Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken naar de perfecte camping. Via google kom er ik er niet echt uit.
Dus ik dacht laat ik hier eens informeren of jullie nog goede tips hebt.
Dit jaar zijn we in St. Augustin geweest op camping Le logis de Breuil. Eigenlijk was dit voor ons al bijna de perfecte camping. Mooie grote plaatsen, leuk zwembad. De afstand naar zee was met de auto heel goed te doen. Toch miste er nog net iets. Ik denk dat het voornamelijk de omgeving was. Het weer was daar afgelopen zomer ook niet top.
Waar we naar op zoek zijn is een camping die het liefst aan alle onderstaande eisen voldoet, maar of dat lukt is maar de vraag natuurlijk.
Grote plekken (100m2 of meer)
Zwembad met 1 of meer glijbanen.
Speeltuin (onze kinderen zijn dan 6 en 8)
Goed sanitair
Niet te massaal
Dichtbij de kust.
Leuke dorpjes
Levendige omgeving
Grote kans op mooi weer
Tja, qua camping was er begrijp ik niets mis mee en de kust was lekker dichtbij. Het weer heb je niet in de hand.Dan rest de omgeving. Ik weet dat die daar niet superspannend is, maar toch. Google is je vriend en dan vind je ook in die buurt best leuke dingen. Saintes is een leuk oud stadje met Romeinse resten. Iets verderop heb je het oude Cognac, juist, van de drank. En aan de kust, de monding van de Gironde, staat op een eilandje een schitterende oude vuurtoren, waar je met de boot naar toe kunt om bov naar n van het uitzicht op de oceaan te genieten.
De perfecte camping bestaat niet, niets in het leven is perfect.
En waarom al die eisen? Je zoekt een leuke camping, bent toch niet bezig met een rechtsgeding?
Vakantie is plezier en ontspanning en dat lees ik nou net niet in jouw oproep.
Zoek een mooie streek uit, met gezellige dorpjes, terrasjes, steden desnoods, en kijk daar naar campings.
En helaas, het weer is niet altijd perfect.
Wij vinden het gebied rond Cassis, Villeneuve-Loubet Plage, Antibes altijd leuk. Zee is dichtbij en in het achterland kun je de bergen in.
Succes met je zoektocht, gaat vast lukken!
Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn review ingevuld. Ik ga een eens rustig naar de suggesties kijken.
Ik weet ook best dat de perfecte camping niet bestaat. Perfect is misschien ook niet het juiste woord. De camping van afgelopen zomer was top, maar miste toch nog iets.
Vandaar mijn vraag hier. Voor mij is het uitzoeken van een camping absoluut ontspanning. Ik vind het leuk om campings te vergelijken en alle tips zijn dan welkom. Het lijstje dat ik heb is geen must. En uiteraard heb je geen invloed op het weer.
Wanneer je de hele vakantie op 1 camping blijft beleef je dat heel anders dan wanneer je bijvoorbeeld elke 5 dagen verder reist. Ben je een wandelaar en wil je niet overal eerst de auto voor moeten pakken selecteer je daar op. Wil je fietsen dan zoek je naar mooie fietspaden..... Dus....dat is ook bepalend voor welke omgeving/camping je zoekt.....