Activiteiten voor kleine sabbatical in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
31.10.2021 09:39
Ik ben van plan in de zomer van 2022 drie maanden vrij te nemen (ergens tussen juni en oktober). Een soort kleine sabbatical. Naast een geplande langere vakantie in (we denken) Canada wil ik (naast rust en wandelen in NL) ook nog een andere activiteit ondernemen, bijvoorbeeld meewerken op een landgoed of camping bijvoorbeeld. Denk aan 20 uur per week werken en de rest verblijf. Vergelijken met druiven plukken, maar daar is het dan te vroeg voor. Of bijvoorbeeld een taalcursus gecombineerd met verblijf etc. Andere suggesties welkom. En dan het liefst in Frankrijk natuurlijk, maar andere mogelijkheden ook prima (wel met auto vanuit NL te bereiken).
Heeft iemand hiervoor wat adresjes? Op internet is er tot nu toe weinig te vinden (anders dan full time banen zoals meewerken animatie etc, dat zoek ik dus uiteraard niet).
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
31.10.2021 10:20
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.10.2021 12:36
Wellicht als acteur in het middeleeuwse attractiepark Puy du Fou? https://recrutement.puydufou.com/accueil
Pas op met meewerken op een camping tegen kost en inwoning. Dat wordt al snel gezien als zwart werk, bovendien ben je dan niet verzekerd.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
31.10.2021 12:41
@Hans030, heerlijk plan! Wij zijn lid van de SVR en krijgen 2 keer per jaar een klein gidsje. Daarin staan altijd heel veel advertenties van SVR campings die hulp zoeken. Dat kan varieren van hulp bij schoonmaken, onderhoud tuin, klusjes etc. Lid worden kost €10,- per jaar.
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
31.10.2021 13:10
Geplaatst door: Lia
, Datum:
31.10.2021 14:15
, Datum:
31.10.2021 14:16
Huizenoppas in Frankrijk Google...
, Datum:
31.10.2021 14:22
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.11.2021 16:37
Iedereen dank tot nu toe voor de reactie, maar nog geen match kunnen vinden.
Misschien kent iemand een NL campingeigenaar of iemand die in FR woont die misschien een stapje verder kan helpen?
Ik meen ook dat er in het verleden een Frankrijkforum was voor Nederlanders in Frankrijk, maar die site kan ik ook niet vinden (lijkt wel uit de lucht).
Misschien iemand nog een leuk idee.
Geplaatst door: ® Nick
, Datum:
07.11.2021 17:05
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.11.2021 17:55
Geplaatst door: ® Peter van het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.11.2021 09:54
Hans, ik vermoed dat jij zocht naar het roemruchte frankrijkforum.nl. Die site is al heel lang ter ziele als gevolg van twisten tussen deelnemers en moddies (over en weer, maar ook onderling), waar de honden geen brood van lustten.
Het bovengenoemde Infofrankrijk.com, een initiatief van wijlen Willem Bavelaar, een wandelende encyclopedie over wonen en leven en Frankrijk, ben ik al tijd niet geweest, maar was altijd prima infobron.
Geplaatst door: koen
, Datum:
09.11.2021 08:18