Grote hotels (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
06.11.2021 20:01
Volgende zomer gaan we weer naar zuid Frankrijk. We zoeken een overnachtingshotel zoals van der Valk: groot, goed ontbijt en barretje voor het savonds. Zijn die ketens er ?
We zoeken ergens rond Orleans / vierzon / bourges.
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
07.11.2021 08:42
In Frankrijk zijn er heel veel hotelketens en die hebben ook wel (maar niet altijd) grotere hotels. Het zijn juist die ketens die de veel leukere kleinschalige familiehotels uit de markt hebben gedrukt. Maar er zijn veel budgetketens en dat lijkt me dan niet helemaal wat je zoekt. Precies zoals van der Valk zul je het nooit vinden, maar ik denk dat je zou moeten kijken naar Mercure of Novotel. Overigens zijn de meeste hotels van die ketens in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw gebouwd en hebben nu in ieder geval van buiten niet meer de meest moderne uitstraling. Niet als een nieuwe van der Valk dus. Van binnen zijn ze natuurlijk wel bij de tijd.
In Orléans staat een prima voorbeeld waar ik vorig jaar twee nachten heb doorgebracht; in de jaren zestig begonnen als Sofitel van de beruchte magnaat Jacques Borel en nu een Mercure hotel (Mercure Orléans Centre). Voldoet aan jouw wensen en ligt nog op loopafstand van het centrum van Orléans ook ...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.11.2021 09:18
In Frankrijk heb je veel budget hotelketens. F1, b&b, etc. De meeste daarvan zijn prima om te slapen, op te staan en door te rijden. Niks geen bar voor de avond, ontbijt duur en niets bijzonders. Zitten bovendien vaak op fantasieloze industrieterreinen. Dicht bij de snelweg, dat wel.
Kijk voor wat jij wil liever bij Logis (voorheen Logis de France).dat is een grote groep zelfstandige hotels met meer gezelligheid,vaak in het centrum.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
07.11.2021 13:20
Voordat wij een caravan hadden gingen wij vaak voor een overnachting onderweg naar Frantour hotels. Uitstekende hotels, prima kamers, goed eten, super ontbijt, gezellige bar, ik denk dat je zo iets zoekt. Ze zijn er nog steeds, op www.frantour.ch vind je de Frantour hotels in Frankrijk.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.11.2021 13:21
Een leuker idee (vinden wij): een hotel op loopafstand van een levendig stadscentrum. Dit hebben wij regelmatig gedaan. In Orleans een prima adresje:
https://tinyurl.com/9zzsmha6
Hotel Escale Oceania.
Dit hotel ligt op korte loopafstand (via een leuk pad langs de rivier) van het mooie, gezellige historische centrum van Orleans. Echt een hele leuke stad. Volop restaurantjes en terrasjes. Op nog geen 200 m van het hotel ligt het 'stadsstrandje', hier ligt een boot met loungesfeertje er omheen.
Veel leuker toch dan zo'n anonieme keten ergens in een buitenwijk?
Parkeren op eigen terrein van het hotel. Een voordeel dat de kamers airco hebben (toen wij er waren was het 36 o C).
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.11.2021 13:30
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
07.11.2021 15:32