Pubers...Vakantie, nergens geen zin aan, als er maar wifi is vakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
23.11.2021 15:35
Goed..
Op verzoek van onze beide meiden (13 en 15) een zon zee strand vakantie geboekt in Spanje bij een toeters en bellen camping (Amfora). Na de 4e reserveer poging is het dan toch gelukt voor 8 dagen..Man o man wat een gedoe met dat boeken bij die grote campings, maar goed dat hebben we er maar voor over ;-)
De deal is we gaan naar Spanje maar dan wel op terug weg via Frankrijk in 12 dagen naar huis rijden..
Wij hebben aankomende zomer voor het eerst vroeg vakantie (15 juli) en zijn tot 25 juli in Spanje maar willen dan dus nog in Frankrijk vertoeven daar waar de zon schijnt.
Boeken doe ik liever niet, maar zo langzamerhand lijken de camping die we op het oog zitten allemaal vol te zitten in die periode en begin ik toch wel de kriebels te krijgen!
Iemand nog tips voor een leuke camping met zwembad en goede wifi (tja die Wifi he maar tis niet anders :D )
Natuurlijk heb ik dit hele forum al onderste boven gespit maar dat ene pareltje heb ik nog niet gevonden, waar maakt overigens niet uit als het maar enigszins zon-zeker is)
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
23.11.2021 16:09
Boek nog 10 dagen bij op Amfora
Die meiden blijven anders de gehele retourreis bokken
Omdat ze bij hun vakantie vriendjes weg moesten
En anders kijken in bij Millau , veel keuze en leuk stadje
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
23.11.2021 16:30
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
23.11.2021 16:56
Hahaha, de reactie van Labrador is herkenbaar toen de kinderen nog meegingen. Vooral bij de meiden. En wij vonden Spanje toch ook heerlijk. Wij gaan al enige jaren zonder kinderen op vakantie maar zijn toevallig eind september nog in St Pere Pescador (camping Las Palmeras) geweest. Alvast veel plezier!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.11.2021 08:49
Wat zoeken jullie? Iets totaal anders dan amfora dus een wat kleinschalige rustige camping? Of soortgelijk?
De bovengenoemde campings van Tineke zijn mooie opties en hier nog een paar:
Camping Les Cascades in Roque sur ceze of de naastgelegen camping La Vallee Verte.
Camping Castel Rose in Anduze
Camping La Plage Fleurie in Vallon pont d’Arc
Camping Beau Rivage in st Ambroix. Dit is natuurlijk wel totaal wat anders dan amfora dus weet niet of jullie dit zoeken. Er komen wel veel pubers en die vermaken zich met elkaar, maar verwacht geen animatie camping. Vaak wel net zo leuk!
Rond 25 juli zit je wel midden in het hoogseizoen dus kan me wel voorstellen dat bepaalde populaire campings vol zitten.
Verder heb je aan zee in Frankrijk ook veel populaire campings voor pubers, zoals Le Brasilia in Canet en Roussillon, Le Serignan Plage in Serignan Plage, Domaine de la Yole in Valras Plage, camping Les Sablons in Portiragnes Plage.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
24.11.2021 11:51
Als die 2 teenage chiks eenmaal de het strand zee ,2 zwembaden animatie, disco ed geproefd hebben
Niet te vergeten veel gelijkgestemde jeugd, en een pup,,surfers,, aan de overkant
Is niks anders er na nog leuk
Weet nog dat toen onze dochter daar mee heeft gedaan aan de miss & mister verkiezing
Of de avond dat er een pepsi cola disco truck/ oplegger een dj avond met lichtshow aanwezig was
Groot feest , ook voor de ouders
De laatste waren bij thuiskomst aan vakantie toe🙈🙈
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.11.2021 14:09
, Datum:
24.11.2021 20:02
Bedankt voor alle tips!
We hebben de meeste campings allemaal al een keer "gehad" maar toen waren ze nog wat jonger... Ik ga er nog even door heen bladeren :) Met 30 jaar kamperen in Frankrijk ken je al wel het eea maar besef me ook dat we nog lang niet alles gehad hebben ;)
Labrador, het punt is dat langer niet meer kan! Moet je voorstellen 4 pogingen tot reserveren op 1 en 8 november (dan gooien ze de boel los). Dus midden in de nacht met veel gedoe denk je dat het gelukt is, krijg je iets later een afwijzing omdat het overbooked is. Dus met dat weekje zijn we heel blij ;)
Mijn man en ik zijn van de kneuterige campings zoals bv Le Chauderie in de Auvergne of Lou Passavous in de voorlopers vd Alpen...
