Zuid Frankrijk op loopafstand van boulevard, geschikt voor pubers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Floortje
, Datum:
17.11.2021 13:12
Ik zit nog even wat campings te vergelijken enzo.
Maar ik zie een verschil in glijbanen bij camping La Chapelle Argeles sur Mer.
Op hun eigen website staan nog de rode met blauwe glijbanen, op andere aanbieders (bijv. Homair en Roan) zie ik een gele slingerglijbaan.
Wie weet wat de juiste zijn ? (of kijk ik niet goed ?)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.11.2021 13:37
Ik weet dat je op club farret in Vias Plage destijds met zwemshort mocht zwemmen, voor veel pubers een voordeel.
Op campings waar dit niet mag zie je de jeugd buiten het zwembad met zwemshort liggen en alleen als ze het water ingaan doen ze de zwemshort uit dus dat moet geen probleem zijn lijkt me.
Ik zou me niet helemaal op de cijfers richten op zoover. Vaak wordt het cijfer bepaald adhv de laatste meningen en als er weinig meningen van het laatste jaar zijn en het is wat negatief is het cijfer al snel laag.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
17.11.2021 14:28
@Floortje: ik heb het idee dat die gele glijbaan foto een tekening is.
Het gaat je natuurlijk niet om de kleur, maar wat nu de waarheid is.
Wij waren er een paar jaar geleden, in het voorjaar. Sommige mobilhomes staan vlak naast het zwembad, wat de rust niet ten goede komt in de zomer. Dat viel in mei wel mee, maar toen was het water amper verwarmd.
Zou niet mijn eerste keus meer zijn, als ze sindsdien niet zijn veranderd.
Is het mogelijk dat ze in de tussentijd zijn overgenomen door een campingketen ?
In dat geval moet je je niet laten leiden door wat oudere meningen.
Ik persoonlijk zou met pubers voor een camping als Les Sablons in Portiragnes gaan, als je toch de zee en boulevard dicht bij wilt hebben.
, Datum:
18.11.2021 08:11
Les Sablons is een kanshebber en staat in de top-3 hihi. De campings die nu op mijn lijstje staan, vanuit tips hier, liggen meer in de Languedoc. Mooie streek lijkt me.
En de gebieden rondom Argeles en Vias lijken me heel gezellig en toeristisch.
Zijn er trouwens ook leuke campings voor pubers in de Cote d’Azur?
(bij een boulevard is leuk maar die wens laat ik maar even los). Dan vind ik het weer es leuk om Nice/Monaco ed te bezoeken.
Ik vond Domaine de la Bergerie bijvoorbeeld. Is die leuk voor pubers 15+ ? Of andere suggesties in die streek?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
18.11.2021 10:12
, Datum:
18.11.2021 12:46
, Datum:
18.11.2021 15:46
Geplaatst door: Rob
, Datum:
18.11.2021 20:16
Pfff ... Frankrijk heeft ongeveer 9000 campings, dus er zijn er vast minimaal honderd die voldoen aan je wensen.
Ga komende vakantie naar eentje die je lijkt te bevallen, en ga daarvanuit eens rondkijken voor de volgende jaren.
We kunnen hier wel campings noemen, maar wat jullie precies bevalt kan ik natuurlijk nooit voor je invullen.
Ter info: wij trekken rond, met zo'n 11 campings in 4 weken, dus eigenlijk stellen wij geen eisen aan een camping. Bevalt het niet ? Dan zijn we weg.
, Datum:
18.11.2021 21:45
Les Tournels ziet er ook mooi uit, dank Tineke.
Klopt het dat die camping alleen rechtstreeks via Yellow te boeken is? Ik vind zo snel geen andere aanbieders, maar mogelijk mis ik iets.
Is de omgeving Cote d’Azur veel drukker (qua files e.d.) dan omgeving Argeles/Portiragnes/Serignan?
Of is dat vergelijkbaar?
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
18.11.2021 21:58
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
19.11.2021 09:37
@Floortje, het ziet er naar uit dat Yelloh! Village - Les Tournels in Ramatuelle online alleen via Yelloh! te boeken is. Je kunt eventueel direct met de camping contact opnemen. Ik heb geen touroperators gevonden die accommodatie op de camping aanbieden.
https://www.tournels.com/nl/
Ik het hoogseizoen is het bij Saint Tropez erg druk (veel files, weinig parkeerplaatsen). Ook Argeles is erg druk, maar de stranden zijn daar veel ruimer. Omgeving Portiragnes, Serignan en Valras is rustiger, maar in het hoogseizoen echt wel behoorlijk druk.
