Zuid Frankrijk op loopafstand van boulevard, geschikt voor pubers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Floortje
, Datum:
13.11.2021 16:52
Ik zoek een camping in Zuid Frankrijk met zwembad (glijbanen zijn altijd goed) voetbalveld en geschikt voor pubers (15-18 jaar).
In de avond moet er iets te doen zijn zodat ze met een groep jeugd kunnen afspreken, hangen, chillen e.d. Animatieteam is niet persé nodig, maar wel een plek waar de jeugd elkaar opzoekt (kan ook een gamehal of de tafeltennishoek zijn ofzo).
Wijzelf willen graag op loopafstand (10-15 min) van een gezellige boulevard zitten met winkeltjes, terrasjes enzo. En als er iets leuks in dorpjes in de buurt te doen is vinden we dat ook leuk (een avondmarkt ofzo?)
Ik las dat hier veel camping La Chapelle, genoemd maar deze scoort een 6.6 op Zoover en een 3.5 op Tripadvisor dus dat maakt dat ik er wat terughoudender in ben, ziet er verder wel goed uit, dus zoiets zoeken we.
Tips ?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.11.2021 17:14
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
13.11.2021 21:43
, Datum:
13.11.2021 23:59
Die heeft inderdaad wel glijbaden, maar dan weer geen leuke boulevard. Heb daar in de buurt op een France passion gestaan (voor TS niet interessant, maar wij vonden er hartje zomer op de bonnefooi een prima overnachtingsplek). Voor de terrasjes zul je naar Béziers moeten. Geen straf, maar niet op loopafstand van de camping.
, Datum:
14.11.2021 11:10
Les Prairies de la Mer ziet er mooi uit maar geen glijbanen inderdaad. Is er wel veel jeugd van die leeftijd daar?
Les Sablons dus geen direct vertier op loopafstand, begrijp ik..da’s jammer.
We zouden het leuk vinden om ‘s avonds even erop uit te lopen, langs winkeltjes, terrasjes, ijsje halen enzo, je kent het wel. Kan ook een leuk plaatsje zijn natuurlijk bedenk ik me, of disn een boulevard. Of een lunapark/kermisachtig iets in de buurt.
Kortom, een gezellige toeristische omgeving.
Noord Spanje staan we ook voor open trouwens, ook nooit geweest dus ook een optie.
Belangrijk is dus ook veel jeugd zodat onze zoons wat aansluiting kunnen vinden.
, Datum:
14.11.2021 13:06
, Datum:
14.11.2021 13:36
Les Prairies heeft zelfs tienerclubs, dus die zijn er vast
, Datum:
14.11.2021 22:27
Les Sablons gaat op het lijstje, dank.
La Chapelle ook nog, maar heb ik wat twijfels over. Wisselende reviews en ligt wat verder van het dorp begrijp ik.
Hoe zijn deze campings?
- Le Méditerannée Plage in Vias Plage
- La Sirène
- Le Serignan Plage
Welke zou het meest geschikt zijn voor pubers van 15-18 jaar en grootste kans op aansluiting bij een gezellige groep ?
En zijn ze allen in de buurt / loopafstand van gezelligheid á la winkeltjes, boulevard, leuk dorpjes, vertier?
, Datum:
15.11.2021 10:00
, Datum:
15.11.2021 10:24
Dankjewel Tineke. De meningen zijn op dit forum helaas vaak wat verouderd dus ik hoop dat er nog wat mensen in dit topic hun ervaring willen delen.
Ben er nog niet uit. Ook zijn sommige campings wel érg aan de dure kant. Heb ik eindelijk iets gevonden waarvan ik denk 'dit valt goed bij de pubers', is 'ie te duur :)
Daarom nog een aanvullende vraag; bij welke (wellicht niet zo voor de hand liggende) organisaties kun je voordelig een mobilhome huren ? Of via buitenlandse organisaties ? Hoor t graag !
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.11.2021 13:24
Camping Le Serignan Plage in Serignan Plage, camping Les Sablons in Portiragnes Plage, Domaine de la Yole in Valras Plage en camping Le Mediterranee in Vias Plage zijn echt toppers en geschikt voor pubers. Alleen inderdaad niet echt op loopafstand van een boulevard al heb je wel wat winkeltjes/ restaurantjes op loopafstand in Portiragnes Plage.
Camping La Chapelle in Argeles sur mere ligt overigens wel direct in Argeles sur mere dus ideaal. Ik vind het alleen jammer dat op camping La Chapelle geen kampeerplekken meer zijn, waardoor het meer een park is geworden. Wij met eigen kampeermiddel kunnen daar sowieso niet meer heen.
Verder misschien opties:
Camping Le Club Farret of camping Le Napoleon in Vias Plage. Beide liggen gelijk aan de boulevard van Vias Plage. Club Farret is een hele mooie camping (Le Napoleon ken ik niet). Ik zou alleen niet gelijk bij het zwembad staan, want daar vindt de avondanimatie plaats die duurt tot 23:00uur. Sommige vinden dat juist leuk, maar wij zouden dat net te druk vinden. Vias Plage is een toeristische boulevard, maar wel leuk om daar lekker wat te drinken.
