Coronachecq (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
17.09.2021 21:17
In september op de campings in Frankrijk werd ons gevraagd naar de corona pas. Op de telefoons de app geïnstalleerd en werkte met internationale QR code prima. Op terrasje werd ook gevraagd naar de pas sanitaire. Ging ook prima. Wel overal in winkels nog mondkapjes plicht.
Vandaag werden we tussen Luik en Maastricht door de douane van de weg gehaald voor een grote corona controle. Uiterst correcte controle uitgevoerd.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.09.2021 21:21
Jan56, tussen Luik en Maastricht?? Ik neem aan bij de grens door de Nederlandse douane voor je het land in komt? Anders wel een bijzondere vertoning...
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
17.09.2021 21:34
Inderdaad op Nederlands grondgebied
, Datum:
18.09.2021 08:41
Dan snap ik het. Mijn zoon en zijn vriendin zijn afgelopen woensdag naar Frankrijk vertrokken. Nergens controle. Tot mijn verbazing zelfs niet in het overnachtings hotel!
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
18.09.2021 09:51
Onze zoon kwam gisteravond met zijn camper terug uit Frankrijk , nergens controle gehad of gezien
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
20.09.2021 14:24
Afgelopen donderdag teruggekomen uit Frankrijk via de A27 - E 42 naar de E403 ri. Kortrijk.
Aan de andere kant richting Frankrijk op de A27 stond een kilometers lange file omdat de Franse politie een fuik had gemaakt een stukje voorbij de grens met België op Frans grondgebied.
Geplaatst door: Paarse dame
, Datum:
20.09.2021 18:00
Op het ogenblik op vakantie in de Dordogne .
Elk restaurant of terras wordt de Corona check app gecontroleerd.
Ik vind het een goede zaak , daar kunnen ze in Nederland nog een voorbeeld aan nemen .
Het is hier al heel gewoon .
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.09.2021 07:38
Gisteren terug gekomen uit de Aude
Nergens controlen gehad bij de grens of winkels.
Alleen 1 keer op de markt een waarschuwing van een agent omdat ik geen mondkapje op had.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
26.09.2021 08:41
Mijn dochter vrijdag teruggekomen van 14 dagen aude. 4 maal op restaurant geweest en 3 maal coronapas moeten tonen. In het andere restaurant moesten zij het niet tonen, maar andere wel. Was in Narbonne, Carcassonne en Collioire. Ook bij een museum de pas moeten tonen. Winkels moeten geen coronapas vragen.
, Datum:
26.09.2021 15:47
Ook wij zijn uit eten geweest in Narbonne,maar bij ons niets gecontroleerd.
Geplaatst door: Annies
, Datum:
26.09.2021 18:32
Onze vakantie begonnen in de Alpen daar werd bij restaurants en terrassen wel gecontroleerd. Vervolgens door naar de Cote d’ Azur en daar werd niets gecontroleerd zowel bij terrasbezoek als restaurants.
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
26.09.2021 20:03
Ook aan ons werd steeds een coronapas gevraagd op restaurant en terras.
Hadden de pas afgedrukt op papier. Nooit werd gecontroleerd of dit wel onze pas was, zolang hun app maar groen licht gaf was het OK.
Hebben zelden een ober gezien die zijn masker correct droeg! Op een 'braderie' in Valras was 'porte de masque obligatoire'. Wat door de aanwezigen zeer letterlijk genomen werd: onder de neus, als bedekking van de kin, in de linker- of rechterhand etc maar zelden correct de neus en mond bedekkend. En wat denk je van 2 Fransen die een masker dragen doen als ze elkaar ontmoeten? Masker af en kussen maar!
Ook ik vind de 'pass sanitaire' een goede zaak en maar denk dat de pass sanitaire vooral een vals gevoel van veiligheid creëert. Dus zelf oppassen. Zo hebben we die braderie in Valras rap verlaten.
, Datum:
26.09.2021 20:11
@peter...ook wij waren vorige week zondag op de braderie in Valras.
Was idd.opvallend dat er weinig mensen een mondkapje droegen.
, Datum:
27.09.2021 21:09
Onze zoon en schoondochter zijn op de terugweg. Net ingecheckt in een hotel en geen controle.
Geplaatst door: Johann
, Datum:
01.10.2021 16:50
Net terug uit Frankrijk, op 4 campings de corona app moeten laten zien, verder op 99% van de horeca moeten laten zien zelfs als je buiten op het terras zat.
meningen volgen nog.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
10.11.2021 13:35