Route via Parijs naar perpignan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Natascha
, Datum:
04.08.2021 13:10
Hoi,
Wij willen 19 augustus afreizen naar t zuiden van Frankrijk via 2 overnachtingen in st priest en murat.
Welke route raden jullie aan? Parijs restricties tav auto ( 16jarige benzine auto)...of buitenom Parijs of N wegen via reims?
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.08.2021 14:11
Als u langs Parijs wilt met die auto dan is de Francilienne het beste alternatief.
Geplaatst door: Kooij
, Datum:
04.08.2021 16:56
Wij rijden vaak snachts over parijs.
Via de buitenring a86, volgen de borden bordeaux en je bent zo parijs door.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
04.08.2021 17:08
Bij normale omstandigheden, dus geen extra maatregelen door luchtvervuiling, mag je in het gebied binnen de A86 niet rijden met nummer 4 en 5,
Heb je nagekeken welk cijfer je hebt? Wij hebben met onze diesel van 13 jaar oud, dus nog zonder roetfilter nog een nummer 3. Francillienne mag je sowieso altijd rijden.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
04.08.2021 21:48
Ik zou via A86 gaan. En als je niet via Parijs wil of gaat zou ik zelf rijden via Luxemburg- Metz- Dijon- Lyon- Orange rijden. Gaat gemakkelijker en sneller. Of zijn de overnachtingen al geboekt?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.08.2021 23:50
Waarom over N-wegen via Reims? Schiet niet op, terwijl er gewoon snelwegen liggen op de route Lille/Valenciennes-Reims-Dijon. Goed, bij Parijs staat niet altijd file, maar dit rijdt doorgaans een stuk rustiger.
Tip: neem onderweg een pauze in Troyes, prachtige oude stad boordevol vakwerkhuizen.
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
05.08.2021 07:33
Wij zijn vorig jaar via Reims en Troyes naar het zuiden gereden en doen dat dit jaar weer. De routeplanners zeggen allemaal via Parijs. Daar ben ik al een x of 10 door heen geweest maar ervaar ik als minder prettig.
Via Reims is dan wat km omrijden, maar ik kwam vorig jaar aan met 110 km gemiddelde snelheid. Geen meter file. Terug hetzelfde. Wel prettig rijden hoor.
We rijden wel door de week.
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
05.08.2021 08:41
Natascha, met twee overnachtingen lekker binnendoor, De makkelijkste manier om naar Zuid-Frankrijk te gaan is om de (Peage) Tolroute te nemen.
Als je echter iets van Frankrijk wilt zien en jij een camperaar of kampeerder bent en denk van “de reis is ook vakantie”, dan is de volgende route een aanrader en kost geen tol.
Via de snelweg Antwerpen, Brussel, Charleroi richting Philipsville (Belgie), of bij Brussel richting Luxemburg, afrit 25 richting Bouillon (N 89) Grens België/Frankrijk.
Daarna de grens over richting Charleville-Mezieres, naar Châlons en Champagne en vervolgens naar Troyes.
Deze weg gaat bijna kaarsrecht naar beneden en veel dorpen kom je niet tegen.
Dan naar Auxerre, Nevers, Moulin en Clermond Ferrand. Daar schiet je de prachtige A75 op richting Millau, (die ook tolvrij is, behalve het Millauviaduct als je die wilt nemen) er is een route door Millau waarna je de A75 weer op kan.
De weg gaat verder tot de splitsing Montpellier of Beziers.
Naar Beziers is de weg tolvrij.
Langs de route zijn er diverse leuke camperplaatsen, campings en prachtige oude steden die je eventueel kunt bezoeken.
Op ongeveer 750 km afstand van Utrecht ligt minicamping La Prise waar u veilig een overnachting kunt maken.
Het kan ook de route zijn naar Spanje.
Geplaatst door: Roelm
, Datum:
05.08.2021 16:56
Wij zijn vorig jaar via Reims en Troyes naar het zuiden gereden en doen dat dit jaar weer. De routeplanners zeggen allemaal via Parijs. Daar ben ik al een x of 10 door heen geweest maar ervaar ik als minder prettig.
Via Reims is dan wat km omrijden, maar ik kwam vorig jaar aan met 110 km gemiddelde snelheid. Geen meter file. Terug hetzelfde. Wel prettig rijden hoor.
We rijden wel door de week.