Beau rivage in Cardet.. Camping Salandrique... dat een beetje
Dus juist niet de toeters en bellen campings..
Ik ga nog ff het internet afstruinen, ik waardeer julie input overigens enorm!!
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
25.11.2021 13:31
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
26.11.2021 08:36
Ik denk dat deze Spaanse camping ook wel in het rijtje eerder bezochte campings past. Mijn dames waren ook rond die leeftijd toen we daar waren. http://www.campingmoliserradell.com/
En anders zorg je voor variatie op de terugweg. Een paar dagen bij een mooie stad. Een paar dagen aan een meer. Verder loslaten.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.11.2021 14:34
idd, nog paar dagen tussenstop Parijs zal ze zeker goed bevallen. Wanneer je terugreist via Millau gaat dat prima en genoeg campings daar. 13-15 dan zijn er genoeg campings voor hun daar die daarbij passen.
Rondom Millau zou ik eerder kijken naar leuk strand bij rivier dan perse dat leuke zwembad te willen.
En anders wellicht riching Veynes, camping Solaire, zijn ook genoeg jongeren. Ga dan nog even tussenstop doen in luxemburg stad ofzo. Ook mooie omgeving. en schijnbaar ook leuke shoppingmall daar.
, Datum:
29.11.2021 11:47
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Ik denk dat het ook een lange terug weg gaat worden met korte stops bij de wat grotere plaatsen, vinden we zelf ook leuk!!
, Datum:
29.11.2021 12:26
Leuke steden voor onderweg zijn o.a. Montpellier (studentenstad), Nimes, Avignon en het oude centrum van Lyon moet ook geweldig zijn! Zelf nog nooit geweest in het oude centrum van Lyon, maar wil er zeker wel een keer naar toe.
Rond Anduze en Remouilins veel leuke/ mooie campings en centraal gelegen en gemakkelijk bereikbaar vanuit Spanje.
, Datum:
29.11.2021 12:27
Grenoble moet ook geweldig zijn!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
03.12.2021 19:02
Inderdaad zoek iets in de buurt van `jonge´ steden zoals Montpellier of steden waar in de zomer (normaal dan) heel veel te doen is, zoals Avignon (met het zomerfestival). Dat zal ze qua sfeer meer aantrekken dan de gemiddelde 'saaie' stad met alleen maar mooie gebouwen (hoewel beide steden ook gewoon mooi zijn, vooral Avignon). En komt mooi uit, want die liggen beide ook nog ´ns heel mooi (vooral Avignon). In die ruime omgeving nog veel te zien en te doen waar ze misschien toch wel voor te porren zijn (naast het stadsbezoek), o.a. Camargue (flamingo's spotten), Pont du Gard of arena in Arles (voor de rest ook leuk stadje met winkels, markt etc en natuurlijk Van Gogh-dingen). Maar, als ze echt alleen maar 100% wifi-georienteerd zijn, dan wordt het vrij lastig.
, Datum:
06.12.2021 12:51
@Hans bedankt voor het meedenken!
Ik heb de meiden nog wat campings over de neus gelegd waar zij uit mogen kiezen voor de "terugreis" nabij grotere steden denk wel dat het moet goed komen zo :)
Geplaatst door: conny
, Datum:
06.12.2021 19:47
Is het misschien nog een idee om de annuleringen af te wachten bij Amfora ?
, Datum:
13.12.2021 13:11
@conny, wat bedoel je?
Inmiddels is 1 reservering gelukt :)
Geplaatst door: conny
, Datum:
13.12.2021 14:38
Misschien annuleert wel iemand zijn vakantie en komt er plek vrij, of kun je rechtstreeks contact opnemen bij de camping of er toch een mogelijkheid is iets langer te blijven. Je weet maar nooit ...
Hoe dan ook : fijne vakantie !!
, Datum:
13.12.2021 15:46
Dank voor de toelichting Conny!
Ondertussen al andere leuke campings geboekt dus het is helemaal goed gekomen.
Julie ook alvast een goeie vakantie gewenst!