Route dordogne Nijmegen geen parijs (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
18.08.2021 19:29
Weet iemand welke route we het beste kunnen nemen als we Parijs echt links laten liggen? Geen best wel om gereden
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
18.08.2021 21:12
Via Troyes en Reims misschien?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.08.2021 21:37
Inderdaad: Luik-Luxemburg-Thionville-Troyes-Sens- Orléans. Is volgens mij vanuit Nijmdegen zelfs de meest logische route.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
18.08.2021 22:07
Luik,Charleroi,Reims,Troyes,En dan of via Sens ,Orleans
of via Auxerre naar Vierzon en daar de A20
Rijd je in B via Philipville , dan ligt halverwege de RN nog een vrij goedkoop tankstation
Rijd je dan via Auxerre ,bij binnenkomst op de rotonde bij Vierzon ,ff rechtdoor en bij de Super U nog ff goedkoop tanken
Ipv dit duur langs de A20 te moeten doen
, Datum:
18.08.2021 22:44
Is het Belgische deel van dat stuk Charleroi-Reims inmiddels een beetje begaanbaar? Aan de Franse kant is het prima, maar een paar jaar geleden was het in België nog bepaald geen snelweg. Wel veel werkzaamheden toen, dus ik hoop op goed nieuws:-)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
19.08.2021 07:42
Vorig jaar waren ze nog niet klaar, maar het is al een stuk beter dan voorheen. Waarschijnlijk ga ik zondag via die weg en als ik ga zal ik de voortgang laten weten.
, Datum:
19.08.2021 08:23
De weg is eigenlijk geheel klaar
Nergens geen oponthoud
Ben hem eind Juni van uit FR retour gereden
Geplaatst door: Alex
, Datum:
19.08.2021 11:01
Wij rijden volgende week naar de Dordogne, vanuit Den Haag. Via Antwerpen, Gent, Lille en dan de A1 richting Parijs maar bij Charles de Gaulle eraf en via de Francilienne (a104 en de n104). Ga je ook ruim om Parijs heen en ongeveer 20 minuten extra maar lekker rustig. Dan gewoon Orleans, Chateauroux en Limoges. Werkt voor óns het beste.
, Datum:
19.08.2021 11:30
@Labrador: mooi, dan is dat nu een prima route.
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
19.08.2021 12:30
Wij hebben de route via Charleroi, Reims in juni dit jaar gereden.
Stuk tussen Charleroi, Philippeville en Couvin is erg slecht. Veel gaten in de weg. Ook veel stoplichten. Is bovendien zo'n 60 km lang.
Voorbij Couvin ligt de nieuwe snelweg. Die is uiteraard prima.
Wij zullen deze route niet meer kiezen.
Gezien de situatie in Luik is nu de beste optie vanaf Maastricht, Luik, Verviers, Sankt Vith, Ettelbruck Luxembourg. En dan richting Reims, Troyes enz.
, Datum:
19.08.2021 13:10
LMaas, dat gedeelte vonden we ook verschrikkelijk, zeker met vouwwagen. Net even zitten kijken, heeft iemand misschien ervaring met de route via Sedan--Libramont-Chevigny-- Namen?
, Datum:
19.08.2021 13:19
Sorry dat ik het over de noordwaartse richting heb maar volgens mij gaat Ivo, topic starter, naar huis. Denk ik tenminste.
, Datum:
19.08.2021 13:33
@Annette: waarom vonden jullie de route via Verviers en Sankt-Vith verschrikkelijk? Heb die al aantal malen met camper gereden, ook deze zomer toen Luik onder water stond. Niet helemaal snelweg, maar heerlijk rustig.
, Datum:
19.08.2021 13:42
Niet helemaal duidelijk geweest maar ik bedoel de route Couvin-- Charleroi
, Datum:
19.08.2021 14:18
In heel Belgie zijn er nu eenmaal slechte stukken wegdek
Wil je die vermijden,, dan eerst met de ferry naar GB en dan de oversteek naar FR
Geintje😂😂😂
De weg van Namen naar luik heeft ook nog betonplaten
De tijdwinst naar Reims maakt veel goed
, Datum:
19.08.2021 14:20
Edit
Bedoelde van Namen naar Luxemburg
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
19.08.2021 14:45
De route Luxembourg Namen is ook erg slecht. Die hebben wij dus op de terugweg uit Frankrijk gereden. Het beste is nog om niet op de meest rechtse baan te rijden. Wij rijden met caravan.
De route via Luxemburg is prima. Goede 4baans snelwegen en slechts een stukje van 50 km 2baansweg, maar ook heel goed te doen.
Bij het stukje van 50 km kom je maar een enkel dorpje tegen. Dus nauwelijks oponthoud.
Ook de route via Antwerpen, Liefkenshoektunnel, Gent, Lille een paar keer gereden. Echter, ook daar (nabij Liefkenshoektunnel) en rond Lille zeer slecht wegdek.
Wij wonen in Zoetermeer en voor ons is de fijnste route dus via Maastricht enz. Ook al is dat een heel klein beetje om richting Zuid Frankrijk.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
19.08.2021 16:09
We gaan noordwaarts dus troyes reims wordt het denk ik
Geplaatst door: Iris
, Datum:
19.08.2021 16:09
Je kunt (is wel een stukje om) via Maastricht -Luik - Charleroi - en dan later Reims- Vierzon - Limoges - Dordogne rijden
Reken wel 1,5/2 extra. Parijs is trouwens op moment goed te rijden, vanwege vakantie is het heel rustig op de weg.
, Datum:
19.08.2021 17:13
Van uit Zoetermeer of midden NL
Naar Antwerpen Brussel Charleroi Reims Troyes
Of iedere andere route welke je wil😎😎