aan de rivier ligt, of staan er veel bomen voor? Wellicht heeft iemand ervaring met deze plek of andere aanraders? Alvast bedankt weer!
, Datum:
20.01.2022 12:17
@Tineke, jullie foto's hadden we inderdaad bekeken. En n.a.v. de foto's twijfelden we erg aan de beschrijving van de camping. Op de website staat dat de plaats zeker 130 m2 groot is, maar zo zien ze er idd niet uit.
Geplaatst door: ® Alice3
, Datum:
20.01.2022 13:32
Hallo Bas, heb even de foto's bekeken van Johan. Zie linkje. Volgens mij is plek 23 de plek recgts met de blauwe voortent op de hoek. De camping ligt een paar meter hoger dan de rivier. Plek 23 zit bij het pad naar het eerste strandje. Wel mooie plek, veel mensen gaan aan de andere kant zitten en hebben dan mooi uitzicht op de Ceze. Wij vinden de plekken op het linker gedeelte aan het veld ook fijn. Dan heb je vrij uitzicht. Daar zitten ook het speelveld voor voetbal pingpong volleybal. Hangmat kun je daar tussen de bomen hangen. Voor vragen verder mag je mij ook mailen. Succes met de beslissing.
https://photos.app.goo.gl/LU6dhfgpvDqSqhMh7
, Datum:
20.01.2022 18:52
Plek 23 is prachtig hoor , wij hebben zelf 63 dit jaar .
Plekken liggen idd aan de rivier , maar de rivier ligt zeker een heel stuk lager dan de camping zelf .
Daardoor lijkt het alsof je tegen bomen kijkt in werkelijkheid zit er hoog struikgewas die langs de " afgrond " naar beneden aan groeit.
In de diepte kijk je heerlijk naar de rivier maar vanaf je plek zittende kijk je niet pal naar de rivier.
, Datum:
20.01.2022 18:54
Wanneer zijn jullie er ? Mijn zoontje van 14 houd wel van visvriendjes . 😀
, Datum:
20.01.2022 19:00
Wanneer zijn jullie er ? Mijn zoontje van 14 houd wel van visvriendjes . 😀
Geplaatst door: Stellies
, Datum:
21.01.2022 19:35
Plek 23 is prachtig en ruim. Stoeltje mee naar overkant vd weg en je zit heerlijk met uitzicht op rivier.
Inderdaad veel terugkerende gasten, maar wij hebben ons er niet aan gestoord. Voor nieuwe jeugd soms enkel wat lastiger tussen te komen. Overlast van jeugd hebben wij niet gehad.
Genets d'Or is nog echt camping en heel fijn!
Camping Cascades zeker een keer heengaan voor het goede Italiaanse restaurant (reserveren is must in hoogseizoen) en een dagje naar de Cascades. Maar klopt wat hier eerder wordt geschreven: heeel druk strandje bij die rotsen met veel Franse daggasten. Camping staat inmiddels vol chalets en de meeste mooie staanplaatsen zijn verdwenen. Hoe sfeer verder is daar tijdens verblijf, weet ik niet.