Camping met barretje voor de jeugd (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
07.01.2022 17:02
Hallo allemaal,
We zijn weer op zoek naar een camping voor 2022.
Vorig jaar waren we op camping la Pinede in Die. Voor onze oudste zoon een prima camping (vanwege veel oudere jeugd die in de avond naar de pub in Die gingen).
Wij vonden de camping wat minder en willen ook weer eens een ander gebied bezoeken.
We zoeken een camping met verhuur, waar ze op de camping zelf een barretje hebben waar de jeugd onder de 18 ook een drankje mogen bestellen. En waar dus ook wat oudere jeugd komt.
Ik zag bijvoorbeeld camping le Canigou, maar dat is best ver rijden en meer voor de erg sportieve mensen?
Iemand tips voor een camping met oudere jeugd? Mag in verschillende delen van Frankrijk zijn, maar liefst wat zuidelijk.
Groet,
Berry
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
07.01.2022 17:18
Een barretje ??
En onder de 18 bestellen
Je weet toch dat dat officieel nergens mag
Dus vraag er dan niet naar
Er zullen genoeg campings zijn waar ze het doen
Maar die willen het niet weten
, Datum:
07.01.2022 17:32
Hahaha, Labrador,
Ga jij nu bepalen welke vraag ik wel of niet mag stellen? De omgekeerde wereld.
Ik vraag niet of iemand zijn waarde oordeel geeft of het wetboek erbij haalt.
Als je geen tips hebt, reageer dan niet.
Ik wens je een mooi weekend toe!
Geplaatst door: Willem
, Datum:
07.01.2022 17:49
Hé Berry1,
Kwestie van normen en waarden. Weet je nog, zal je ook wel vroeger van je ouders hebben gehoord.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
07.01.2022 18:36
@ Berry
De. Tips staan er
In het midden
Dat je er niets mee doet ,jammer
Ook een fijn weekend
Geplaatst door: marian
, Datum:
07.01.2022 19:41
@ Labrador, fijn je opmerking. Helemaal met je eens! Moeten we inderdaad niet aan mee willen werken. Eigenlijk vind ik dat het beheer deze vraag ook niet moet laten staan. Kan de TS ook weer boos op reageren, maar dat is dan maar zo.
Geplaatst door: ® Jaapj
, Datum:
08.01.2022 11:28
Nou nou, nu niet allemaal te braaf worden. Neem aan dat Berry zn kinderen niet dronken wil voeren. En hebben we zelf allemaal ook niet een drankje gehad voor we 18 waren. Beter onder toezicht eraan laten proeven, dan weet je wat er gebeurd, dan dat ze t stiekum toch wel doen.
Berry, in welke streek zoek je een camping? Wat zijn je belangrijkste eisen waar e.e.a. aan moet voldoen?
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
08.01.2022 12:34
Een camping waar de jeugd onder 18 ook alcohol mag bestellen? Het antwoord is simpel dit mag nergens in Frankrijk.
De praktijk zal echter zijn dat dit op veel campings gewoon kan (voor een 14 jarige zal dit lastiger zijn als een 17 jarige).
Ik vind het wel bijzonder dat dit echt een criterium is voor het selecteren van een camping. Het komt een beetje op mij over van: mijn minderjarige zoon moet wel kunnen zuipen anders heeft hij het niet naar zijn zin.
Mijn tip: kies een (jeugd) camping waar ook wat oudere jeugd komt. De kans is groot dat hij ook een drankje kan bestellen. Zo niet, dan maar bij de accommodatie van pa en ma een biertje (of wat dan ook) drinken.
, Datum:
08.01.2022 16:09
Dank voor jullie reacties.
Ik ben behoorlijk lang lid van dit forum en probeer soms mijn steentje bij te dragen met het beantwoorden van vragen en ieder jaar een review te schrijven over de bezochte campings.
Het valt mij op dat de laatste jaren op dit forum een soort "Zeikcultuur" ontstaan is. Ook wordt gevraagd om dit topic te sluiten omdat het niet in het straatje past van de lezer. Een van de spelregels van dit forum is: "respecteer elkaars mening". Ook zou ik boos zijn.
Ik ben niet boos, wel verbaasd.
Ook ik weet dat in Frankrijk geen alcohol geschonken mag worden onder 18 (in andere landen niet onder de 16 jaar).
Mijn vraag was dus waar dit wel gedoogd wordt, zodat mijn 17,5 jaar oude zoon een keer een biertje mag drinken (met zijn ouders of met zijn vakantievrienden).
Vorig jaar gingen ze, zoals ik in mijn post vermeld, buiten de camping wat drinken in een pub waar dus alcohol geschonken werd en ik daar geen zicht op had.
