Trekken van camping naar camping in coronatijd (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dk
, Datum:
05.08.2021 21:40
Goedenavond, normaal gesproken trekken we in de zomervakantie altijd (op de bonnefooi) van camping naar camping. Ik kan nu alleen nergens vinden hoe het dan zit met de negatieve coronatest? Zelf al volledig gevaccineerd maar de kinderen krijgen de 2e vaccinatie pas 4 dagen voor vertrek (dus een extra test voor vertrek). Wat als we op dag 1 op camping aankomen en op dag 4 op camping 2? Wat wordt dan gehanteerd als Max leeftijd van de test? Het Moment waarop we Frankrijk binnenkomen of wil iedere camping een nieuwe test zien? Iemand een idee?
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
05.08.2021 22:24
Geplaatst door: Milly
, Datum:
05.08.2021 22:25
Wij zitten momenteel in Frankrijk op onze 3e camping. Alle campings hebben naar de pass sanitaire gevraagd. Het geldt alleen voor personen vanaf 18 jaar. Onze dochter van 16 is ook nog niet volledig gevaccineerd en had alleen de test nodig voor de grensovergang (niet hoeven laten zien natuurlijk). Ik en mijn man zijn wel volledig gevaccineerd en hebben dus geen problemen ervaren.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
05.08.2021 22:34
Als het goed is heb je de pas niet nodig op een camping zonder horeca en zwembad.
Geplaatst door: ® Suus80
, Datum:
06.08.2021 08:51
Sommige campings vragen niets. Het is heel verschillend. Onze ervaring is nu dat ze inderdaad pas vragen vanaf 18 jaar. Wij vragen het als we contact hebben met betreffende camping. Veel campings (omgeving Montpellier en Ardeche) zijn wel vol, daar liepen wij tegenaan.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
06.08.2021 14:29
Klopt wat Daido zegt. Wij zijn ook op de bonnefooi onderweg en nergens naar de pass sanitaire gevraagd. Zelfs een kleine camping mét horeca gelegenheid vroeg er niet naar evenmin als een minicamping met zwembad. Waarschijnlijk betreft het dus de grotere campings met allerlei voorzieningen. En anders reis je verder naar de volgende camping!