Camping met huurtent op Corsica (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Remco
, Datum:
25.10.2021 21:04
Na vele jaren kamperen met de caravan in voornamelijk Frankrijk en Italië, zijn we komende zomer van plan om Corsica te gaan ontdekken.
We zitten eraan te denken om zonder (de inmiddels verkochte) caravan of tent de oversteek te maken en daar ter plekke op een camping een ingerichte tent te huren.
Ik heb al verschillende leuke campings gevonden, zoals bijvoorbeeld Ariinella Bianca, maar veel campings verhuren mobilhomes of chalets compleet met airco, keuken, bankstel etc. terwijl wij die luxe helemaal niet zoeken. Een ingerichte tent met slaapplek voor 4 personen, een simpele keuken met koelkastje en een paar (tuin)stoelen voldoen voor ons.
Wel zoeken we een camping met enig vertier zoals een sportveldje, zwembad, etc. voor onze pubers van 15 / 16 jaar.
Heeft iemand tips voor ons?
ps: ik stel de vraag hier omdat het Corsica prikbord onlangs is opgeheven
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.10.2021 22:55
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.10.2021 23:10
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.10.2021 19:11
Ik heb even op de site gekeken wat zo'n tent nu eigenlijk kost in het hoogseizoen
😱wat een geld.
Dit is zomaar een reactie van mij als geen kampeerder.
, Datum:
26.10.2021 23:35
ik hoor niet tot de doelgroep, maar had ook al de indruk dat verhuurtenten nauwelijks goedkoper zijn dan veel comfortabelere bungalowhuisjes oid. Maar ja, als je met kinderen op pad gaat vinden die op campings wel andere kinderen. Hoeven ze niet eens Frans voor te spreken, kindertaal is internationaal:-)
Geplaatst door: Anne
, Datum:
27.10.2021 08:41
Een aanrader is de facebook pagina 'vrienden van corsica '.
Wij komen graag op Corsica. Het is een eiland om rond te trekken, wat ook bijna iedereen doet. De afstanden in km zijn niet lang maar wel qua tijd. Wij gaan iedere keer 5 weken, minimaal 4 campings op het eiland, maar zien/beleven niet alles.
Geplaatst door: Remco
, Datum:
29.10.2021 16:30
Het is inderdaad behoorlijk prijzig zo'n huurtent en een bungalow is nauwelijks duurder, maar ik vind een bungalow of huisje nou eenmaal niets aan. Dan mis ik het campinggevoel volledig. Ieder zijn meuk zeg maar ;-)
Als ik voldoende ruimte in de auto zou hebben, dan zou ik wel een pop-up tent ofzo meenemen. Maar dat gaat niet lukken, want dan moeten er ook slaapmatten, kookgerei, etc. mee.
We zullen uiteindelijk wel een creatieve oplossing uit de hoge hoed toveren :-)
, Datum:
29.10.2021 17:35
Die creatieve oplossing is er: de camper. Ruimte voor al je gerei en je hoeft niet eens een tent mee te nemen:-)
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
30.10.2021 07:41
Remco als je wat huurt adviseer ik je om van thuis een paar goede campingstoelen mee te nemen. De witte plastic kuipstoeltjes die je overal ziet bij verhuur zitten zo slecht