Het compromis tussen pubers en rustzoekers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
12.12.2021 16:35
Beste medezoekers,
Afgelopen zomer zijn we op camping La Marette in Joannas geweest. Dat was qua kalmte en ruime plekken prima, voor de kinderen komend seizoen ws te weinig aanbod. Hoewel het zwembad lekker was, de avonden op het terras reuze gezellig, was het nèt te ver weg van alles.
We zoeken een camping die rust respecteert en toch plaats biedt aan tieners die graag kletsen en sportieve activiteiten doen.
Rioclar is alvast dikke afvaller.
We zien graag een zwemgelegenheid, voldoende sport/spel/tafeltennis bijvoorbeeld
Wandelen in de omgeving, musea/bezienswaardigheden op redelijke afstand.
Niet té toeristisch graag.
We zijn erg benieuwd. La Marette had verder alles, behalve genoeg wc's.
Geplaatst door: ® Tineke
, Datum:
12.12.2021 16:49
, Datum:
12.12.2021 17:29
We zijn nu even arche en coin tranquille aan het vergelijken.
Ik heb de indruk dat coin misschien voor wat jongere kids is?
Dank voor je fijne info!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
12.12.2021 17:38
, Datum:
12.12.2021 17:44
Ja, dat had ik gezien!! Maar is jouw indruk dat t ook voor tieners wat is? Of is Arche dan beter misschien?
, Datum:
12.12.2021 17:50
L'Arche heeft voor tieners veel meer te bieden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.12.2021 00:35
Helpt denk ik als je uitlegt waarom Rioclar zo'n afknapper voor jullie is
Geplaatst door: mermaid
, Datum:
13.12.2021 06:12
Ok, rioclar. We zijn er 1 keer geweest, 2 weken geboekt, 10 dgn gestaan.
1) De herrie tot diep in de nacht van pubers die rond banjeren met boomboxen. Sws los van die boomboxen, die tieners die hele nachten rondlopen en bij de toiletten zitten te giebelen en te praten..
2)schokkend te zien dat jonge meisjes soms 13 jaar al straal bezopen aan de rand van t terras zaten (hoe dan? Die ouders??)
3 )er werd gestolen als raven. Regelmatig buren die bemerkten bij terugkomst dat er in hun tenten gezocht is en er van alles verdwenen was als powerbanks, dure koptelefoons, drank, nja, vanalles .
WWe vonden het verblijf ook wel aan de dure kant van 50€per nacht.
Geplaatst door: ElizaR
, Datum:
13.12.2021 08:00
Misschien camping la vieille ferme bij Embrun, of camping les Eygas, een dorpje verderop.
Geplaatst door: patricia
, Datum:
13.12.2021 08:22
Als je pubers hebt is misschien Canigou leuk, of Serignons.
, Datum:
13.12.2021 09:04
Geplaatst door: Marike
, Datum:
13.12.2021 11:51
Camping Beau Rivage in st Ambroix
Camping Le Castel Rose in Anduze
Camping Le Pradal in Anduze
Camping Le Glandasse in Die
Camping Le Courounba in Les Vigneaux
Geplaatst door: irenem
, Datum:
13.12.2021 15:41
Vroeger, toen onze kinderen nog mee gingen, hadden we een compromis. De eerste helft van de vakantie naar Domaine du Murrier in Die en de laatste week naar le Coin Tranquille. Waarom?: omdat onze kinderen iets meer animatie wilden. Denk daarbij aan waterpolo,tafeltennis, speurtochten. Er was toen een NL animatie team
De camping is mooi. En de gasten waren wat internationaler.
Echt wandelen vanaf de camping en in directe omgeving is er niet echt. Alles moet je toch wel met de auto doen. Dat is de reden waarom wij er niet mee komen.
, Datum:
13.12.2021 21:44
Nautic ken ik wel van naam, maar ik ben er nooit geweest
Le Roustou wel. Dat is me 3 keer goed bevallen. Is er op nautic wel wat aansluiting voor 2 13j kids?
Roustou ging ook wel ff door me heen, het is natuurlijk wel een weelderige omgeving en adembenemend uitzicht.. iemand recent nog daar geweest?
Wat een twijfelaar ben ik. Maar Tineke, je hebt me enorm geïnspireerd!! ;-)
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
15.12.2021 02:04
Dan is er behoorlijk wat veranderd bij Rioclar!! Zo hebben wij het absoluut niet ervaren!
Toen misschien wel wat levendig, maar dat is vaak als er veel tieners zijn, maar stelen, en 13 jarigen dronken enz, hebben we er toen echt niet gezien.
Maar is al wat jaartjes geleden.
Geplaatst door: J
, Datum:
15.12.2021 09:33
La vieille ferme in Embrun is misschien heel geschikt.
Het is een camping onder Nederlandse leiding, er zijn hele ruime plaatsen. Voor de jeugd worden vele sportieve activiteiten georganiseerd, jeugd trekt veel met elkaar op.
Het grote meer is vanaf de camping via een wandelpad makkelijk bereikbaar. Je kunt daar heerlijk zwemmen en genieten van andere watersporten.
In de omgeving kun je prachtige wandeltochten maken.
De regels op de camping mbt rust, alcoholmisbruik ed. zijn streng. Dat wordt goed in de gaten gehouden. Verder heerst er een gezellige sfeer op de camping, er is een restaurantje , een leuk terras.
Supermarkt op loopafstand.
Geplaatst door: boudewijn
, Datum:
30.12.2021 11:24
Geplaatst door: mermaid
, Datum:
23.01.2022 10:06
dank Boudewijn!
We hebben er naar gekeken en deze camping is ook op ons lijstje van opties gekomen.
We vinden het momenteel moeilijk om een beslissing te nemen gezien we allemaal min of meer gegijzeld zijn vanwege de pandemie en alle andere zorgelijke toestanden aan de rand van Europa. We gaan echt even aankijken hoe alles gaat lopen. We zijn voor ons gevoel nu ook wat minder 'gebonden' dan voorheen gezien de kinderen groter zijn en we daardoor gemakkelijker kunnen reizen.
on verra.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
23.01.2022 11:06