Kun je een vakantie in dordogne combineren met een dagje zee? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: I
, Datum:
06.08.2021 13:47
Wij gaan 10 dagen op vakantie.
In principe gaan we naar dordogne, maar het lijkt ons ook fijn om een dagje zee te plannen. Is dat heel erg gek (te ver om)? Zo niet, waar zou je het mee kunnen combineren?
Ik dacht misschien op de terugweg of zo.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
06.08.2021 13:53
St. Tropez is leuk, doen!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.08.2021 14:24
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
06.08.2021 15:26
Je zegt dat je " in principe " naar de Dordogne gaat. Dat klinkt alsof het niet vast ligt. Misschien kun je terugrijden via Normandië en daar nog een paar dagen blijven? Wel om, maar het is vakantie!
Geplaatst door: J
, Datum:
06.08.2021 19:46
Een dagje zee vanuit de Dordogne lijkt me niet echt haalbaar. De afstand naar de kust is echt te groot.
Wel leuk om de Dordogne als tussenstop voor enkele dagen te doen en aansluitend een periode aan de kust kamperen. Dat is een perfecte combinatie. Succes met plannen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.08.2021 19:55
Nee. Is redelijkerwijzen niet mogelijk. Wel kun je de Dordogne prima combineren met enkele dagen (of een week) aan de westkust, omg Arcachon of omgeving Royan.
Geplaatst door: Cin
, Datum:
06.08.2021 22:23
Kijk wel uit naar een stukje zee waar je kan zwemmen. Onze ervaring is dat het aan de westkust ontzettend wilde zee is (omgeving biscarosse en we daar niet konden zwemmen maar voor surfers perfect.
Geplaatst door: Ellen Dokter
, Datum:
07.08.2021 13:53
Ligt er aan mijn optiek aan waar je in Dordogne bent en hoe lang het duurt voordat je vanuit kleinere wegen hoofdweg bereikt. In Nederland rijden wij ook 2/2.20 uur naar kust aangezien we in Drenthe wonen. We zouden dan ook prima in Frankrijk dat reizen, wij vinden het zelf ook niet erg om na kopje koffie bij caravan broodje op te pikken lokaal bakkertje zodat we bv om 8 uur rijden en om 10/10.30 ter plaatse zijn. Bergerac ligt redelijk in midden als je dan kust bekijkt aan Atlantische Oceen , kom je bij Lege Cap Ferret , nog geen 2 uur rijden,mits je niet teveel van binnen wegen komt.Ook al is in omgeving Dordogne veel to do, wij hebben ook wel eens ingeving ...goh waarom niet, dagje zee, hapje bij boulevard...Ben benieuwd waar jullie in Dordogne heen gaan.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
07.08.2021 14:26
Waarom zou het niet kunnen?
Je hebt vakantie,dus de tijd aan jezelf.
Lekker vroeg vertrekken en er een dagje uit van maken.
Wij rijden ook wel eens 2 uurtjes ergens te gaan kijken.
Je ziet nog eens wat onderweg.
Koffiekan mee,en een bakkertje is al gauw gevonden.
Geplaatst door: I
, Datum:
07.08.2021 14:40
Even als reactie...
Wij verblijven in de buurt van Castelnaud la chappelle.
Zelf dachten we er niet aan om in een dag op en neer te rijden. Maar om als we terug naar Nederland rijden 1-2 aan de kust te stoppen.
Geplaatst door: Ellen
, Datum:
07.08.2021 17:20
www.logisdechalons.com...Prachtig mooie chambre d,hote...van buiten Provençaals . Ongeveer 20 min van de kust bij Rohan / Palais suf mer.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
07.08.2021 17:31
Ok, als het om meerdere dagen gaat zou het wat makkelijker kunnen. Omgeving van Hourtin bijvoorbeeld. Of omgeving Royan.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
08.08.2021 05:19
Alles kan, het is vooral een kwestie van wat je wilt en hoeveel extra (reis)tijd je daar voor over hebt.
De meeste kans op redelijk weer heb je in de omgeving van Bordeaux en in de Vendee. Dat kost je (ten opzichte van rechtstreeks naar huis) 3-4 uur extra reistijd. Tel daarbij op de tijd voor het extra in- en uitpakken (en evt. tent opzetten?) en je weet wat het bezoek aan de zee je aan tijd kost.
Ik denk dat je alles bij elkaar al gauw 6-8 uur extra bezig bent. Op een vakantie van 10 dagen is dat serieus veel. Maar het is maar net wat je wilt en daarvoor over hebt.
Geplaatst door: ® Ien1
, Datum:
08.08.2021 09:09
Misschien is het noorden van Frankrijk een optie, de côté d’Opale, tussen le cap gris nez en le Cap blanc nez. Prachtige omgeving en volop campings, daarna nog maar een klein stukje naar huis rijden.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
10.08.2021 22:02
Vanuit de Dordogne (Argentat) naar Bordeaux… is in principe te doen. In principe wel. Althans volgens mijn kersverse echtgenote in 2002. Ze wilde een dagje naar Bordeaux en alhoewel ik aangaf dat het een lange reis zou worden werd het tóch Bordeaux. Zo’n 20 jaar geleden was er nog geen tolweg en was er ook nog geen navigatie aan boord (maar na dit avontuur ook meteen het laatste jaar).
De meiden wilde eerst nog uitslapen waarna we pas om 11:00 uur vertrokken. Tegen 16:00 uur reden we eindelijk Bordeaux in. ‘Zullen we anders eerst even doorrijden naar de oceaan voordat we gaan shoppen? We zijn nu vlakbij!’ zo sprak mijn vrouw. Onze meiden zagen dat wel zitten ook al gaf ik aan dat dit misschien wel nóg een uur rijden was kwam niet aan.
Tegen 17:00 uur stapten we uit en liepen naar het strand. ‘Kijk die donkere wolken daar eens?!’ riep ik. Maar niemand luisterde. Nog geen 15 minuten later barstte er een noodweer los, niet normaal. Het hele strand werd ontruimt. Drijfnat zaten we bij te komen in de auto. Nu toch maar terug naar Bordeaux. Natuurlijk zou alles al dicht zijn maar ik leerde snel en zei niks. Bij aankomst waren de meiden verbaasd dat alles dicht was. Joh? Meen je niet? Jammer…. :))
Natuurlijk hadden we honger en dus gingen we eerst eten. Zo kwam het dat we pas na middernacht terug op de camping kwamen. De meiden spraken toen de historische woorden ‘Het lijkt wel of we de hele dag in de auto hebben gezeten. En zo wil het dat er vanaf dat moment altijd naar mij geluisterd werd als het ging over routes en reistijden. Ze probeerden het soms nog wel eens maar dan hoefde ik alleen “Bordeaux!’ te roepen.