Verder misschien camping Les Mediterranees (beach garden, Nouvelle florida, Charlemagne). Deze camping ligt direct aan zee en aan de boulevard. Zelf nooit geweest, maar lijkt mij wel geschikt en mooi!
Succes met de zoektocht!
Geplaatst door: Kath
, Datum:
15.11.2021 13:36
Les Sablons hebben we gedaan, en daar willen onze pubers absoluut terug naar toe.
Vorig jaar stond Le Chapelle op het programma, maar omwille van corona geannuleerd. Had ook twijfels door de wisselende reacties.
Les Sablons wel lekkere restaurantjes op wandelafstand, en leuke marktjes aan de ingang van de camping (geen avondmarkt)
Leuk terras op de camping zelf.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
15.11.2021 13:39
Hier is een overzicht van aanbieders van verhuuraccommodaties. Er zijn diverse aanbieders met niet zo dure accommodaties.
Je kunt een filter instellen met jouw wensen.
https://www.camping-frankrijk.nl/verhuur/
, Datum:
15.11.2021 16:18
Oh, dankjewel Johan, dat is wel handig overzichtje, ik ga het eens goed bekijken.
Jullie noemen ook de campings Le Farret maar die scoort maar een 4.9 (!) op Zoover, op Tripadviser zijn meer beoordelingen en daar dan wel een 4.0. Hij wordt wel veel genoemd hier op het forum, ook net nog dus, dus dat maakt ook dat ik het zo lastig inschatten vindt en twijfel.
En ook camping Domaine de la Yole had ik gezien en opgeschreven, maar die scoort ook maar een 5.8 Zoover en een 3,5 Tripadvisor.
Misschien moet ik die reviews nog eens goed doornemen en kijken welke punten wel/niet voor ons van toepassing zijn. Als het geklaag bijvoorbeeld gaat over koude douches en slecht sanitair, dan kan ik dat skippen want wij willen een huuraccommodatie dus hebben dan eigen sanitair dat ik altijd nog kan schoonmaken.
De campings Le Serignan Plage, Les Sablons Le Mediterranee Plage houd ik dus nog even op mijn lijstje.. En als alternatieven nog La Chapelle en Domaine de la Yole. En ik ga nog even kijken naar Le Napoleon, dankjewel voor de tip.
Oja, en La Sirène vind ik ook supermooi en ligt in het gezellige Argeles sur Mer, maar geen ligbedden bij het zwembad. Enerzijds top want geen handdoekje leggen, maar een hele dag op een handdoekje liggen kan ik fysiek niet, dus dan zou ik een eigen stoel telkens mee moeten nemen. Kan wel, hebben we ooit eerder op een andere camping ook gemoeten, maar is niet zo ideaal.
Oh en zucht... mijn oudste laat nog even vallen dat 'ie geen strakke zwembroek aan wil. Heb al gezegd dat ie de enige niet is en al die pubers dat moeten en dat ik daarom een camping niet ga skippen als alles in het plaatje past. En anders zwemt ie maar niet. Of in zee als dat op loopafstand ligt. Kijk, ik wil best vergelijken en als ik 2-3 campings heb die ik even mooi vindt, even duur, even fijne mobilhome etc, dan wil ik best degene kiezen die shorts toestaat, maar anders is het jammer hoor !
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
15.11.2021 16:27
, Datum:
15.11.2021 19:07
, Datum:
16.11.2021 08:38
Dat model hebben ze inderdaad eerder gehad Tineke. Toen ze nog iets jonger waren…nu valt het in dezelfde categorie als in ‘ga ik niet in lopen’ hahaha.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
16.11.2021 15:12
De campings die wij persoonlijk kennen:
La Chapelle in Argeles sur Mer ligt vrijwel in het centrum van het dorpje. Vonden het zelf niet zo'n bijzondere camping, maar het heeft dus wel zijn locatie mee.
In dezelfde plaats ook Le Soleil, ligt aan zee, maar wel wat afgelegen.
La Sirene is een grote levendige camping, naast een paar andere. Niet aan zee, wel groot zwembad.
Dan nog Cala Gogo in Cyprien. Aan zee, maar wat grof strand.
Les Sablons, in Portiragnes Plages. Flinke camping, aan zee, aan de rand van dorpje, veel vertier.
Yellow Aloha, in Serignan Plage. Aan zee, nieuwe glijbanen in zwembad en veel animatie.
Nog twee dan: La Baume Palmeraie en Colombier, beide in Frejus.
Niet aan zee (ongeveer 20 minuten rijden als je niet in de file staat). La Baume heeft het mooiste zwembad en ligt op vlak terrein. Le Colmbier ligt rond en op een heuvel.
, Datum:
17.11.2021 10:03
, Datum:
17.11.2021 10:57
Tegen dat zwembroeken probleem zul je op nagenoeg elke camping in Frankrijk aanlopen. Behalve op naturistencampings dan. Of pubers daar blij van worden weet ik niet, maar je kunt ze de keuze geven: niets, of iets straks... 😅