Campervakantie in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
15.01.2022 08:58
Aankomende zomer willen we 'ns wat anders. We willen 3 weken met een camper gaan rondtrekken door Frankrijk. Vertrek begin juli. Er zijn hier vast wel mensen die dit vaker hebben gedaan en tips willen geven. We willen wel zo veel mogelijk op campings overnachten (denken we, omdat op een betonnen plaat staan op een parkeerplaats ons wat minder aantrekt), campings in de categorie Municipal of in ieder geval kleinschalig. Voor zover iemand dat weet: ben je op de meeste campings welkom met een camper? Of zijn er ook die dat liever niet hebben? Andere tips uiteraard ook welkom!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
15.01.2022 09:11
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
15.01.2022 09:30
Hans030, voordat wij met onze minicamping zijn begonnen trokken wij met onze camper ook door Frankrijk en altijd overnacht op een camping. Hans wij hadden wel altijd plankjes en kunststof rijplaatjes om niet vast te zitten bij slecht weer, deze werden onder de wielen gedaan om verzakken te voorkomen, helpt ook bij slecht weer om niet te slippen bij het wegrijden, campers die bij ons komen bied ik gelijk plankjes aan, (bij een langer verblijf anders kuilen in het gras). Voordat wij overnachten altijd getankt en boodschappen gedaan. Zelf hebben wij nooit problemen gehad om een plek te vinden op een camping, heb wel eens gezien dat er bij de ingang de max. lengte aangegeven is. Voor de rest ervaart en geniet, succes.
, Datum:
15.01.2022 16:20
Dank voor de reacties!
Voor de laatste reactie: waar is jullie minicamping?
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
15.01.2022 17:13
Voor ons een mooi stuk van Frankrijk, de Bourgogne vlak bij Decize, mooi fiets en wandel gebied. de website is https://www.laprise.nl en bij deze nog heel veel tour plezier met de camper.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.01.2022 09:19
Voor je het slachtoffer wordt van je eigen vooroordeel: camperplaatsen zijn lang niet altijd betonnen parkeerplaatsen. En als ze dat wel zijn, liggen ze vaak midden in gezellige plaatsjes, met winkels. Horeca en terrasjes op loopafstand. Stap je na een gezellig avondje zo je bed in. En dat de cp minder gezellig is, ach je slaapt, dus wat maakt het uit?
Overigens mag je in Frankrijk (en in België, Spanje, Duitsland en Italië) in beginsel overal overnachten waar je mag parkeren, dat levert ook nog heel veel mooie plekjes op
Zie park4night.com ( bekijk vooral ook de reviews).
En als je het over kleinschalig hebt. Kijk dan eens op francepassion.com. koop voor drie tientjes hun gids, dan mag je voor drie tientjes verder gratis overnachten bij een paar duizend (wijn-)boeren. Geen aankoopverplichting. Enige voorwaarde: ze hebben geen
voorzieningen, dus je moet zelfvoorzienend zijn.
, Datum:
16.01.2022 09:29
Ten overvloede:
Terwijl wij toeren, komen we in Frankrijk altijd wel plekken tegen om toilet te legen en drinkwater te laden. En je komt onderweg ook altijd wel een supermarkt tegen. Dan ben je helemaal vrij om te overnachten waar je wil (op de top van de Mont-Ventoux bijvoorbeeld, om de zonsopgang te beleven).
Het gevaar is alleen dat je elke dag blijft rijden, en dan gaat rijden toch op werken lijken. Dus pakken we af en toe een kleinschalige camping om een paar dagen te blijven staan, languit in onze stoeltjes voor de de deur, af en toe een duik in het zwembadje... Selecteer op de kaart van deze site de à la fermes en de campings met 1 of max 2 sterren...
, Datum:
16.01.2022 11:31
Dank voor de tips! Voor ons is het nieuw en daarom heel waardevol om praktijkervaringen te krijgen. France Passion aanschaffen gaan we zeker doen. Lijkt ons erg leuk om dat een paar keer te doen en dan "verplicht" wijnproeven of kaasproeven.... Heerlijk.
, Datum:
31.01.2022 18:06
@Peter, heb jij nog een aantal persoonlijke favorieten in pakweg gebied Champagne-Ardenne, Bourgondie, Auvergne, Drome? (NB. dat is de kant die wij op denken te gaan). Of is dat te veel info hier?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
31.01.2022 18:50
Hans
Heb je de link helemaal boven al geopend
Daar vind je wat campers en hun reis gedrag meer als hier
Ook vind je daar het antwoord op je vraag aan Peter
Geplaatst door: Nika
, Datum:
31.01.2022 18:56
, Datum:
31.01.2022 23:53
@Hans030: Geef me even de tijd ik kan dagen volpraten over camperen in Frankrijk, moet even filteren.
@Nika: camper is niet alleen voor lange vakanties. Wij hebben bijvoorbeeld veel familie die te ver weg woont om even een bakkie koffie te doen. Maar als je ze aandoet tijdens een lang weekend... Scheelt natuurlijk dat ik onregelmatige werktijden heb, en dus veel lange weekeinden
, Datum:
01.02.2022 13:05
@Peter, alvast dank. Gaat mij om een paar 'gouden' tips, niet te veel werk van maken.
Heb overigens de links naar de diverse sites bekeken en de nodige leesuurtjes erop zitten, maar vooral benieuwd naar de persoonlijke ervaringen met locaties.
Overigens is het voor ons de 1e keer, huurcamper. Daarom 3 weken. Lang getwijfeld 4 of 3 weken, maar voor die eerste keer doen we toch maar 3 weken. Qua gebied willen we in Bourgondie (vanaf Troyes aangereden) beginnen, o.a. dus Troyes, Vezelay, Morvan en Zuid Bourgondie. En dan naar de Haute Loire, daar ging ik als kind vaak heen. Wil o.a. Le Puy graag zien. En mooi en relatief rustig gebied. Er is alleen 1 maar, als we bij vertrek in de gaten hebben dat het weer slecht is rijden we vermoedelijk wel via Lyon sneller zuidelijker. Voordeel van de camper: niks reserveren en we zien wel waar we uit komen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet,
, Datum:
01.02.2022 13:20
Dat is inderdaad het voordeel van een camper.
Stuur me per pb even je mail-adres, ik heb nog een lijst van zo goed als alle overnachtingsplekken die we in Frankrijk aangedaan hebben.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
05.02.2022 14:27