Village de la Guyonnière, of toch zuidoosten (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Aafke
, Datum:
02.01.2022 09:25
We zijn nog nooit aan westkust geweest.
Deze camping, village de la Guyonniere, lijkt me wel leuk..
Iemand ervaring? Is het geschikt voor kids tussen 4 en 9 jaar? Is het een camping waar veel Nederlanders komen?
Zijn er leuke dingen te doen in de omgeving?
Hoe is het weer er gemiddeld?
Ben benieuwd naar reacties...
Ben nog breed een camping met verhuur aan het zoeken. Zuid Oosten Is ook mooi, Drome, Isere.
Ardeche ook prachtig maar m'n man gaat nu liever ergens anders heen
Dordogne eens geweest, mooi, veel te doen, maar slecht weer toen en route waren we niet zo weg van
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
02.01.2022 13:01
Om te beginnen: de route hier naar toe zal je ongetwijfeld goed bevallen. Beste route is via Rouen/ Le Mans/ Angers/ La Roche. Prima snelwegen, relatief rustig t.o.v. de route via Lyon of via Parijs. En mooier rijden. De westkust is niet vergelijkbaar met een gebied als de Drome. De natuur is hier echt een stukje minder spectaculair. Wil je wat meer natuurschoon, dan zou ik eerder voor Bretagne kiezen (of een combi maken, combi kan ook heel leuk met Loiregebied op heen of terugweg). De Vendee heeft prima stranden. Uitstapjes zijn er uiteraard ook mogelijk, maar dat is niet waarvoor je dit gebied in eerste instantie kiest. In de zomer is het gemiddeld 25oC, maar wij hebben ook wel regen of 35oC meegemaakt. Het weer is wel gemiddeld gezien wat onzekerder dan in het zuidoosten, maar daar staat tegenover dat je vaak een iets lagere temperatuur hebt dan 35oC en dat is (zeker in combinatie met een beetje wind aan zee) ook wel comfortabel.
Als we naar de westkust kijken, dan vinden wij zelf de omgeving van Royan/ La Palmyre nog net even wat leuker dan de Vendee. Hier wat meer afwisseling en op kortere afstand meer uitstapjes (hangt af wat je zoekt natuurlijk), zoals La Rochelle, Ile d'Oleron, Cognac, Saintes en zelfs Bordeaux is haalbaar hier vandaan. Het landschap is net even iets golvender (hoewel dat in de zuidelijk/ oostelijke Vendee ook zo is, maar daar ligt jullie camping niet).
In de omgeving van La Pamyre zijn vrienden van ons altijd enthousiast over Le Logis du Breuil in Saint Augustin, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat zij in juni gaan en dat is toch een andere vergelijking.
Overigens jammer dat Dordogne jullie iets tegen viel (weer was natuurlijk factor). Wij vinden dat schitterend, maar hebben altijd goed weer gehad daar (dan kijk je toch met een andere bril).
, Datum:
03.01.2022 23:24
Bedankt voor je uitgebreide reactie Hans.
De camping lijkt me zo leuk (wijds opgezet, leuke faciliteiten, NL animatie) maar ik ben bang dat de omgeving ons tegen gaat vallen, ook als ik jou reactie zo lees.
Wat saai qua natuur, vooral als je zuidoost gewend bent, en de stranden zijn kaal. Als ik foto's zie van strandjes in Bretagne of lager in Vendee dan spreekt dat me meer aan. Heb liever wat rotsen met strandjes ertussen en bomen, dan grote massale stranden..
Echter zie ik dat veel campings geen NL'se animatie hebben en meer engels/duits/frans zijn.
Je zou een camping moeten kunnen optillen en ergens anders neerzetten ;-)
Camping die je noemt; logis du breuill ziet er zo op het eerste gezicht ook leuk uit.
We zoeken nog even verder
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.01.2022 15:00
Bij Logis du Breuil heb je Saint Palais sur Mer als dichtstbijzijnde kuststadje. Daar stranden tussen rotsen, met mooi wandelpad er tussen. Google maar ´ns. Ook ten oosten van Royan bij Talmont (sur Gironde) en bij Meschers rotsen (google ook maar). En iets verderop bij La Palmyre juist weer ruimere zandstranden, o.a. de schitterende Cote Sauvage met hoge golven (gevaarlijk, alleen zwemmen op bewaakt stuk bij vuurtoren). Deze omgeving is ook goed geschikt voor fietsen, er zijn veel fietspaden. En alsnog voldoende mogelijkheden voor interessante uitstapjes.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.01.2022 16:10
Klimaat vind ik aan de westkust persoonlijk geen probleem: in de zomer gemiddeld doorgaans een 24, 25 graden met zon
Omgeving is wat minder sprankelend, maar er zijn vanaf Guyonnyère met beetje zoeken genoeg leuke dingen te doen. Voor kinderen van vier en negen denk ik allereerst aan de stad Nantes. Daar lopen mechanische mega-beesten door de stad, onder meer een olifant waarop rondritjes gemaakt kunnen worden...
