Camping tussen westkust en Millau (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marleen
, Datum:
24.11.2021 20:14
Komende zomer gaan onze dochters (dan 16 en 18) eerst een weekje op surfkamp aan de westkust is het plan. Die week gaan wij samen op pad. Vervolgens willen we nog een (goede) week ergens op een redelijke rij-afstand van de zuidelijke westkust op een camping gaan staan met het hele gezin + vouwwagen. Ik dacht eerst aan de Pyreneeën en ben ook al hoger aan het zoeken geweest, bijv. zuidelijke Dordogne. Ik kom nog niet echt iets tegen wat bij ons past.
Wij zoeken een niet te grote camping, het liefst met natuurwater (meer is het allerleukste), sportief, oudere jeugd.
Wat niet nodig is: glijbanen, disco. Animatie mag, liefst dan in de vorm van sporttoernooitjes etc.
Ik zie dit soort campings vooral aan de oostkant van Frankrijk maar misschien kijk ik er overheen? Dit jaar zijn we op Le Vaurette geweest. Dit was voor ons niet top maar kan ook in het feit liggen dat er niets georganiseerd werd (geen animatie), we vrij vroeg waren om andere jeugd te ontmoeten en we niet in de rivier konden zwemmen. Daarvoor bijna altijd aan het oostkant van Frankrijk gezeten.
Ik hoor graag ideeën!
, Datum:
24.11.2021 20:51
Nog een kleine aanvulling: wij houden van campings met meer kampeerplaatsen dan verhuuraccommodaties 😊
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
25.11.2021 13:33
Canigou in de Pyreneeen, leuk voor pubers, genoeg te doen.
, Datum:
25.11.2021 17:25
Die camping kwam ik idd meerdere keren tegen maar ligt helemaal in het oosten van de Pyreneeën. Te ver van de westkust om ‘even’ de kids op te halen, helaas
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.11.2021 18:38
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
25.11.2021 19:22
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.11.2021 22:55
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.11.2021 14:43
Geplaatst door: Jan
, Datum:
28.11.2021 10:19
Le Soleil Levant aan het Lac de Pareloup.
Geplaatst door: ® Marleen1801
, Datum:
28.11.2021 13:47
Bedankt voor de suggesties tot nu toe. Lac de Paraloup en de Auvergne vinden we te ver rijden om in 1 dag de kinderen op te halen. Port de Limeuil en Rocher de la Cave komen zeker op het lijstje. Whaka Lodge krijgt op een andere site veel negatieve beoordelingen. Die moet ik nog eens goed lezen om eruit te halen wat voor ons belangrijk is (dat is nl voor iedereen anders). Inmiddels ligt ook het plan er om de laatste week aan de kust te blijven. Dus misschien stel ik daar binnenkort nog wel een vraag over ;-).
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
29.11.2021 09:56
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.11.2021 13:09
Lac de 3 vallees, in Lectourne.
Zwembaden, groot meer, veel vertier in de avond.