fietsen in frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bart
, Datum:
14.11.2021 20:59
Dit jaar voor het eerst met 2 fietsen E bike’s op de dissel gereden. Voor heen 1 fiets in de caravan en 1 op de dissel. Werd mij te veel gedoe om de fiets in de caravan te krijgen. Reed perfect. Wel de gewicht verdeling in de caravan aangepast. De accu’s liggen in de auto.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
15.11.2021 12:11
Hartelijk dank voor de reacties op mijn vraag.
@Toon, ik heb je een mail gestuurd met nog wat vragen, hopelijk vind je het niet erg.
@Toon, bedankt voor de tip om reservewiel te verplaatsen van disselkast naar de achterbak van de auto, bij ons zit reservewiel ook in de disselkast.
@Bart, ook wij vervoeren nu onze sportfietsen in de caravan, dit gaat goed omdat ze licht zijn. E bikes is toch een ander verhaal , net als de anderen, bevestig jij ook dat vervoer op de dissel het meest veilige is als je maar goed het gewicht in de gaten houd.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
16.11.2021 20:19
@Elfriede: natuurlijk mag je mailen, maar ik heb de indruk dat het systeem niet werkt,
Ik heb je mail niet ontvangen.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
16.11.2021 21:32
Beste Toon,
De mail, via deze website, werkt inderdaad niet. Daarom hieronder mijn vragen, die ik per mail wilde stellen.
Mag ik vragen welk merk fietsen jullie hebben en welke punten voor jullie belangrijk waren om tot je keuze te komen?
Vriendelijke groet,
Elfriede
Geplaatst door: Bart
, Datum:
16.11.2021 22:01
Wij hebben in 2020 een dames en heren giant entour E+1 gekocht met een 500 accu. Dit is de grootste accu. Op eco stand kan je 150 km rijden. Heerlijke fiets. Schakelt zeer licht en is zuinig met accu verbruik. Weegt met accu 24 kg
Geplaatst door: Toon
, Datum:
16.11.2021 22:56
Mijn vrouw had een Koga, zelf had ik een Kalkhoff. Na vier jaar onze fietsen ingeruild voor weer een Koga, en zelf voor een Giant.
Maar dit waren persoonlijke keuzes, waarbij zaken zoals wat kan en wil je besteden, inruilaanbod etc. meetelden.
Enkele zaken welke voor mij wel tellen;
Een rijwielhandelaar die in de buurt zit, zodat het makkelijk is even langs te gaan als er problemen zijn
Een middenmotor, waarbij de Bosch middenmotor, in combinatie met een flinke accu, doorgaans in testen goed scoort.
Het gewicht van de fiets.
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fietssoorten/elektrische-fietsen/
De tips die op deze site staan zijn, denk ik, wel waardevol. Daar lees je bijvoorbeeld over de Bosch middenmotoren dat er verschillende types zijn. De een is krachtiger dan de ander (de sterke motoren zijn wel fijn als je in het buitenland of Limburg een berg(je) op fietst.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
17.11.2021 13:07
Heel hartelijk dank voor jullie reacties!
De link van de Fietsersbond biedt heel veel nuttige informatie.
Ik ga het allemaal goed doorspitten en ook goed naar jullie fietsmerken kijken.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
19.11.2021 14:21
Onze 2 e-bikes staan op de dissel. Accu's liggen in de auto. Tbv goede gewichtsverdeling hangt ons reservewiel in een beugel direct achter de as. De mover zit direct voor de wielen. Onze watertank zit onder de achterbank. De zijstukken van de luifel en de stokken liggen dwars achterin onder de bank van de rondzit.
Nog een tip ter bescherming van de contactpunten van de accu's op de fietsen en op het stuur: ik pak die contactpunten in met doorzichtig huishoudfolie. Ik wikkel dat om de contactpunten. Kennissen van ons hebben nl een keer een hele dag in de stromende regen gereden en op de vakantiebestemming bleek een van de accu's het niet goed te doen. Maakte geen contact met de fiets. Mogelijk door teveel vocht. Bij Amazon zijn ook hoezen te bestellen die je om het stuur doet. (Ik heb geen aandelen)
Ik doe dit alleen als er onderweg veel regen wordt verwacht.