Fietstip Vaucluse en Drome (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
11.09.2021 20:57
We nemen altijd onze fietsendrager mee op vakantie. Al veel plezier van gehad.
Ik wil voor de liefhebbers graag 4 mooie en veilige routes laten zien
1e In de Drome route Crest naar Die. Bij Vercheny parkeren en dan volg je de Vallee de Roanne. We hebben deze gefietst tot St. Nazaire le Desert en toen gekeerd en rustig bergafwaarts.
2e in de Drome. Ca 10 km ten oosten van Nyons rij je naar St.Fereol Trente Pas. Daar parkeren en dan fiets je door het Defilé 30 Pas en naar Bouvieres via een col dan na Bouvieres volg je Vesc en dan naar la Pailette. Dan naar Vallouse en vervolgens via de col weer naar St.Fereol.
3e in de Vaucluse. Parkeer in Villes sur Auzon bij stade municipal. Dan fiets je de Gorges de Nesque door. Wij zijn voor de afdaling naar Sault weer gekeerd.
4e Vaucluse vanuit Mollans sur Ouveze stukje richting Buis les Baronnies. Dan neem je de col de Fontaube en volg je de richting Brantes. Dan blijf je de D weg volgen en rij je weer terug naar Mollans via andere weg.
Het zijn alle 4 erg mooie routes en uitstekend te doen met een E bike.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.09.2021 23:46
Met de e-bike, ok, maar hoe zijn die te doen voor een Hollander met racefiets zonder fietservaring in de bergen? Die omgeving kennende zitten er toch nog al wat klimmetjes die vriendelijk gezegd goed zijn om bergervaring op te doen...
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
11.09.2021 23:52
In de Vaucluse zijn alle wegen vals plat. Gelukkig dat na een klim ook weer een afdaling volgt. Komen er al jaren met racefiets en zijn niet getraind zou eigenlijk wel beter zijn om soepeler te kunnen klimmen. Tegenwoordig zien we ook in de Vaucluse steeds meer e-bikes.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.09.2021 01:55
Vaucluse heb je vermoedelijk gelijk aan.maar de Drôme...
Geplaatst door: Diana
, Datum:
12.09.2021 10:29
Ook in de Ardeche kun je fijn fietsen. Vanaf Ruoms hebben wij gefiets naar Vogue via de Voie Verte, een goed begaanbaar nieuw fietspad.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
12.09.2021 11:33
Peter
In dit gebied fietst je zowel door de Drome (Provencal) als door de Vaucluse.
Ook rond Grillon zijn er mooie fietstochten te maken.
Geplaatst door: ® jetje
, Datum:
12.09.2021 12:32
Dankjewel Jan 56
Wij hebben op onze eerste vakantie waarbij we een racefiets net hadden aangeschaft de route door de gorges gefietst, waanzinnig mooi en goed te doen.(wij 50 plus)
De andere ga ik eens opslaan
Geplaatst door: ® Angelique
, Datum:
14.09.2021 21:52
In mijn racefietsrondjes vanuit Bédoin zitten toch wel tussen de 1.000 en 1.500 hoogtemeters (en dan doe ik niet de Ventoux)... Dus vals plat wil ik de Vaucluse toch echt niet noemen ;-)
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
14.09.2021 22:40
@Angelique
Met vals plat bedoel ik dat de wegen niet vlak zijn, en dus vaak flink trappen op de fiets. Wij komen inmiddels ook al jaren in Bedoin. Geweldig plek.
Geplaatst door: Diny de Groot
, Datum:
05.10.2021 13:28
Ik heb nog een tip voor mensen met een elektrische fiets met Bosch accu. De firma Bosch heeft op diverse plaatsen in de Vaucluse "snel laadstations" geplaatst. De kaart met fietsroutes is te verkrijgen bij de verschillende VVV kantoren. Daarop staan de punten/plaatsen aangegeven waar je de accu (gewoon) kan opladen.
Wij hebben gebruik gemaakt van het "snel laadstation" bij Station Mont Serein, zo'n 7 km onder de top van de Mont Ventoux. Daar staat in een gebouw 1 kast met 6 accu oplaad punten: accu van de fiets halen. Deze hang je aan een haak in een van de kasten. Stekker aansluiten. Kast kan afgesloten worden. Jij houdt zelf het sleuteltje bij je. Je kan dan wat gaan drinken/eten. Bij ons was de accu na 3 kwartier weer praktisch volgeladen. Dit is service van de Bosch. Er zijn geen kosten aan verbonden.
Vlakbij is een restaurant: chalet Liotard. Daar zijn ze niet genegen om mee te werken aan het opladen van jouw accu. Ik denk dat ze wel weten dat het snel laadstation schuin onder hun restaurant ligt, maar zij verwijzen je daar niet naartoe. Vanuit hun oogpunt (klandizie) begrijpelijk.