Herfstvakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mark
, Datum:
19.08.2021 12:18
Goedemiddag,
De zomer in NL is nier geweldig, onze laatste dagen zijn net ingegaan. Voor de herfst willen we misschien wat gaan huren in Frankrijk.
Het weer laat zich natuurlijk moeilijk voorspellen maar er zijn vast tips voor leuke parken die open zijn en waar we kans maken op wat zon? Afstanden maken niet uit zou leuk zijn als er wat voor kinderen te beleven is. 3 en 6 jaar
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
19.08.2021 12:55
Veel mensen denken dat het in Frankrijk het hele jaar door mooi weer is (ik zeg hierbij niet dat jij dat doet). In oktober is het ook in Frankrijk in grote delen van het land onbestendig weer, kan regenen, kan fris zijn, maar kan ook lekker zijn. Waar je echt meer kans op mooi weer hebt: de Cote d'Azur of in ieder geval omgeving Avignon (hoewel je daar weer last kunt hebben van de mistral). Qua afstand is Avignon vanaf Utrecht 1100 km. Verder richting de kust loopt dat al gauw op naar 1300 km.
Ik weet niet of je voor een vakantie van 1 week (?) ruim 1000 km zou willen rijden. Ik in ieder geval niet. Daarom de keuze misschien overwegen: een leuk weekje (Noord) Frankrijk in de hoop dat het weer meevalt (bijvoorbeeld Normandie, 600 km van Utrecht) of het vliegtuig naar de Canarische eilanden als die zon een keiharde eis is.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.08.2021 13:45
, Datum:
19.08.2021 13:47
Regio noord vallen we in, dus t/m 24 oktober.
Afstand maakt niet zoveel uit, en het risico op slecht weer is er natuurlijk altijd.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.08.2021 15:51
Ik dacht dat Camping de L'Arche in Anduze plaats zou hebben, maar bij nader inzien klopt dat niet.
Ze zijn tot 2 oktober open....
, Datum:
19.08.2021 17:00
Dag Tineke, ik zie het inderdaad. Toch bedankt!
Geplaatst door: KimG
, Datum:
19.08.2021 17:06
Domaine de Noguiere van RCN is tot eind oktober geopend, geen idee hoe t in herfstvakantie is, meivakantie goed bezet aantal jaren terug.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.08.2021 17:42
In aansluiting op Hans030: De onbarmhartige herfsthoosbuien in de Cevennen zijn zelfs berucht, maar ook elders heb je tweede helft van oktober natuurlijk geen goedweer-garantie. Zo druk is het die tijd van het jaar niet, ik zou gewoon op het laatste moment wat uitzoeken.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
19.08.2021 18:34
Geplaatst door: ® lotje1985
, Datum:
22.08.2021 17:06
Wij huren in de herfstvakantie meestal een appartement op een kleinschalig park. Dan zit je met regen en koud weer net wat fijner. Hebben bijna 4jaar geleden Normandië gedaan. Toen hadden we werkelijk fantastisch weer. Onze dochter heeft zelfs nog in de zee gezwommen. Twee jaar terug naar Bretagne geweest. Was wat minder weer, maar zeker niet mogen klagen.
Verwacht op zulke parken geen centerparcs huisjes (al vind ik CP slecht en je betaalt de hoofdprijs). Het is eenvoudig en heel betaalbaar voor een volle week. Laatste was van Nemea. Maar er zijn meer van zulke ketens.
, Datum:
22.08.2021 19:13
Via TUI kan je appartementen huren door heel Frankrijk. Wij zijn op Oceanides geweest bij La Londe les Maures, prima verblijf vlak bij mooi strand alleen het zwembad is dan niet meer open.
, Datum:
22.08.2021 19:14
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
05.10.2021 10:51
ik zie net dat camping le canigou in de herfstvakantie glamping safaritenten verhuurt.. https://www.villatent.nl/campings/frankrijk/le-canigou
Maar als ik die link verder klik zie ik dat bv Lei Suives ook nog open is schijnbaar met die safaritenten. Wel aan de cote d'azur dus als die camping leuke speeltuin heeft en het is lekker strandweer (daarmee bedoel ik niet perse zwemmen) dan misschien ook leuk voor de kinderen. Leuk om in die periode wellicht st. Tropez te bezoeken. Aquaparken enzo zijn gesloten. Dus leuk voor de kinderen zal meer zijn wat je zelf met ze onderneemt. Toen onze kinderen zo jong waren konden we nog veel stadjes bezoeken met als afkoop ijsjes... Maar ik vind wel met slecht weer is er met kinderen niks te doen. NL is stuk beter ingericht op slechtweer met zwembaden, leuke musea en binnenspeeltuinen
Canigou ligt weer wat bergachtiger. Wellicht heel mooi qua herfstkleuren en met slechter weer kun je wellicht naar de kust bij argeles rijden, maar daar kan het wel fiks waaien.
Geplaatst door: Janet
, Datum:
06.10.2021 19:50
RCN bastide la Bastide en Ardèche is ook nog open tot eind oktober