fietsen in frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
13.09.2021 16:16
@ Peter het fietspad aan de oostkant is nog niet helemaal af maar wel weer een stuk gevorderd t.o.v. 2018
Geplaatst door: Lia
, Datum:
13.09.2021 20:06
Nanka....jij vind mij negatief,kan ik niets aan doen,je hoeft niet op mij te reageren!
Mag je op dit forum alleen maar positieve reacties plaatsen?
Die meneer weet dus nu dat hij hier beter niet kan gaan fietsen,is misschien ook wel nuttig.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.09.2021 00:24
@Lia: ik twijfel niet aan wat jij gezien hebt, maar er zijn alternatieven, ook in de Aude, bijvoorbeeld op de jaagpaden langs het Canal du Midi. Jij schrijft mischien onbedoeld, een hele regio in één keer af en dat is wat kort door de bocht...
Geplaatst door: Henny
, Datum:
14.09.2021 10:03
Geplaatst door: ® RobR
, Datum:
14.09.2021 16:30
Camping La Motte ?
Lieu-dit La Motte
17270 - Le Fouilloux
Frankrijk
Departement: Charente-Maritime
Heb nog geen kans gezien om deze camping te bezoeken, maar hij staat hoog op mijn lijstje.
Kijk maar eens op hun site (https://www.camping-la-motte17.com/nl/welkom/) en bekijk de vele fietsroutes die vanaf de camping starten.
De camping zelf spreekt mij ook aan.
Ik zet 'm voor 2022 weer bovenaan.
Geplaatst door: Anja
, Datum:
14.09.2021 18:25
Onder Montpellier, bij Palavas-les-Flots. Hier zijn mooie fietsroutes uitgezet, kaart verkrijgbaar bij de VVV. Verder hebben we bijna alle stukken van de Via Rhona gefietst en ook een stuk van de Dolce Via. In de Camargue, rond Avignon en omgeving Grignan/Grillon zijn ook goede mogelijkheden, allemaal behoorlijk vlak (we fietsen niet electrisch).
Wij reizen met een caravan en nemen de fietsdrager voor de auto extra mee zodat we steeds naar een ander beginpunt kunnen rijden.
Geplaatst door: Floortje
, Datum:
09.10.2021 19:47
Enkele jaren geleden in Cardet gestaan, camping Beau Rivage. In deze omgeving kun je korte , rustige fietstochtjes maken. Ook zou men een fietspad aanleggen naar Anduze, ik weet niet of deze inmiddels gereed is. iemand hiervan meer op de hoogte?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.10.2021 22:23
Floortje,
dit staat er op de website van Camping Beau Rivage in Cardet:
'Eind 2020 is het fietspad, dat voorheen een treinspoor was, tussen Cardet en Anduze, en van Lezan naar Quissac, gereed waardoor het fietsplezier enorm zal toenemen!'
Geplaatst door: Diny de Groot
, Datum:
10.10.2021 13:18
Kijk ook even bij het onderwerp: Fietsen in de Vaucluse. Onderwerpnummer 49468.
Rondom het meer van Annecy is mooi. En er is tegenwoordig ook heel goed te fietsen langs de Middellandse zeekust tussen Le Lavandou en Ste Maxime. Er worden daar steeds meer fietspaden aangelegd. Mooie vergezichten over de zee.
Voor ons een fiets topper: de Bourgogne. Vanuit de camping in Chagny zijn vele mooie fietstochten te maken. Allemaal zeer goed aangegeven.
Voor @Lia: Juist de Franse automobilisten gaan met een ruime boog om je heen. Ik heb dit jaar meer last gehad van sommige! Belgen en Nederlanders: Bv zonder noodzaak stoppen in de afdaling van de Mont Ventoux, geen richting aangeven en vlak langs je passeren. Maar ik houd rekening met deze Remy's.
, Datum:
10.10.2021 14:30
Gevaar op de Ventoux heeft twee kanten. Ja, automobilisten halen ook daar rare fratsen uit. Maar ik ben ook nog nergens zo vaak ingehaald door nergens naar kijkende fietsers, die harder reden dan Max Verstappen daar ooit zou durven...
Geplaatst door: Lian
, Datum:
10.10.2021 19:25
Niet in Frankrijk,maar op weg er naar toe of op de terugweg kun je vanaf de overnachtingscamping Bon Accueil in Luxemburg prachtig fietsen naar Luxemburg stad
Rechts na de receptie fiets je door een mooi park met beelden,je blijft de rivier volgen die links van je ligt
Je gaat niet een van de bruggetjes over maar blijf de rivier volgen,de fietstunnel werd dit jaar gerenoveerd dus moesten wij de weg oversteken.
