Problemen tolbetaling met Creditcard en betaalpas (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anja
, Datum:
13.08.2021 09:46
Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met het betalen van tol met de creditcard of de betaalpassen van de Rabobank?
We reden heen via de A39 en A40 tot Lyon en terug vanaf Lyon over de A6 en A31 naar Toul. Beide keren cash moeten betalen.
De reis onder Lyon verliep prima, daar was de tol met alle 3 passen te betalen.
Geplaatst door: mdtvdb
, Datum:
13.08.2021 10:22
Bij ons lukte het bij een afslag op de A31 ook niet om met de creditcard van de Rabobank te betalen. Zowel bij contactloos als bij het insteken van de kaart werd de kaart geweigerd. Een gewone bankpas werkte wel. Op een later moment nog één keer de creditcard geprobeerd vlak voor Lyon, maar nee, die werkte niet. Sindsdien alles - zonder problemen - met de gewone bankpas contactloos gedaan.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
13.08.2021 13:07
Wij hebben via Luxemburg- Nancy- Dijon- Lyon gereden en geen problemen gehad. Wij hebben gewoon betaald met de bankpas van de Rabo en dus niet de creditcard. Wij pakken altijd de poortjes waar in ieder geval een groene pijl op staat.
Soms zie ik naast de groene pijl ook een oranje T erbij staan en volgens mij kun je dan naast de bankpas en contant geld ook gewoon met de creditcard betalen.
Op de creditcard zit wel een limiet op dus wellicht dat het daar mee te maken heeft?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
13.08.2021 13:46
Die oranje T betekent ,,Telepeage,,
Of te wel draadloos betalen met een Badge
Misschien een idee om te bestellen voor de volgende x
Geplaatst door: Karen
, Datum:
13.08.2021 16:48
Wij hebben zowel heen als terugweg ook 2x contant moeten betalen omdat de Rabobank passen weigerden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.08.2021 16:55
Als er een oranje T boven een poortje staat, kun je daar alleen met telepeage badge passeren. Zelf heb ik al jaren zo'n badge, dus de actuele stand van zaken met betaalpassen en credit-cards ken ik niet.
Destijds, maar dan heb ik het dus over ik denk zeker zes jaar geleden, misschien langer, was de situatie dat bij de tol alleen maar credit-cards en geen pin-passen geaccepteerd werden. Probleem van de Rabo-wereldpas was meen ik dat het officieel geen credit-card was. Ik weet dat sindsdien in elk geval in Noord-Frankrijk op een aantal trajecten pin ook geaccepteerd wordt en veronderstel dat dat sindsdien alleen maar uitgebreid is (zoals je tegenwoordig ook probleemloos met een pin-pas kunt tanken). Maar mogelijk zijn er links en rechts nog oude tolstations waar hetniet kan.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
13.08.2021 22:46
Wij hebben dat een paar keer gehad na het tanken toen we wilden betalen met de creditkaart van de RABObank
Geplaatst door: BennyA
, Datum:
24.08.2021 13:17
wij gebruiken Visa card nooit geen problemen gehad
Geplaatst door: ® Peter13
, Datum:
29.08.2021 18:52
We gebruiken de Creditcard van de ANWB. Bij het betalen van de peage steek je de pas in de automaat en je drukt op de knop van het bewijs. Dit gaat super snel. Een tol badge is fors duurder. vanwege COVID Pandemie gebruiken we plastic wegwerp handschoen van Action doos 100 stuks voor €2,99. Dat is ideaal voor in de auto.
Action zit op steeds meer plaatsen in Frankrijk
Geplaatst door: fam. H
, Datum:
29.08.2021 23:21
Wij hebben visa en ook deze werd vrijdag geweigerd vlak voor lyon. De tolweg daarna deed het weer wel.
Geplaatst door: Annies
, Datum:
30.08.2021 08:24
Onze tolbadge van de aprr kost ons bij gebruik €1,70 per maand. (Destijds geen aanschafkosten) Een creditcard lijkt mij duurder. En ook onze tolbadge is weleens geweigerd 😉maar altijd keurig opgelost door de medewerkers van de autoroute.
Geplaatst door: Hendrik
, Datum:
30.08.2021 13:43
Goedemiddag,
Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad, hadden op dat moment geen cash bij ons.
Nu hebben we de rekening gekregen, de tol was 50 Euro + 90 euro administratiekosten.
Is 90 euro wel normaal, heeft iemand daar ervaring mee?
Vind het bizar veel namelijk.
Groetjes,
Hendrik
Geplaatst door: As
, Datum:
30.08.2021 14:48
@peter13. Ik heb paar maanden geleden een tolbadge aangeschaft voor Frankrijk, Italië, Spanje en Portugal. Kostte NUL euro, want was een actie. Ook betaal je bij deze tolbadge de eerste 2 jaar géén kosten bij gebruik.Jouw opmerking dat een tolbadge veel duurder is, is dus absoluut niet waar. Voorlopig gebruik ik de tolbadge 2 jaar zonder extra kosten. En daarna 1,70 euro per maand waarin je de tolbadge gebruikt, in ons geval max 5,10 euro per jaar. Ik meen dat een creditcard duurder is, zo'n 25 euro per jaar?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
30.08.2021 18:02
Creditcard heb ik toch al, tolbadge kost extra, maar geen bedrag waar ik over val
Geplaatst door: Anja
, Datum:
30.08.2021 19:42
We zitten opnieuw in Frankrijk, betalen met de pinpas ging nu wel goed. We zorgen nu dat we altijd 100 euro cash meenemen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
30.08.2021 20:39
1 keer tol moeten betalen op de A4 richting Straatsburg. Met pinpas en dit ging goed. In het buitenland zorgen wij er altijd voor ook contant geld bij ons te hebben, dus in het uiterste geval hadden we contant kunnen betalen.