Route vanuit Frankrijk naar NL door Luik (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mathijs
, Datum:
03.08.2021 18:48
Dus kan wel Maastricht door Luik naar Luxemburg? Zoals altijd?
Geplaatst door: Berry1
, Datum:
04.08.2021 04:35
Net richting Frankrijk door Luik gereden (zonder aanhanger/caravan). De randweg was afgesloten. Door Luik was dus geen probleem.
Geplaatst door: AngeliqueB
, Datum:
04.08.2021 10:26
Wij zijn afgelopen vrijdag (op de terugweg) door Luik gereden. Dus door de stad, zoals we eigenlijk altijd doen. Tunnels waren dicht. Het was hierdoor wel erg druk. Normaal gaat het aardig soepeltjes door de stad, nu duurde wel even wat langer.
Geplaatst door: Pip
, Datum:
04.08.2021 21:30
Wij zullen zondagochtend rond 4.30 door Luik rijden (auto met niks erachter). Ik ben benieuwd, maar wat ik begrijp is dat door de stad gewoon gaat.
Geplaatst door: GN
, Datum:
05.08.2021 08:24
Wij vertrekken zondag vanuit omgeving zondag en rijden met vouwwagen in 2x terug. Normaal via Luik, maar door de verhalen die ik hier lees over de omleiding (en bijbehorende slechte weg) via Namen denk ik dat we via Reims -Brussel - Antwerpen gaan. Is een half uurtje langer volgens Google dan de route door Luik die wij dus niet mogen.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
05.08.2021 12:38
Op zo'n rit is een half uur niks natuurlijk. Er is voor het overgrote deel van die route een nieuwe weg die prima rijdt. Het is alleen een stuk dat nog niet gedaan is, maar we vonden t meevallen. Vergeleken met Namen is dat iig een stuk beter.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
05.08.2021 14:43
@AngeliqueB, bedoel je met tunnels de onderdoorgangen in Luik? Degene bij een kruising?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
05.08.2021 15:04
@GN, ik zou dan wel via Luxemburg- Namen gaan en dan bij Namen via Brussel-Antwerpen of bij Namen richting Luik gaan. Dit is korter dan via Reims en daarnaast heb je via Reims deels geen snelweg, slechte wegen en enorm saai.
Door Luik kun je al wel, alleen de ‘om’ weg via de tunnels bij Luik is nog afgesloten. Wij zijn zelf afgelopen zondag vertrokken en hebben gereden via Luik- Namen en zo richting Luxemburg. Dat ging prima!
Geplaatst door: Arthur
, Datum:
22.08.2021 12:50
N633 bij E 25 Luik wordt op Google maps aangegeven als omleiding route richting luxemburg. Dit ivm. Gesloten brug E 25 over de Maas in Luik. Mag je daar nu wel of niet over deze N weg rijden met auto + caravan langer dan 6 meter.
Kom daar niet echt uit op diverse andere site.
, Datum:
22.08.2021 14:05
@Arthur, was toevallig nog gisteren in het journaal van RTBF. Het verkeer van de autoweg gaat nu via de N633 en de brug daar (Pont de Fragnée) om dan verderop naar de autoweg te gaan. Het verkeer loopt er nu vast. Normaal al 20 minuten file en in weekeinde 40-50 minuten. Ze overwegen nu ook dat vrachtwagens die er niet hoeven te zijn te verbannen. Dus antwoord: niet doen. Zag toevallig ook een caravan in die file (weet niet of solo rijdt of niet). Zie https://www.rtbf.be/auvio/detail_jt-13h?id=2802408 voor journaal (1e item). Je moet een gratis account aanmaken om het te zien.
We gaan zelf woensdag solo zoals het nu eruit ziet de normale weg binnendoor vanaf Maastricht (dus bij kruising boven Luik rechtdoor).
Geplaatst door: Manus
, Datum:
22.08.2021 15:52
@Arthur,
Als je (volgens mij) via de N633 rijdt ga je volgens mij DOOR Luik heen, en dat is verboden voor verkeer langer dan 6 meter, dus verboden voor auto met caravan.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.08.2021 10:44
Wij hebben heen (zondag 1 augustus) gereden via Maastricht- Luik en bij Luik toen richting Namen gegaan en zo naar Luxemburg. De omleiding via Namen werd netjes aangegeven en was prima te rijden. Wegen zijn wel minder dan de E25. Je kunt overigens wel gewoon door Luik alleen de ring ‘om’ Luik is nog gesloten ivm 1 gesloten tunnel.
Wij rijden met caravan, maar zijn toch gisteren teruggereden via de E25. En wat is dat weer heerlijk rijden. Er was werkelijk bijna niemand op de weg en wat zijn de wegen heerlijk door de Ardennen. We zijn dus wel door Luik gegaan. Net voor de afslag dat je ‘door’ Luik gaat was het even drukker, maar verder heerlijk rustig gereden.
Volgend jaar zal alles weer opgelost zijn en kunnen we ouderwets weer via de ring rijden via de E25 naar Luxemburg want dat blijft voor ons de fijnste en rustigste route.
Geplaatst door: Jacob1
, Datum:
28.08.2021 14:47
Wij zijn 14 dagen geleden via Maastricht,Luik naar Verviers gereden. Vandaar zijn we binnendoor naar Sprimont gereden om zo weer op de E 25 naar Luxemburg gekomen. Het is een stukje van 20 km binnendoor. Zit ook een stukje bij van c.a. 7 km wat niet zo best was maar prima te doen. Wij reden met caravan.
, Datum:
30.08.2021 10:37
We zijn vorige week woensdag door Luik gereden. Gewoon de vaste binnendoorweg langs de maas. Geen enkel probleem.
Geplaatst door: Luutsen
, Datum:
08.09.2021 19:43
Als je van Maastricht via Luik naar Arlon wilt, staat de route door Luik dan netjes aangegeven of moet je het zelf maar uitzoeken? ??
, Datum:
30.09.2021 13:46
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.10.2021 07:14
Dank, lees ik het goed dan is het zelfs beter nieuws dan jij schrijft. De beperking alleen lokaal verkeer geldt alleen voor vrachtwagens, niet voor personenwagens (al dan niet met caravan) en campers.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
01.10.2021 09:38
Voor de duidelijkheid: vanaf 15 oktober gaat er één rijstrook open voor licht verkeer en lokaal vrachtverkeer, doorgaand vrachtverkeer blijft dus nog verboden.
Voor mij blijft de vraag of een auto met caravan onder licht verkeer wordt gerekend.
Geplaatst door: Familie Colemont
, Datum:
02.10.2021 11:45
De Belgische wetgeving kennende zal dit in theorie inhouden dat zwaar vervoer, alles boven 3500kg, niet toegelaten is. Enkel de uitzondering als het voor lokale bediening bestemd is. Dus als je sleep, caravan en auto samen, niet hoger is dan 3500 kg mag je er door. Er is slechts 1 rijbaan beschikbaar en je mag er niet sneller dan 50km/h. Ik vermoed wel dat als je auto en caravan samen toevallig 3900kg weegt er geen controle op gedaan zal worden. De regel is er denk ik om effectief vrachtwagens te weren.
, Datum:
03.10.2021 16:46