Wie heeft er een goede tip? Wij hebben 5 kinderen, 3 van 12 jaar en 2 van 14 jaar. Althans, zo oud zijn ze komende zomer. We willen voor het eerst naar een camping in zuid Frankrijk gaan. Voorheen huurden we altijd een particulier vakantiehuis in Italië met een zwembad erbij, maar dan zit je vaak wat afgezonderd. We zijn dan altijd soort van verplicht om ergens heen te gaan voor entertainment. Dat willen we deze zomer een keertje anders aanpakken en wie weet daarna vaker.
We zijn zelf geen kampeerders, dus zoeken een camping met chalet of stacaravan voor ons grote gezin van 7.
Het belangrijkste is dat we hopen dat de kinderen op een camping meer te doen hebben en makkelijk leeftijdsgenootjes kunnen opzoeken. Een disco/schuimparty waar ze heen mogen (geen minidisco, maar iets voor prepubers) en waar wij op een terrasje kunnen zitten 's avonds. Liefst met voldoende Nederlandse kinderen, genoeg zwembaden, horeca en activiteiten. In een mooie omgeving of dichtbij het zandstrand. We zoeken dus niet iets rustigs, maar juist een plek waar heel veel te doen is, zodat ze er, binnen de grenzen van een camping, veilig zelf op uit kunnen.
Liefst een grotere camping, geen natuurcamping oid (alhoewel dat ons meer aanspreekt, maar in dit geval; als de kinderen happy zijn, zijn wij het ook). Ze zijn overigens heel makkelijk allemaal en niet verwend, want als ik lees wat ik schrijf lijkt dat haast zo. Ze zitten nu alleen op een iets lastiger leeftijd met alles, ook qua vakantie.
Hoop op tips! Dankjewel. Groetjes Femke
Hi,
Er is ook een facebook pagina , kamperen met pubers, en kamperen met tieners hier staan ook hele leuke tips.
Ik heb helaas geen tip omdat wij met onze pubers wel naar een iets kleinere natuur camping gaan.
Misschien is camping le Soleil in Argeles sur Mer geschikt?
Er zijn zowel kampeerplaatsen als verhuuraccomodaties.
Het is een grote camping direct aan het strand. Er is tevens ook een heel groot zwembad .
Daarnaast is er voor pubers veel te doen en wordt er van alles georganiseerd op de camping.
Het toeristische en drukke dorp ligt op loopafstand .
Als je van drukte houdt zit je hier prima.
Ik zou ff de Spaanse grens oversteken ,baai van Rosas
Camping Amfora als eertste ,als daar nog plek is
of Nautic Almata
Of een vd andere aldaar