camping >100,150< vlakbij zee (Cote d Azur) tieners, voetbal, snorkelen, gemoedelijke tentencamping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: tentje
, Datum:
14.12.2021 17:32
Normaal gesproken zoek ik graag zelf, en over het algemeen lukt me dat ook aardig. Maar deze keer vind ik het moeilijk. Wij zijn op zoek naar een gemoedelijke camping, waar onze tiener (14) Nederlandse vrienden kan ontmoeten om mee te voetballen, zwemmen ect. De camping hoeft niet perse aan zee te liggen. Maar het is onze bedoeling om plekjes te zoeken waar we kunnen snorkelen in de zee. We hebben een vrij grote Pyramide tent en daar zit ook meteen de moeilijkheid want die heeft nogal wat ruimte nodig en dat is lastig op de campings aan zee. Ook zie ik dat veel campings vol staan met mobilhomes of andere luxe accommodaties en dat is wat we dus niet zoeken. We zoeken een camping met vooral veel tentplekken waar de sfeer gemoedelijk is en de jeugd elkaar weet te vinden.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
14.12.2021 18:48
Geplaatst door: Marike
, Datum:
14.12.2021 19:36
Camping Manjestre in Bormes les Mimosas.
Geplaatst door: Norah
, Datum:
15.12.2021 10:04
Camping Ceyreste heeft geen voetbalveld, en is m.i. niet geschikt voor pubers, wij waren er in 2020, een hele leuke tijd gehad, leuke camping, maar niet persé voor jongeren.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
15.12.2021 12:50
Camping La Plage du Dramont in Agay
"Camping La Plage du Dramont ligt in een ideale omgeving om samen met uw gezin of met vrienden nieuwe energie op te doen. Bovendien profiteert u van hoogwaardige faciliteiten voor een zorgeloos verblijf. Er is een zwembad, een duikschool en een kidsclub, en zijn er tal van activiteiten te ondernemen. Zo kunt u optimaal genieten en ontspannen. We bieden u graag maximaal comfort en daarom kunt u van een uitgebreid aanbod diensten gebruikmaken: restaurant, winkel, wellnesscenter, wasruimte, enz.
De camping ligt op slechts 500 meter afstand van het centrum van Agay, Saint-Raphaël, waar u talloze winkels, restaurants en een apotheek vindt."
Camping-frankrijk.nlYelloh! Village - La Plage du Dramont in AgayAlles wat u wilt weten over deze camping in Var
https://photos.app.goo.gl/UxM66XX94nQHUjdk8
Naast de camping is een duikcentrum
http://dive.fr/
, Datum:
15.12.2021 17:22
Norah, waarom is camping Ceyreste niet geschikt voor pubers? De camping ziet er leuk uit namelijk.
Camping La Plage du Dramont ziet er prachtig uit. Maar ik lees over het gemeente strand en daarmee het gespuis op de camping.
Ik moet bekennen dat wij wel houden van de zogenaamde Nederlandse enclaves, dat speelt dus ook een rol bij het kiezen van een camping.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.12.2021 18:06
Camping Manjastre wordt beheerd door een Nederlander en dat trekt vaak toch meer Nederlanders.
Op camping Cros de Mouton in Cavalaire sur mere komen veel Nederlanders!
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
15.12.2021 18:35
@tentje, Camping La Plage du Dramont was voorheen een Campéole camping die gepacht was van de gemeente. Der camping heeft nu nieuwe eigenaren en er is door hen heel veel geïnvesteerd in de camping. Her sanitair is volledig vernieuwd, wegen zijn geasfalteerd, laadpalen geplaatst voor EVs, veel nieuwe huuraccommodaties, etc.
Tussen het strand en de camping is een hek en ik verwacht dat de nieuwe eigenaren de camping zeker niet zullen laten verzieken door ongenode gasten.
Er zijn aan de Côte d'Azur geen campings die volledig aan je vraag voldoen. Misschien is het handig als je prioriteiten aan je wensen stelt en aangeeft hoe ver de camping vanaf een snorkel-locatie mag liggen en wat je verwacht van zo'n locatie. Moet je er een duikuitrusting kunnen huren?
, Datum:
15.12.2021 19:53
Nee hoor Tineke, we hoeven geen duikuitrusting te huren. We hebben helemaal geen snorkel en duikervaring. We hebben gewoon zin in vertoeven in en op het water. Zwemvliezen aan en lekker wat snorkelen of drijven op een luchtbedje in een mooie ambiance. De camping hoeft zeker niet direct aan zee te liggen. Maar wel op een prettige afstand met de auto. Het mag best een stukje van de zee af liggen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.12.2021 21:44
, Datum:
17.12.2021 11:02
, Datum:
20.12.2021 12:13
Dank voor jullie reacties, jullie hebben mooie suggesties aangedragen. Maar "de" camping zit er nog niet tussen. We zoeken nog even verder naar campings misschien iets verder bij zee vandaan.
Geplaatst door: patricia
, Datum:
20.12.2021 13:32
Le Palais de la Mer, daar gaan vrienden van mij al voor 2e keer heen met Pubers.
, Datum:
21.12.2021 11:36