, Datum:
20.11.2021 09:56
Dankjewel Johan. Het is uiteraard overal druk. En wij moeten in het echte hoogseizoen dus dat helpt ook niet. Maar voor mijn gevoel kun je aan de Cote d’Azur dan over de koppen lopen. Maar van de andere kant lijkt de streek me zo leuk om weer es te bekijken.
De andere genoemde campings (o.a. Napoleon, Colombier ed) heb ik bekeken, allemaal mooi maar ook net wat duurder dan ik nu op mijn lijstje heb.
De campings Domaine de la Yole en La Chapelle lijken wat betaalbaarder te zijn. En zien er ook beiden op sites mooi uit lijkt me. En La Chapelle heeft gunstige ligging.
Maar gezien de wisselende reviews maakt toch dat ik twijfel.
Is er op Domaine de la Yole en La Chapelle echt voldoende jeugd en allemaal netjes en of zijn het in werkelijkheid achterstallige campings? En heb ik achteraf spijt als het het allemaal net niet is ofzo?
Of zijn ze écht een stuk minder en toch beter niet kiezen?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
20.11.2021 10:45
Ik ervaar de cote d’Azur niet als heel erg druk. Ja de weg tussen Saint Maxime en st Tropez is druk, maar naar mijn mening is het minder massaal dan omgeving Argeles sur mere en de Costa Brava in Spanje. Wij zijn laatste jaren al verschillende keren naar de cote d’Azur geweest in augustus. Ook een optie is misschien Lei suves in Roquebrune.
Domaine de la Yole in Valras Plage komen in ieder geval veel Nederlanders en ook genoeg jeugd.
Argeles is dan weer gezellig in de avond waar genoeg te beleven is en kan me voorstellen dat dit erg leuk is voor de jeugd om ‘s avonds drankje te doen.
Geplaatst door: Anita
, Datum:
21.11.2021 12:59
Cote azure en Arles sur MER beiden even druk,Maar aan de cote azure heb je bijna geen auto nodig openbaar vervoer is supper ,met de boot naar Saint Tropez en je kan er practische overal fietsen op fietspaden .Argles sur MER zijn ook fietspaden , openbaar vervoer hebben we er niet gebruikt .voor de jongeren is dit wel een supper plaats alle dagen kermis .Wel de drukste plaats aan die cote ,ook mooi en maak vooral een uitstap langs de kust naar Spanje prachtige route .
, Datum:
21.11.2021 17:05
We zijn eruit, na enig overleg hier is het Les Sablons geworden!
Ik hoop dat het wordt wat we ervan verwachten; zon (!!! zee en een fijne vakantie waar iedereen het naar zijn zin heeft.
Nu op zoek naar bezienswaardigheden in de buurt.
En een fijn hotel om te overnachten. Plan is om het in 2x te rijden.
Geplaatst door: LauraT.
, Datum:
21.11.2021 17:23
Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gaan vinden. Ik ben nog op zoek naar een camping (jongen bijna 15, meisje 12). Echt lastig.
, Datum:
21.11.2021 17:43
Geplaatst door: Rebekka
, Datum:
21.11.2021 22:38
Beste lezers.
Wij zijn al vele jaren naar Franse campings op vakantie geweest. De laatste jaren hebben wij ook in Slovenië en Italië gestaan. Nu hebben wij in de loop van de jaren steeds meer wensen gekregen waardoor het zoeken moeilijker wordt.
Wij zoeken een camping in Frankrijk aan een meer of rivier waar gevist kan worden. Maar voor onze tieners op loopafstand van een dorpje
of boulevard. En als het kan ook nog een zwembad. Heeft iemand een idee voor ons.
Hartelijk dank.
Geplaatst door: Kath
, Datum:
22.11.2021 13:01
hier wordt het waarschijnlijk ook terug Les Sablons....
pubers wilden absoluut terug naar dezelfde camping, iets wat we normaal gezien nooit doen.
, Datum:
22.11.2021 14:52