CAMPINGFOTO'S 2021 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan en Tineke
, Datum:
29.08.2021 15:04
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
29.08.2021 18:02
Top Tineke en Johan, wij gaan overmorgen naar le Dramont, die wij 15 jaar geleden toevallig hebben ontdekt.
Uiteraard zal mijn mening tot volgen.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
29.08.2021 18:12
Leuk!!! Ook leuk om jullie tegen te komen op camping ‘l Arche!!!
Geplaatst door: ® ignas
, Datum:
31.08.2021 17:29
dank voor de nieuwe foto's, mooi werk. ik ben verbaasd dat jullie bij 28) *** Camping Le Calatrin in Paladru een paar bordjes "baignade (strictement) interdite" hebben gefotografeerd bij de toegang tot het meer. tijdens mijn bezoek in 2015 waren die er niet, en ik roemde die camping o.a. wegens directe toegang tot het zwemwater. mijn mening van destijds is nog steeds de laatste. hebben jullie enig idee wat er in de tussentijd met het zwemwater is gebeurd? of is het een algemene verordening die de locale overheid vrijwaart van elke vorm van aansprakelijkheid?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
31.08.2021 22:48
Bedankt voor de foto's Johan en Tineke!
Geplaatst door: Johan
, Datum:
11.12.2021 14:06
Leuk om jullie foto’s te bekijken. We zaten alweer te kijken waar de reis in 2022 heen zal gaan.
We zaten te denken aan Yelloh Village Les Cascades, maar na het zien van de foto’s...
Wat een bizar krappe plekjes voor caravans zeg! De caravan met voortent staan strak tussen de heggetjes.
Erg jammer en voor ons reden om nog verder te kijken. Maar grote dank aan jullie!!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
11.12.2021 15:39
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
12.12.2021 08:30
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
12.12.2021 09:16
Freekvo, suf van mij....
Ik heb 'm er weer opgezet. Bedankt voor je reactie!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.12.2021 09:20
@Johan, de kampeerplekken zijn best ruim hoor op camping Les Cascades. Ze zijn alleen smal, maar wel diep. Dat zie je niet zo goed op de foto’s maar erachter is dan ook nog ruimte!
, Datum:
12.12.2021 11:20
@Marieke, we hebben een aantal jaren geleden foto's op camping Les Cascades in de Gard gemaakt. Toen was de camping nog niet aangesloten bij Yelloh! Village. Dit jaar hebben we opnieuw de camping bezocht en het viel ons op dat de betere kampeerplaatsen verdwenen zijn en dat daar mobil-homes zijn geplaatst. Er zijn nu nog alleen de lange smalle kampeerplaatsen die er toen ook al waren. Deze plaatsen zijn zo smal dat je een grotere caravan niet in de breedte kunt plaatsen en je geen voortent + luifel aan de caravan kunt zetten als je de caravan in de lengte plaatst. Met de lengte van de plaats kon je niet goed uit de voeten. De camping heeft daar nu een privé-sanitair cabine geplaatst. De nuttige kampeerruimte die overblijft is daardoor ruim minder dan de veelal gewenste 100 m2. Mijn indruk was dat deze camping er voor kampeerders met een eigen kampeermiddel er zeker niet op vooruit is gegaan. Verder viel de drukte met dagjesmensen op het mooie strandje bij de camping op. Het was op een doordeweekse dag en het was er heel erg druk. Daar moet je wel van houden.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
13.12.2021 09:40
Klopt! Het zijn wel smalle plekken en je kunt er dus alleen een voortent of luifel plaatsen als je de caravan in de lengte plaats (wat moet als je een grote caravan hebt). Alleen wat ik wilde aangeven is dat de plekken wel erg diep zijn dus je had wel genoeg ruimte om te zitten. Collega van mij is op deze camping geweest met pubers en gaat dit jaar zelfs weer terug, zij hebben het erg leuk gehad en zijn met eigen caravan. Zij zijn ook een keer op camping Beau Rivage in st Ambroix geweest en vonden die camping ook zeker een aanrader. Iets eenvoudiger dan Les Cascades, maar wel erg leuk. Ook hoor ik goede verhalen over camping Les Amarines in Goudargues.
, Datum:
13.12.2021 11:50
@Marieke, doordat de plaatsen zo smal zijn zit je voor de caravan gelijk tegen de heg aan te kijken. Verder is door het privé-sanitair ook minder ruimte om bijzet-tentjes te plaatsen. Ik kan mij voorstellen dat pubers het er leuk vinden, zeker omdat je er goed van de rotsen kunt springen. Wij hebben ook foto's gemaakt op camping Beau Rivage in Saint Ambroix en op Les Amarines in Cornillon (bij Goudargues). Dit zijn wel totaal andere campings dan Les Cascades, veel minder druk, geen rotsen om vanaf te springen en Beau Rivage heeft bij de rivier kampeerplaatsen alleen voor tenten i.v.m. de heel steile afdaling naar de rivier.
Wij hebben inmiddels honderden campings bezocht en foto's gemaakt die op onze website staan. We proberen met die foto's een zo goed mogelijk beeld van de campings te geven, zodat kampeerders niet met de verkeerde verwachting naar een camping komen. Smaken verschillen, en wat de één leuk vindt, kan een ander juist niet leuk vinden. Als jongeren van de rotsen willen springen dan zijn Les Cascades en Camping de L'Arche in Anduze een prima keuze, waarbij de laatste zeker meer te bieden heeft dan Les Cascades, zeker als je met een eigen kampeermiddel gaat.