Lac de Sainte Croix vanaf half september (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
03.09.2021 09:53
Weet iemand uit eigen ervaring hoe de bezetting en faciliteiten op de campings in deze regio is vanaf half september? Met faciliteiten bedoel ik geen vermaak maar bv. brood verkoop op de camping etc. Ik zag dat sommige campings eind september al sluiten.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.09.2021 10:19
Camping Les Pins in Les Salles sur Verdon blijft open tot 7 oktober en camping La Source tot 28 september. Vanaf beide campings is het een klein stukje lopen naar de bakker in het dorp. Ik verwacht niet dat er in die periode nog veel kampeerders zijn, anders zouden de campings wel langer open blijven. Vanaf eind september kan het er ook stortregenen. In oktober valt er gemiddeld meer dan 200 mm regen, maar er zijn ook jaren dat er in oktober vrijwel geen regen is gevallen. De minimum nachttemperaturen kunnen in oktober gemiddeld rond de 6 graden zijn met uitschieters naar beneden.
, Datum:
03.09.2021 19:32
Bedankt voor je reactie Johan. Ik wist niet dat oktober zo regenachtig kon zijn. Onze zoon en zijn vriendin gaan tot eind september. Hopelijk mét goed weer maar volgens mij gaat dat wel lukken.
Geplaatst door: frank
, Datum:
04.09.2021 14:33
in september prima weer gehad (ook mistral gehad was wel te koud om dan aan het meer te gaan liggen maar nog steeds prima zonnig weer om wat anders te gaan doen) campings lopen wel serieus leeg in september. Wat ons wel op viel was dat de camperplaatsen overvol bleven.
Mensen die aan het meer werkten in de verhuur van bootjes en in een buvette, vertrokken eind september naar de cote d'azur om daar te gaan werken omdat dan aan het lac alles wel op zijn einde loopt.
Geplaatst door: ® Henk
, Datum:
04.09.2021 15:33
Frank, op welke camping hebben jullie gekampeerd?
Wij willen ook eens naar het Lac de Sainte Croix, maar ik zie dat er een aantal campings in die omgeving zijn. Welke camping raad jij aan?
Geplaatst door: frank
, Datum:
05.09.2021 08:27
We hebben ooit 2 keer met tent op le Galetas gestaan, geen verkeerde camping alleen op behoorlijk wat plaatsen weinig schaduw en een beetje ver van de bewoonde wereld.
Later ook op de camping in Quinson iets gehuurd en dan van daar regelmatig naar het meer bij Ste Croix du Verdon wat ons prima beviel. We zijn toen een keer camping municipal les Roches op gelopen leek ons een prima camping. Geen toeters en bellen, schaduw, vlakbij het water en op loopafstand van het dorp (wel een beetje steil omhoog) Enige nadeel kan zijn dat de weg naar beneden naar de camping ook steil is met een smalle bocht er in en dat je op de camping met een hele grote combinatie of iets wat echt hoog is slecht uit de voeten kan.
Wij vonden zowel het strand bij Ste Croix du Verdon als Ste Croix du Verdon zelf een stuk aantrekkelijker als het gebeuren bij Les Salles sur Verdon.
, Datum:
06.09.2021 13:50
@ Henk, wij zijn er diverse keren geweest en de camping die ons het beste beviel was l'Avelanede in Artignos sur Verdon. Rustige familie camping met zwembadje, brood op bestelling en een klein restaurantje. Hele grote plaatsen en ook een aire naturelle gedeelte waar je heel privé kunt staan als je dat wilt. Ca. 10 minuten met de auto naar het meer en 6 kilometer naar de dichtstbijzijnde supermarkt.
, Datum:
06.09.2021 13:52