Daarom mijn vraag, omdat ik het fijn zou vinden als hij in de buurt is als hij een keer een drankje drinkt.
Ik zoek dus niet een camping met comazuipers die iedere nacht dronken de rest van de kampeerders wakker houd. Liefst net boven of onder de lijn Lyon.
Geplaatst door: Jan-Willem
, Datum:
08.01.2022 16:51
Hoi Berry1, Ik haak even aan bij je vraag. Het is een vraag die ook wij hier zomaar hadden kunnen stellen. Verder ben ik het helemaal met je eens. In plaats van een normaal antwoord krijg je tegenwoordig op dit forum al heel snel allerlei, “misschien wel goed bedoelde” maar vooral ook behoorlijk suggestieve antwoorden die dan geen antwoord zijn op de eerste gestelde vraag. Wij hebben de afgelopen jaren in Duitsland en Frankrijk een heel prettige tolerantie meegemaakt in de omgang met een drankje op een terrasje of in een bar. Voor ons is het ook fijn als een drankje voor iemand van -18 mogelijk is. Op papier is er weinig mogelijk maar in de praktijk wil het best wel eens anders zijn. Ik ga geen campings noemen maar,....... Het gaat vaak zo dat als het bedienend personeel weet dat pa en ma het oké vinden zij er dan niet moeilijk over doen. Zo zou het vind ik overal moeten zijn. Oh en de negatieve reacties hier weer op,.... Laat maar en geef anders een tip op de vraag van Berry1 en geen schoolmeesterachtige adviezen. Reageer dan maar liever niet. En om jou reactie boos te noemen? Als dat boos was dan vraag ik me af wat vriendelijk is. Ik hoop dat er nog wat tips komen. Misschien treffen we elkaar dan wel ergen bij een barretje😊
Geplaatst door: Annehuisje
, Datum:
08.01.2022 17:05
Camping de l’Arche in Anduze. Jeugd verzamelt zich s’avonds in restaurant op de camping en gaat daarna samen naar de rotsen met elkaar chillen. Onze puber zonen hadden snel aansluiting. Zijn ook op la Pinede in Die geweest. Vonden de l’Arche schoner, netter en beter onderhouden.
Geplaatst door: ® Tien84
, Datum:
08.01.2022 17:16
Hoi Berry,
Natuurlijk wil je niet dat je zoon dronken wordt. Het gaat om de gezelligheid, niet om het zuipen.
Toen ik zelf 17 was ben ik nog met mijn ouders op Yelloh! Village Le Fayolan geweest (Jura). Ik heb mij daar destijds prima vermaakt. Misschien dat dit iets voor jullie is?
Succes met de zoektocht en alvast een hele fijne vakantie gewenst.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.01.2022 09:48
Geplaatst door: patricia
, Datum:
10.01.2022 10:30
Hi,
Wij hebben voor Canigou gekozen en serignons.
Hoorde dat ze op Solaire zelf met wat drank naar een plek gaan buiten de camping om wat te drinken,
Misschien is dat een tip.
En ja die belerende reacties, laat toch gaan, met 17.5 lust je echt wel een biertje hoor, maar als je het bij de bar niet krijgt , dan anders oplossen.
Geplaatst door: koen
, Datum:
10.01.2022 11:46
camping Rioclar in Barcelonnette. Ook een prachtige omgeving. Al lees je wel verhalen dat het daar met alcoholgebruik wel eens uit de hand loopt.
Wij gaan dit jaar zelf naar Canigou, we zijn benieuwd.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
10.01.2022 15:58
De Peyroche in Ruoms. Zo'n 500 meter van de camping is een soort openlucht barretje waar je kan eten en drinken.
Ik weet niet of de eigenaar van de Canigou Harry zo scheutig is met schenken aan minderjarigen.
Niks aantrekken van die pastoors en dominees die hier op het forum zitten. De jeugd heeft het al moeilijk genoeg in deze tijd.
, Datum:
11.01.2022 19:56
Heel erg dank voor jullie suggesties!
Er zitten leuke (en sommige ook bekende) campings tussen.
We hebben uiteindelijk geboekt bij Canigou. Vanaf 7-8, twee weken.
Ik zoek nog naar 1 of 2 voor-overnachtingen om de afstand te overbruggen.
Ieder jaar zeggen we weer: "volgend jaar gaan we minder ver rijden". Weer niet gelukt :-)
Nu hopen dat we de goede keuze hebben gemaakt :-). We gaan het zien en ervaren.
Dus: tot ziens aan het barretje en anders fijne vakantie!