Lac de Serre Poncon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
02.01.2022 17:50
We zitten erover te denken om aankomende zomer naar het Lac de Serre Poncon te gaan.
Weet iemand of je vanuit camping la vieille ferme in Embrum rechtstreeks toegang hebt tot het meer zodat je met je motorboot het meer op kunt? het gaat om een rubberboot met buitenboordmotor
Is het dan verstandig om te reserveren of heeft deze camping ook vaak plekken over voor mensen die op de bonnefooi gaat.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.01.2022 23:44
Snelle blik op Google leert dat deze camping niet aan het meer ligt, dus eh, nee, geen directe toegang.
Houd je er rekening mee dat je in Frankrijk vanaf 6,1 pk een vaarbewijs nodig hebt en dat je bovendien een bewijs van eigendom moet kunnen tonen?
Geplaatst door: Marleen
, Datum:
03.01.2022 06:55
Deze camping ligt op 800 mtr lopen van Plan d’Eau. Dit is een stuk afgezet meer bij Lac Serre Poncon wat dus nog verder van de camping ligt. Op het Plan d’Eau zijn voor zover ik weet geen motorboten toegestaan. De camping is in het hoogseizoen meestal vol dus boeken is slimmer.
Overigens wel een hele leuke camping!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.01.2022 09:01
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
03.01.2022 10:52
Bedankt voor de reacties,
We vinden het niet zo erg om een stukje te lopen naar het water met de boot op een paar wieltjes, vandaar mijn vraag of er vanaf de camping direct gevaren kan worden.
Bedankt voor de tip, die camping ziet er ook zeker erg mooi uit. Ik ga me erin verdiepen.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
03.01.2022 11:06
Ik denk dat het vanuit camping la vieille ferme al snel 20 minuten lopen is voordat je je boot rustig in het water kan laten in het meer.