Overnachten richting Zuid-Frankrijk (Languedoc) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Floortje
, Datum:
06.01.2022 14:09
Komende zomer gaan wij naar zuid-Frankrijk (Portiragnes). We gaan met eigen auto en hebben een accommodatie gehuurd.
Het zal zo’n 1250 km zijn schat ik in. Wij vinden het te ver om in 1x te rijden, dus we willen ergens overnachten. Ik weet nog niet of we de 1e dag tot ongeveer halverwege gaan rijden, of juist iets verder en de laatste dag dus niet zo lang meer hoeven.
Wie heeft tips voor goede hotels, voor 4 personen (liefst familiekamer) en ontbijt erbij is ook wel makkelijk denk ik. En: gratis annuleerbaar tot kort voor vertrek gezien Covid. Dan is een boeking via Booking.com wellicht het makkelijkst? Of anderszins?
Gezien het hoogseizoen lijkt het me prettig om in elk geval een hotel vastgelegd te hebben.
Geplaatst door: patricia
, Datum:
06.01.2022 14:30
De bb.com hotels zijn altijd aanrader om onderweg te boeken voor overnachting.
Hoe het zit met annuleren weet ik niet
Geplaatst door: Lia
, Datum:
06.01.2022 14:34
Wij gaan elk jaar in september naar de Languedoc.
Wij overnachten dan op de heenreis ongeveer bij beaune.
Dat is bij ons( Bloemendaal)850 km.
Wij boeken een overnachting via Airbnb.
Kan je vaak gratis annuleren,zelfs een dag voor aankomst.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
06.01.2022 15:23
Village Motel Tournus, ca. 50 km voorbij Baune. Familiekamers, auto voor de deur, zwembadje erbij, buitenzitje achterkant eigen kamer en naastgelegen (separaat) restaurant voor 's avonds op hetzelfde terrein. Wij vinden deze perfect voor een overnachting.
, Datum:
08.01.2022 20:34
Village Motel ziet er heel leuk uit, echt idyllisch. Zou het zo boeken. Helaas al vol op onze datum.
Ik heb ook bij B&B hotels gekeken. Waar ik verder tegenaan loop is dat er veel hotelkamers een slaapbank hebben. Dat is echt geen doen voor 2 lange pubers. Natuurlijk kunnen we 2 kamers boeken, maar dat is meteen een stuk duurder. Pubers vinden het geen probleem om bij ons op de kamer te slapen trouwens, voor dat ene nachtje.
Zijn er echt geen hotels, of b&b’s met gewoon 4 slaapplaatsen in één ruimte of met tussendeur?
AirBnB moet ik nog bekijken trouwens.
Ik neig nu naar iets tussen Mâcon en Lyon, en een zwembad erbij zou leuk zijn, maar geen harde eis.
Ontbijt erbij willen we wel graag.
Tips ?
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
08.01.2022 20:46
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
08.01.2022 20:52
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
08.01.2022 21:45
Dag, Een prima overnachting adres is onderstaan de link in Royer. Royer ligt vlak bij Tournus waar ook het Village Motel is. Ze hebben een 3, 4 en 5 persoons kamer. Er is geen zwembad maar in Tournus is een gemeente zwembad. Ik twijfel maar ik meen ook dat de eigenaren van plan waren om niet al te lang meer door te gaan. Het zou dus kunnen dat deze Chambre d'Hôtes er mee gaat stoppen. De locatie is iig super. 15 minuutjes van de snelweg en het is er 's nachts muisstil en pikke donker.
http://www.frankrijkonderweg.nl/chambrehotes/Royer/Dormir_a_Royer/
, Datum:
08.01.2022 22:05
@Henk, bij Garden City krijg ik geen beschikbaarheid bij beide hotels voor mijn datum helaas.
@Wilma, de prijs is erg aantrekkelijk, zelfs met ontbijt! Helaas inderdaad geen zwembad. Qua uitstraling is het niet zo mijn ding, maar ik houd em desondanks in gedachten.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
09.01.2022 14:15
Als je een hotel zoekt in Marsannay, ofwel Dijon-Sud, vind je er tientallen.
Hoef je niet te reserveren, en aan de hoofdweg zijn er ook veel knussere herbergen.
Geplaatst door: Marel
, Datum:
09.01.2022 15:07
Wij boekten, toen onze kinderen nog meegingen op vakantie vaak een hotelkamer via www.hotel-bb.com/fr. Ze hebben oa familiekamers/4 persoonskamers, ze zijn niet in alle hotels te boeken. Rond elke grote stad zitten wel 1 of soms wel 3 hotels van deze keten. Ontbijt was ook goed voor een overnachtingshotel. Wat de regels zijn omtrent annuleren moet je even opzoeken.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
09.01.2022 23:29
Hôtel Les Hauts de Meursault iets buiten Meursault: 4- en 5- persoonskamers.
Prachtig uitzicht vanaf het terras waar je kunt dineren en ontbijten.
Veilige, 's nachts afgesloten parkeerplaatsen nagenoeg voor de kamerdeur. Meursault op loopafstand.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
10.01.2022 08:47
Henk10...Dat ziet er idd.heel leuk uit!
Ga deze zeker onthouden.
Leuk appartement..en als je member bent van booking krijg je ook nog eens mooie korting.
Geplaatst door: kat
, Datum:
10.01.2022 19:36
Wij gaan ook naar Portiragnes (Les Sablons), tweede keer.
Eerste keer hebben we het in 1 keer gereden, en was goed te doen.
Wel tussenstops uiteraard :-)
Maar ik volg even mee, mochten we toch iets anders beslissen....
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
11.01.2022 09:22
, Datum:
13.01.2022 16:36
Even een update:
Wij hebben inmiddels geboekt bij Clos des Tanneurs. Zo’n 45 km voor Lyon.
Volgens mij vlakbij de snelweg. Mc Donald op 3 minuten rijden en bakker in het dorpje (als we voor de lunch alvast iets zouden willen meenemen onderweg).
https://closdestanneurs.fr/en/house-and-rooms/
We hebben 2 slaapkamers met fatsoenlijke bedden (geen slaapbank in elk geval), en er is een zwembad.
Voor € 130,= inclusief ontbijt met 4 personen. Heel netjes, denk ik.
Ben benieuwd hoe het zal zijn.