Dan de Passage du Gois, een weg naar het eiland Noirmoutier die alleen bij eb berijdbaar is. ook een uitstekende plek om de voet naar zandspierinkjes en schaaldieren te zoeken (een portie voor eigen maaltijd meenemen mag). wel oppassen dat je je niet door het tij laat verrassen. De vloed komt snel; je zult niet de eerste zijn die vanuit de reddingshelikopter zijn auto koppie onder ziet gaan...
Voor de natuur ga je naar het Marais de Poitevin, een moeras waar je ook kano's kunt huren.
Mocht je ingaan op het hier bovengenoemde idee om naar La palmyre te gaan:
Je hebt daar ook een flinke dierentuin. Die Côte Sauvage is even opletten als je dar op googelt. Je hebt ook een Côte Sauvage in Bretagne, maar die ziet er geheel anders uit. Dat is een grillige rotskust waar die bij la palmyre gewoon zandstrand heeft.
Tot slot: Nederlanders zie je overal in Frankrijk, maar in deze streken wat minder dan elders. Voor je kinderen hoeft dat niet uit te maken. Kinderen op campings spelen altijd met elkaar en kennen geen taalprobleem
Geplaatst door: Suzan
, Datum:
04.01.2022 19:58
Aafke, de camping is geweldig voor je kinderen. Heel groen, kindvriendelijk, goede animatie, ik zou zeggen doen!! Er komen heel veel Nederlanders, dus aan vrienden geen tekort
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
05.01.2022 18:47
in dezelfde omgeving zijn we ooit kort naar camping la bretonniere geweest ook omdat guyonniere helemaal vol zat. Ik denk dat op deze camping meer dan genoeg NL kinderen zullen zijn. (tis ook een NL camping volgens mij) Destijds kwamen we uit bloedheet stoffig dordogne en vonden we deze omgeving heel verfrissend met zn 25 graden. Probeer het gewoon en idd met een leuke combi met een camping in bv bretagne.
We zijn er maar 4 dagen geweest geloof ik, maar had graag langer gebleven. Stranden zijn leuk, hier een daar leuke boulevard. En wat je zeker niet mag missen is Puy de Fou. (ook als je NIET van de Ravelijnshow houdt in de Efteling) Mijn man had er weinig zin in, maar vond het achteraf een prachtig park. Ook onze kinderen vonden het toen erg leuk. Het was die dag beetje regenachtig, maar zelfs dat mocht toen de pret niet drukken.
Met de tips die je hier krijgt van de omgeving, of wat je zelf nog vindt kun je zeker een week of 10 dagen vullen en dan gewoon nog een andere omgeving erbij.
Geplaatst door: ® HWD
, Datum:
07.01.2022 14:04
Hoi Aafke,
Wij zijn ooit op camping Le Fief geweest (toen nog zonder kinderen) maar de omgeving sprak mijn juist erg aan. Naaldbomen een stranden, als je ze zoekt en vind mooie baaitjes en ook rotsen. We zijn nog eens terug gegaan naar Camping Pin Parasol. Heb je die al eens bekeken? Erg mooie camping, 2 gedeeltes, weet niet of je met tent-caravan gaat of stacaravan zoekt? Het nieuwe gedeelte is mega luxe, maar weinig bomen 3 jr geleden dus lage begroeiing. Oude gedeelt heeft echt grote plekken, en het zwembad is echt heel erg leuk met banden glijbanen! In omgeving mooie stranden met flinke golven, en ook veel schelpen zoeken!! Je kunt via tripadviser veel mooie plekjes vinden in de Vendee. Ik vond de streek echt mooi, maar mijn man wil niet meer over Parijs hahaha. (was niet tof met caravan rijden)
Succes met beslissen!
, Datum:
07.01.2022 21:34
Leuk om de reacties te lezen. Bedankt voor de vele tips!
Iedereen is wel enthousiast, reviews zijn ook zeer positief en dat er genoeg in de omgeving te doen is.
Ik hoef ook niet perse 2 weken 35 graden met de kinderen. Wat minder heet blijf je ook wat actiever, zo lang het maar niet 2 weken regent. Maar ja, dat heb je (gelukkig) niet in de hand. We houden van fietsen, dat schijnt ook goed in de omgeving te kunnen.
@HWD, ik zie dat Pin Parasol aan de overkant van het meer zit! Toevallig.
Village de la Guyonniere spreekt me dan wat meer aan met jonge kinderen.
Puy de Foy zal bij de kinderen zeer in de smaak vallen! leuke tip.
Nantes lijkt me ook leuk. Alles is dan al wel snel een uur rijden...
Zitten nog in dubio maar misschien moeten we die kant gewoon een keer op gaan. Bevalt het niet dan gaan we volgend jaar weer richting het oosten ;-)