Treffort hangbruggen korte wandeling (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marita
, Datum:
02.08.2021 14:21
Ik twijfel om naar Treffort te gaan voor een verkorte wandeling naar 1 hangbrug. Weet iemand of dit mogelijk is? Mag je de brug 2 kanten op nemen of maar in 1 richting? De lange wandeling zal mij helaas niet gaan lukken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.08.2021 17:11
Geplaatst door: Kims
, Datum:
02.08.2021 18:19
Wij hebben deze twee weken geleden gedaan. Het is zeker mogelijk om de wandeling in te Korten of enkel de eerste brug te gaan doen. Voor de lange wandeling moet je de overzetboot reserveren.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
02.08.2021 21:09
We hebben destijds op het smalle wandelpad gestaan om de brug over te lopen, maar zijn terug gegaan omdat we in de drukte dat onze (tamelijk grote) hond en de wandelaars niet wilden aandoen. Stel dat er mensen bang worden op de schommelende brug en weg willen lopen. De weg terug was overigens ook heftig door al die mensen die omhoog gingen. Zou er graag ook over gelopen hebben, maar....nu niet meer.
Kakaheto (naam is vast verkeerd in de haast, maar de kloof is (zonder hond) het lopen meer dan waard. Wel stukje lopen naar de ingang. Wat ons overkwam.... in de kloof op het pad een grote jonge Gier, net waar je een stap wilt nemen. Het dier is denkelijk tijdens de vliegoefeningen naar beneden gevallen en had nu geen mogelijkheid meer om omhoog naar de lucht te komen. We hebben het dier met de scherpe snavel stukjes van onze appels gegeven hoewel hij wel meer naar mijn blote benen keek. Snel door gelopen en verderop de wachters die op de kloof en de mensen letten gewaarschuwd. Er werd direct een wagentje opgeroepen om de Gier op te halen en weer naar het nest te brengen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.08.2021 22:10
Ik probeer te bedenken welke kloof je bedoelt, maar kom er niet uit. Vrees dat de spellingcontrole je een loer gedraaid heeft.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
02.08.2021 22:31
Lac de Monteynard-Avignonet
Wij hebben hem ook gelopen toen wij voor de Alp D'huzes daar in de buurt waren, gewoon de brug heen en weer.