Op vakantie met 2 honden?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
14.12.2021 14:21
Ik weet dat er voor- en tegenstanders zijn van honden meenemen op vakantie maar onze hond is onderdeel van het gezin, dus hoort er ook bij op vakantie. Hij is nu 6x meegeweest en hij geniet er intens van om met ons op vakantie te zijn. Alle aandacht te krijgen, heerlijk te zwemmen in rivier e.d. en het is gelukkig een hond die goed bij de vouwwagen kan zijn zonder dat hij de camping bij elkaar blijft. Hij is i.p. ook nooit alleen bij de vouwwagen (hooguit een keer als er iemand naar toilet moet die op dat moment alleen bij vouwwagen is, dus dat is hooguit een paar minuten).
Nu hebben we sinds 1 week een pup erbij (20 weken)..... schatje eerste klas, maar we weten natuurlijk nog niet hoe hij zich gaat ontwikkelen de komende maanden. En... zien we het zelf zitten om 2 honden op vakantie mee te nemen, hebben we de ruimte om 2 honden mee te nemen (denk dat dat wel goed moet komen)..... of zeggen we; hond 1 blijft meegaan en hond 2 gaat paar weken naar oppas of pension? Of kunnen we dat niet over ons hart verkrijgen en gaan ze allebei mee of ...... Om hond 1 (zo blijf ik hem maar even noemen) niet mee te nemen is geen optie..... al 6 jaar meegeweest, dus.... hoort er helemaal bij tijdens vakantie en geniet er zo van.....
Zijn er hier ervaringen van mensen die ook 2 honden meenemen op vakantie? Of die eerst ook 1 hond hadden en daarna 2 en toen andere beslissing hebben genomen of .........
Ondertussen genieten we hier volop van 2 honden in huis; het wennen aan elkaar (wat supergoed gaat) etc.etc.etc.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
14.12.2021 15:58
Ik zou niet 1 hond meenemen,maar gewoon alle 2.
Wij hadden een paar jaar geleden 3 honden,en die gingen gewoon elke keer mee naar Frankrijk.
Je hebt geen leuke vakantie als je 1 hond thuis laat bij een oppas.
En in principe maakt het niet uit of je 1 of 2 hondje meeneemt.
Je moet er toch rekening mee houden.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.12.2021 16:45
Wij hadden eerst ook 1 hond die altijd mee ging en daar kwam een 2e bij die we ook mee namen. Zoals je al weet kun je een aantal dingen niet doen vanwege de hond. Bv. iets bezichtigen, met z'n allen de supermarkt in etc. Er moet altijd iemand bij de hond blijven. Dat zelfde heb je met 2 honden...Wat ons betreft maakt dat dus niet zoveel uit. Ooit allebei de honden ergens laten proef logeren maar met hond 1, een adoptie hond, ging dat niet goed. Dat jaar heeft hond 2 gelogeerd en ging hond 1 mee. Hond 1 at die vakantie nauwelijks en miste duidelijk haar maatje. Net als wij! Daarna altijd de honden mee genomen. Inmiddels is hond 1 er niet meer en gaan we weer met 1 hond. Hoewel het me ook heerlijk lijkt om eens zonder hond te gaan doen we dat pas als ook hond 2 er ooit niet meer is. Hopelijk duurt dat nog heel lang!!
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
14.12.2021 20:27
Haha, Ikke, ik zei het toch!!!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
16.12.2021 09:41
Hoi Ikke,
Ik zou gewoon gaan met 2 honden. Jullie zijn gewend om met 1 hond te gaan en weten de beperkingen hierdoor.
Ooit zijn wij ook met 2 honden gegaan. Een volwassen hond die nog maar 1 jaar bij ons was en een pup die nog maar 6 weken bij ons was.
Wij hebben een mooie vakantie gehad.
En als het niet gaat, pech gehad, maar dan maar terug naar huis toch?
Veel plezier en geluk met jullie pup.
Geplaatst door: Renee
, Datum:
16.12.2021 20:31
Hoi Ikke, leuk een pup er bij!
Wij gaan inmiddels alweer een aantal jaren met 2 honden op vakantie.
Zeker als de oudste het kamperen leuk vindt zal het voor de pup geen probleem zijn, ze kopieeren elkaar een beetje als ze met meer zijn.
Bij ons altijd goed gegaan, ook met de “nieuwelingen”.
Veel plezier!
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
19.12.2021 17:20
Hoi Ikke, ook hier een pup erbij en nu twee keer met twee honden weggeweest nu. Tweede pup is een half jaar, oudste 2.5 jaar. Daarvoor 12 jaar met eerdere hond op vakantie gegaan. De tweede hond is natuurlijk nog een pup en vraagt veel meer aandacht. De laatste twee vakanties stonden veel meer in het teken van : mogen ze in een restaurant binnen, op tijd eten, uitlaten. In een stad veel meer opletten of we niemand tot hinder zijn. Ik kan me geen vakantie indenken zonder de honden, maar het was wel echt een andere vakantie dan voorheen met 1 hond.
Geplaatst door: 2 honden
, Datum:
19.12.2021 22:06
Hoi Ikke
Wij gaan zomer22 als het goed is ook met 2 honden voor het eerst. De oudste is dan ook 6 en alle keren meegeweest. Maar nr 2 is een straathondje van nu nog geen jaar. Ook nog vrij jong dus. We gaan het gewoon doen. Hoop dat ze dan nog meer gewend is dan nu. Veel dingen zijn nog spannend. Maar ze heeft steun aan hond 1. We gaan zien hoe het gaat. Hond 1 is gewend met een schapennet en dus vrij op de plaats rond te lopen. Is ook nooit alleen bij de vouwwagen. Er veranderd op zich niet veel. Ik denk dat het ook bij jullie wel goed komt.
Groetjes