Pass-Sanitaire (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Doortje62
, Datum:
01.08.2021 21:02
Onze zoon & schoondochter krijgen 14 augustues 2e vaccinatie, en willen de 18e naar ons toe komen met vliegtuig.
Dan moeten ze uiteraard in NL een PCR test laten doen - maar dan ....
Hoe moeten ze de dagen van woensdag 18 tot zaterdag 21 overbruggen ?
Nu lazen we over allergeen testen ...
Is het voldoende om zo'n test bij je te hebben, en dat je bij controle/aanhouding in bijzijn van oom politie a-la-minute de test kunt doen ?
Maar we hoorden/lazen ook, dat je allergeen-test bij plaatselijke apotheek kunt laten doen, en dat je dan binnen 15 minuten uitslag hebt.
Wie oh wie verschaft mij duidelijkheid.
Inmiddels tientallen site's doorgespit, maar ik word geen steek wijzer
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
01.08.2021 21:24
Google even op "anwb corona frankrijk"; duidelijk in schema gebracht wanneer er wat gevraagd wordt bij welke leeftijd.
De reisapp van Buitenlandse Zaken is ook erg handig om te installeren.
Fijne vakantie.
, Datum:
01.08.2021 22:31
Dank je wel, maar ook op die site kom ik niet meer te weten over de allergeen-test
Geplaatst door: Frans
, Datum:
01.08.2021 23:08
Begin eens met goed lezen, het is antigeen en niet allergeen.
Geplaatst door: ® Kay
, Datum:
01.08.2021 23:09
Antigeen test kan gewoon bij een pharmacie, de uitslag krijg je direct mee en je kan om een print van de QR code vragen.
Geplaatst door: Frans
, Datum:
01.08.2021 23:10
Reizend met het vliegtuig heb je een pcr test nodig. Het is me een raadsel hoe je dat niet hebt kunnen vinden.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
01.08.2021 23:14
Onzin Frans. Je kunt met een antigeen test in het vliegtuig. Wordt niet door de vliegmaatschappij gecontroleerd maar pas in Frankrijk.
, Datum:
01.08.2021 23:38
@Frans, als jij ook even goed leest - dan zie je dat ze met PCR vanuit NL naar Frankrijk komen.
Het gaat om de antigeen (!!!) test om 3 dagen te kunnen overbruggen, totdat ze wettelijk voldoen aan vaccinatie-eisen
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
01.08.2021 23:40
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
02.08.2021 03:00
Samengevat gevonden (o.a. Buitenlandse Zaken-app) in uw situatie;
PCR of negatieve antigeen niet ouder dan 24 uur voor vertrek naar Frankrijk, aankomend op een camping of vakantiepark mogen deze niet ouder zijn dan 48 uur. Als uw zoon en schoondochter direct na de landing doorreizen/ inchecken bij u op de camping (?), hebben zij genoeg aan de in Nederland afgenomen PCR-/antigeen-test.
Hun vliegtickets met landingstijd zouden nog een extra bevestiging naar de camping kunnen bieden mocht er twijfel zijn over hoe lang hun PCR/antigeen geldig is.
(Ik lees nl. nergens op genoemde sites dat een met de auto rondtrekkende kampeerder zich iedere 48+ uur moet laten testen).
Groet vanuit de nachtdienst😉
Geplaatst door: Maartje01
, Datum:
02.08.2021 08:08
Wij hebben verschillende keren deze vakantie een antigeen test gedaan bij de pharmacie. Wij hadden wel n afspraak gemaakt via site doctolib. Hier kun je zoeken naar apotheken in de buurt waar je kan testen. Resultaat komt per mail waarna je t resultaat op je telefoon kunt downloaden. Uitslag zou binnen kwartier er zijn maar heeft bij ons wel iets langer geduurd tussen half uur en uur maar verder is t allemaal prima geregeld.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
02.08.2021 08:24
In Nederland een antigeen test laten doen, vervolgens binnen 24 uur na de test naar Frankrijk en binnen 48 uur na de test inchecken bij jullie op de camping. Na 21 augustus Internationale QR-code aanmaken op de CoronaCheck app. Op de camping hoeven ze na het inchecken de test-resultaten niet opnieuw te laten zien.
Als je na 48 uur na de antigeentest in Nederland in Frankrijk naar een restaurant buiten de camping wilt gaan of een andere plaats waar de pass sanitaire verplicht is, dan moeten ze eerst langs een locale pharmacy om een test te doen. Dat kan vaak zonder afspraak en na 20 minuten heb je de resultaten. Kosten zijn meestal tussen 25 en 30 euro. Die is dan weer 48 uur geldig.
, Datum:
02.08.2021 21:59
Hartelijk dank allemaal !!
We gaan het er op wagen ....
En morgen ook even bellen met GGD of ze inderdaad de vaccinatie wat eerder kunnen krijgen,
zoals vanmorgen in het nieuws was.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
03.08.2021 11:56
Laat je bij het bellen met de afsprakenlijn niet ontmoedigen door een medewerker die zegt dat dat nog niet kan, ik heb al twee situaties meegemaakt dat het eerst niet mogelijk zou zijn maar dat het bij een andere medewerker het alsnog wel lukte. Niet alle medewerkers lijken op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.