Klein stapelbed in Hobby KMFE ombouwen naar groot stapelbed? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Isabelle
, Datum:
20.08.2021 11:54
Hallo mede kampeerders,
Wij hebben een heerlijke caravan; een Hobby 560 KMFE.
Voor de kinderen achterin een stapelbed, een rondzit voor eten / spelletjes onderweg en een Frans bed.
Het stapelbed is inmiddels veel te klein voor onze lange jongens.
Heeft iemand wel eens de kleine kastjes er uit gehaald, en er zelf een groot stapelbed in gemaakt?
Ben benieuwd naar de ervaringen!
Vast hartelijk dank voor de reacties.
Hartelijke groeten,
Isabelle
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
20.08.2021 12:49
Ik ken de caravan niet maar het klinkt niet al te ingewikkeld. Als je de kastjes eruit kunt halen en daarmee extra lengte kunt creëren zou ik dat zeker doen. Op de plek van de kastjes moet dan een dragend gedeelte voor de lattenbodems komen. Waarschijnlijk kun je wel ergens passende lattenbodems op de kop tikken voor niet al te veel geld. De bestaande kussens/matrassen kun je ook zelf passend maken. Er zijn ook bedrijven die dit doen maar uit ervaring weet ik dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn. Veel succes!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
21.08.2021 08:18
Ik zou het alleen doen als je verwacht dat de kinderen daar nog lang zullen slapen, want met die lengte zijn ze dus geen kleuters meer en willen ze binnenkort in een eigen tentje.
Dan adviseer ik een pop-uptent, die kun je ook voor één overnachting opzetten. Leg je hun bedden tijdens de reis even op je eigen bed en heb je er dus nauwelijks werk van.