Domaine de Naiades in Grimaud - internet / wifi / 4G (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Elisa@
, Datum:
12.01.2022 12:22
Hallo allemaal
Jaren geleden (2007) zijn wij ook op deze camping geweest. Toen stonden er wat minder huisjes dan nu.
Camping beviel toen en de omgeving is wel bekend bij ons omdat we vaker in de omgeving vakantie gevierd hebben op campings tussen Ramatuelle t/m Agay / Antheor.
Blijft een mooi en gezellig gebied :-)
Voor zomer 2022 viel mijn oog weer op domaine de Naiades.
Onze kinderen hebben inmiddels de leeftijd dat internet echt wel een eerste levensbehoefte is en tja eerlijk gezegd is het ook handig :-)
Voor de criticasters, ja er wordt ook heeel veel gedaan zonder internet tijdens de vakantie :-)
Ik ben op zoek gegaan naar ervaring over deze camping in 2019-2020-2021 en hier en daar wel wat gevonden. Overwegend positief.
M.b.t. internet kan ik zien dat er betaalde wifi is over de hele camping volgens de campingsite.
Vorig jaar op andere camping achter Frejus werd dat ook aangegeven. De praktijk was helaas anders. Bar weinig ontvangst en als die er wel was, zo traag dat het niet werkbaar was. Helaas was in die omgeving ook 4G ontvangst via de smartphone vrijwel onmogelijk. Rijdend richting de kust werd dat gelukkig wel beter/
M.b.t. ervaringen domaine de Naiades kan ik helaas niets vinden over ontvangst en de kwaliteit van WIFI en 4 of 4G via Smartphone.
Zijn hier bezoekers die afgelopen jaren deze camping bezocht hebben en ook ervaring mbt WIFI en 3 of 4G hebben.
Alvast bedankt.
Groeten Elisa.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
12.01.2022 18:41
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.01.2022 06:55
Met dat laatste ontdek je alleen de 4g dekking, niet de wifi-dekking op de camping.
Lees op de site wel dat je daar wifi moet kopen voor 25 euro per week, staat niet bij of dat per gebruiker of per familie is. Hoe dan ook is wifi daar kennelijk geen service, maar een verdienmodel...
Geplaatst door: Elisa
, Datum:
13.01.2022 17:42
Dank.
Tja dat het een verdien model is dat is op de meeste campings wel zo. Maar als de kwaliteit slecht is, dan nog meer oplichting :-)
En als de kwaliteit heel goed is willen we ook echt wel wat meer voor betalen. Apparatuur, onderhoud etc kosten de camping ook geld
Mbt die 4g site snap ik niet helemaal wat k daarop zie en hoe dat te interpreteren in een gebied
Geplaatst door: Annies
, Datum:
13.01.2022 19:44
Hoi Elisa,
Wij hebben afgelopen zomer op deze camping gestaan in een huisje van Roan. Wij hebben deze WiFi kaart gekocht en hebben prima WiFi gehad. Wij zaten wel dicht op de receptie en ik denk dat het wel uitmaakt waar je zit op deze camping omdat het ook nog eens een terrassencamping betreft. Als je in de buurt zit van een wifipaal denk ik dat je prima WiFi hebt maar anders denk ik van niet. Wij waren er in de maand september dus de camping was ook niet vol. Mijn ervaring was dus echt goed maar ook wij hebben het weleens anders meegemaakt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Wij waren ook maar met 2 personen dus ik weet niet hoe het is met meerdere personen en apparaten..
, Datum:
13.01.2022 19:49
En nog een toevoeging. Ik heb bijna elke avond op mijn iPad een programma gekeken op tv via de ziggo app. S’ochtens vaak even zitten internetten maar dat is meestal een rustig moment.
Geplaatst door: Elisa
, Datum:
13.01.2022 21:40
Dankjewel Annies
Hebben jullie naast wifi ook ervaring met gewoon 4g ontvangst op de camping gehad.
En nog tips v.w.b de mobile homes qua ligging. Zijn er typen die mooier of niet mooier staan. Ik kan mij voostellen dag de duurdere huisjes ruimer staan etc. Maar toen wij jaren terug op de camping waren, was het grotendeels ook nog staan plaatsen.
Grtn Elisa.
, Datum:
13.01.2022 22:21
Ik kan je geen advies over de mobilhomes. Wij hebben alleen maar gekeken naar de huisjes van Roan en deze staan eigenlijk allemaal prima. Wij hebben wel een rondje over de camping gemaakt en ons viel op dat de mobilhomes best wel uit elkaar stonden dus niet in een rij zoals zo vaak. Op de website van Roan staat een duidelijk plattegrond van de camping vind ik. Wel rekening houden met klimmen.
Onze smartphones deden het prima met 4g soms ook nog wel 3g. Als je echt lang moet internetten is de mcdonalds ook niet ver weg. 😉