Het is een mooie route door de bossen en wat dorpjes
Aangekomen in het oude gedeelte van Luxemburg stad ga links een brug over en dan rechtdoor en daar tussen de huizen is een gang met een lift ( goed zoeken of anders vragen)die je met fiets en al naar de bovenstad brengt
Mooie uitzichten over de stad!
, Datum:
11.10.2021 00:27
Geweldig idee, gaat bij de favo's!
, Datum:
11.10.2021 00:30
Geplaatst door: Henny
, Datum:
11.10.2021 09:35
, Datum:
11.10.2021 16:38
Hallo Peter,
De lift die ik bedoel heb ik voor je opgezocht en is de L'ascenseur du Grund in de benedenstad die uitkomt op Plateau du Saint Esprit
Deze lift ligt tussen de rue Saint Ulric en Montee du Grund, een beetje verstopt
De ingang is via een tunneltje,aan het einde van de gang is de lift
De panoramalift Pfaffenthal ligt in het noorden van de stad
Bij de receptie van de camping hebben ze fietsroutes en kaart van Luxemburg stad
, Datum:
11.10.2021 16:55
Vanaf overnachtingscamping Les Bouleaux in Vignoles, kun je via een fietspad naar het prachtige Beaune fietsen!
Leuke markt op zaterdag van 7.00 uur -13.00 uur
Geplaatst door: Bleur
, Datum:
14.11.2021 13:26
Dit jaar omgeving mont ventoux gekampeerd.
Prachtige fietsroutes met de e-bike gefietst. Bij de "vvv" goede fietsroutes verkrijgbaar.
Een aanrader Google kan je ook op weg helpen. Routes zijn uitgezet met nummers wat het fietsen makkelijk maakt.
Je kan fietsen over kleine wegen door de wijngaarden. Zelfs door een kloof glooiend was zeer goed te doen.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
14.11.2021 14:38
Ik lees veel over fietsen op e bikes. Hoe vervoeren jullie de fietsen, gelet op het stevige gewicht van deze fietsen?
Wij overwegen om e bikes aan te schaffen om zo onze actieradius wat te vergroten maar het gewicht, frame en accu, houd ons een beetje tegen.
Wij hebben een caravan. Ik zie vaak dat een fiets op de achterkant van de caravan staat en een fiets op de dissel.
Hoe zijn dan de rijervaringen, waar op te letten met gewichtsverdeling.
Ik lees graag jullie ervaringen.
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
14.11.2021 14:59
@Elfriede,
Je beschrijft een dilemma dat wij dit jaar ook tegen kwamen
Na heel veel vergelijken hebben wij twee e-bikes gekocht die (inclusief accu) niet meer dan 24 kilo wegen. Wij plaatsen beide fietsen op de dissel van de caravan. Uiteraard zonder accu.
Rij-ervaringen gewoon prima. We zien wel dat de caravan iets meer naar voren doorzakt in vergelijking met andere jaren toen we nog gewone fietsen (mountainbike) meenamen.
Succes met je zoektocht.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
14.11.2021 15:36
Het beste is de fiets op de auto, maar dat zal niet lukken met de zwaardere e-bikes.
Tweede beste is de fiets in de caravan, boven de as, met lastige constructies. Lukt ook vaak niet.
Op de derde plaats, en meest gekozen; op de dissel. Zonder de accu's natuurlijk. Niet alle dissels van caravans zijn lang genoeg om er een fietsendrager voor twee fietsen op te zetten. Soms past de compacte drager van een bepaald merk nog net, en kan je je neuswiel e.d. nog bedienen. De kogeldruk neemt fors toe, waardoor soms spullen uit de disselkast (reservewiel weegt bijv 14 kg) naar de auto moeten.
Het slechts en ook door de ANWB ontraden, is 1 fiets op de dissel en 1 fiets achterop de caravan. De kans dat de caravan gaat slingeren is groter. Toch geven bestuurders van combinaties, die dit toepassen, op internet aan dat het geen probleem oplevert als je je snelheid aanpast. Zelf hebben wij twee fietsen op de dissel.
We zoeken altijd campings op in een omgeving waar je kunt fietsen, dus de tips in dit onderwerp bewaren we.