Per direct gesloten (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
12.12.2021 16:35
naturistencamping Les Grands Chênes
Le Peyronnet
46350 Lamothe Fenelon
Lot
Frankrijk
Helaas is deze camping per direct permanent gesloten. De locatie is verkocht en wordt een textielcamping.
Hoewel Naturistencamping Les Grands Chênes in een toeristisch gebied ligt, merk je daar op de camping zelf niets van. De bijzondere vormgeving van de gebouwen, die zijn ontworpen door de eigenaren, geeft het terrein iets extra’s. De beboste camping met veel eikenbomen wordt als mooi, rustig en ongedwongen omschreven. Gasten zijn vooral enthousiast over de behulpzame, erg vriendelijke Franse eigenaren. Het terrein heeft een oppervlakte van 10 ha.
Het was een heerlijke camping, waar het goed toeven was, jammer dat de eigenaren deze beslissing hebben moeten nemen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
12.12.2021 17:31
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
13.12.2021 09:24
En weer valt er helaas een naturistencamping af van ons lijstje om nog een keer te bezoeken..
Want het was een mooie bijzondere plek.
Maar gelukkig zijn er voldoende over en komen er toch ook weer nieuwe bij.
, Datum:
13.12.2021 14:11
@Jan52 ja jammer hè? Het is daar zo mooi en het waren zulke aardige campingeigenaren. Mooi wielrengebied ook!
, Datum:
13.12.2021 17:45
We zijn een keer “gevlucht” van les Fourneaux vanwege het slechte weer en kwamen toen op deze camping terecht.
Het weer was nog steeds niet super maar het scheelde toch een paar graden en minder regen.
We waren aangenaam verrast.
Geplaatst door: daido
, Datum:
14.12.2021 07:43
Het lijkt mij in de huidige tijd wel een vreemd gezicht.,mensen zonder textiel maar met een mondneusmasker op.
, Datum:
14.12.2021 10:45
Op zo goed als geen enkele camping lopen de mensen op het terrein met maskers op, dus ook niet op een naturistencamping.
Of het nou een naturistencamping is of een textielcamping, alleen in receptie, restaurant of winkeltje zijn de maskers normaal gesproken verplicht.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.12.2021 17:47
Markt voor naturistencampings wordt steeds kleiner, dus dat een terrein bij overgang naar nieuwe eigenaren deze keuze maakt (of ze hebben er gewoon niets mee) is niet heel opvallend (hooguit teleurstellend voor de doelgroep).
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.12.2021 00:30
Hans, heb je daar een bron van? Op zich herken ik wel een soort nieuwe preutsheid (facebookbeleid om maar iets te noemen), maar ik ken geen cijfers waaruit blijkt dat markt voor naturisme afneemt.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.12.2021 00:34
Overigens heb je natuurlijk gewoon een punt: als een nieuwe exploitant niets met naturisme heeft, kan ie er maar beter een kleren camping van maken,ook al moet ie dan een nieuwe klantenkring opbouwen.
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
17.12.2021 08:18
Zou de vraag naar naaktcampings echt afnemen? Wij waren in september 2021 op Serignan Nature (Middellandse zee, voor wie de camping niet kent).
Camping stond op 25 september nog voor 100% vol!
, Datum:
17.12.2021 09:03
Wij stonden in augustus in Arnaoutchot, gelukkig hadden we gereserveerd, want er stond een bord "vol" in allerlei talen. En gelukkig komen er ook weer nieuwe naturistencampings bij of willen eigenaren alleen verkopen als de camping gegarandeerd naturistisch blijft.
, Datum:
17.12.2021 09:13
Even voortbordurend op mijn vorige reactie:
We spraken er iemand bij de receptie en die vertelde dat er naast de jaarlijkse vaste bezoekers er, na een paar jaar terugval, dit jaar opvallend veel jeugdige aanwas was bijgekomen. Leuke diverstiteit aan leeftijden!
, Datum:
17.12.2021 18:49
Geen bron, maar naturisme is wel iets dat in jaren 70 is ontstaan en onder jongeren toch wel minder populair zal zijn. Ik hoor alleen de oudere generatie erover (kan aan mijn familie en kennissenkring liggen uiteraard). Heeft inderdaad waarschijnlijk iets met toenemende preutsheid (of met afnemende interesse) te maken. Maar zo lang er voor de liefhebbers nog voldoende keuze is, prima toch?
, Datum:
18.12.2021 12:08
Naturisme is er in Nederland al vanaf de jaren 30 vorige eeuw.
Wat die preutsheid betreft, dat zie je dus niet of nauwelijks op deze terreinen..
, Datum:
19.12.2021 08:37
Toenemende preutsheid in de maatschappij als geheel. Maar nogmaals, fijn dat er voor de liefhebbers aanbod is.