Route en overnachtingscamping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wendy1975
, Datum:
09.01.2022 10:32
Wij gaan dit jaar voor het eerst een andere kant op in Frankrijk. Normaal altijd de route du soleil gereden. Dit keer gaan we vanuit noord holland naar millau. Dat betekent via Parijs naar beneden. Ik heb ook gezien dat er een alternatieve route is via Reims. Wat is wijsheid? Ik heb begrepen dat je in Parijs behoorlijk vast kan komen te staan. Is er ook nog een andere optie om Parijs te omzeilen? En ik zie ook dat er weinig overnachtingscampings zijn via deze kant. Het zou dan gaan om ter hoogte van Parijs en ter hoogte van clermont ferrand te overnachten. Wie heeft er tips?
Geplaatst door: paul
, Datum:
09.01.2022 11:06
goede morgen Wendy
Bijdeze een route beschrijving vanaf Reims
A26 richting Troyes voor de stad richting Auxerre N77 over de ringweg van Troyes
N77 gaat door Auxerre als je met een caravan rijd is dat niet zo prettig , dan is via de N6 /D66 enkele km om te rijden
richting Vincelles aldaar rechtsaf D85 o weer op de N 151 te komen naar Nevers .
Daar de N7 naar Moulins aldaar kun je naar de naar de A71 of N7 volgen naar Vichy en dan de A71 oprijden via de A719
P.S. met een caravan doe ik er ongeveer 3u over van Troyes naar Nevers
Mvrgr.Paul
Geplaatst door: marco
, Datum:
09.01.2022 11:30
Wij overnachten regelmatig op de municipal camping in Issoire net onder Clermont Ferrand. Prima camping, heel schoon en mooi sanitair, je kan er evt voor de volgende morgen broodjes bestellen
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
09.01.2022 11:40
Geplaatst door: Jane
, Datum:
09.01.2022 13:44
Parijs is net als elke grote stad wel wat druk. Stil hebben we er nooit gestaan maar van alle kanten komt verkeer. Je moet dus erg opletten samen met het feit dat je in een onbekende omgeving zit kan dat wel inspannend zijn. Verder is Parijs niet veel anders dan Amsterdam Rotterdam of den Haag.
Over de route naar Milau kan ik je niet tippen.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
09.01.2022 14:05
Geen overnachtingscamping op die route ?
Check eens:
La Paille Haut, in Boiry
Campix, in St Leu d'Esserent
Port de Plaisence, in Peronne
Olivet, in Orleans
Sologne, in Salbris
Bellon, in Vierzon
Le Grande Sologne, in Nouan
Geplaatst door: Johan
, Datum:
11.01.2022 17:11
Wij hebben afgelopen zomer vanuit Rotterdam met de caravan naar Millau gereden.
Wij hebben overnacht op camping Les Clos Auroy thv Clermont Ferrand.
Ideale camping! ligt een paar minuten van de snelweg. Het heeft een zwembad met leuke glijbaan, speeltuintje met trampolines.
De eigenaar is Nederlands. Wij reden ’s nachts en konden om 09:00 uur in de ochtend aankomen. Voor ons ideaal.
Hierdoor ook geen last gehad bij Parijs.