Route vanuit Frankrijk naar NL door Luik (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
01.08.2021 17:08
Hoi allemaal, morgen gaan we weer op huis aan. Aangezien wij een enorme voorkeur hebben om via. Luxemburg, Luik, Maastricht te rijden de vraag of dat via Luik weer te doen is. Maps vind ik niet heel duidelijk hierover. Bedankt alvast en groetjes vanuit een fris Millau.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.08.2021 17:11
Snelweg zal nog dicht zijn. Beste van net boven Luik via Verviers en Sankt-Vith naar Luxemburg
Geplaatst door: Manus
, Datum:
01.08.2021 17:37
Het lijkt mij beter voor TS als zij VANAF Luxemburg NAAR Luik rijdt. Anders wordt de terugreis wel heel erg lang.
Verder is ook Luxemburg / Namen / Luik een heel goed alternatief. Kost niet eens zoveel tijd meer dan de weg om Luik.
Geplaatst door: slimpie
, Datum:
01.08.2021 17:50
Het wegdek via Namen is dramatisch slecht. Met een aanhanger/caravan geen aanrader. Wij twijfelen ook, mogelijk gaan we toch via Parijs.
Geplaatst door: Jennie
, Datum:
01.08.2021 19:27
Wij gaan ook altijd via Luik, Luxemburg naar huis. Dit jaar voor het eerst via Namen, Brussel en Antwerpen. Boven de snelweg gingen borden NL/b via Namen. Wij vonden Namen niet heel goed, maar zeker niet dramatisch slecht. Wij rijden niet met een caravan oid.
Voor ons was het een meevaller.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
01.08.2021 21:22
Afgelopen dinsdag ivm afsluiting luxemburg namen brussel Antwerpen gereden met caravan. De wegen waren niet best, maar wel te doen met caravan
Geplaatst door: Marike
, Datum:
01.08.2021 21:41
Wij zijn vanochtend vanuit Nederland vertrokken via Maastricht- Luik- Namen en zo naar Luxemburg en Frankrijk.
1 tunnel is nu nog dicht. Zonder caravan kun je al wel gewoon goed door Luik zonder problemen hoorde ik. Wij rijden met caravan dus hebben niet de gok genomen om door Luik te gaan, maar zijn bij Luik via Namen gegaan en daar weer richting Luxemburg. Ging erg goed, alleen daar zijn de wegen wel echt minder dan via de E25/A25 (E25 heeft gewoon goede wegen en altijd lekker rustig door de Ardennen), dus hopelijk zijn de tunnels wel gewoon weer open de terugweg.
Verder vandaag zeer rustig op de weg!
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
01.08.2021 21:42
Dit staat op website van ANWB
België
In België is bij Luik de E25 Maastricht -Luxemburg in beide richtingen weer open.
De A602 door Luik is tussen de afritten 38 en 36 nog dicht, dit ka nog weken duren.
De route via de oostkant van Luik is open (voertuigen en combinaties boven de 6 meter mogen daar niet rijden).
In de Ardennen is nog een tiental N-wegen door de eerdere wateroverlast onbegaanbaar.
, Datum:
01.08.2021 23:06
De ANWB geeft al een paar dagen aan dat de weg open is, maar de weg is nog steeds afgesloten. Ook Google Maps, die in het algemeen de verkeerssituaties goed aangeeft, geeft nog aan dat de tunnels zijn afgesloten.
, Datum:
01.08.2021 23:09
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
02.08.2021 09:12
ANWB zit er naast. Zie ook http://www.inforoutes.be/ De 2e tunnel vanaf Maastricht gezien is nog steeds dicht in beide richtingen en daardoor de rondweg ook. Staat heel duidelijk op de site van de politie daar.
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
02.08.2021 14:33
Bedankt allemaal voor de tips. Weg dan via Namen. Maken we dat ook eens mee. Groetjes van uit Frankrijk. Inmiddels bijna bij Macon.
Geplaatst door: ® Jan-Willemm
, Datum:
03.08.2021 11:04
Dag allemaal. Uiteindelijk een heel voorspoedig terugreis gehad. De weg op de route van Luxemburg richting Namen is inderdaad niet best maar verder goed te doen. Wij reden met een bagagewagen achter de auto. Het voordeel is wel weer dat je er wakker van blijft;-) Al met al een goed alternatief t.o.v. de route via Luik.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
03.08.2021 11:35
Wij kwamen er gisteren langs. Niemand neemt de afslag ri Luik vanaf Luxemburg. Namen is vreselijk. As je nog kan, draai af over Reims/charleroi/Brussel/Breda. Op 20km na is er redelijk te rijden. Namen is echt stuiteren en slalommen om de gaten heen.
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
03.08.2021 12:34
Kunnen we vanuit Den Bosch richting Frankrijk dan beter over Breda, Antwerpen rijden ipv Maastricht, Luik? We vertrekken aankomende nacht richting de Drome.
, Datum:
03.08.2021 12:51
Heeft iemand al ervaring met binnendoor door Luik? Dus via de boulevard? Zijn b.v. de onderdoorgangen op die weg wel open? We gaan zelf pas 19-8 maar het zal of via Sankt Vith worden of binnendoor door Luik. We rijden solo.
, Datum:
03.08.2021 13:01
Volgens mij is het inderdaad mogelijk om de boulevard door Luik te volgen ( NB. Voor auto's met aanhanger / caravan verboden).
Echter, je moet dan toch nog door de laatste ( korte) tunnel, en die is dicht.
, Datum:
03.08.2021 14:40
@Marius, ben je niet in de war met de tunnel op de rondweg net voor de afrit Belle Ile? Dus de 2e lange tunnel op de rondweg? Die is dicht volgens http://www.inforoutes.be/ . Maar vanaf afrit 38 is het open. En dat is de oprit als je door Luik rijdt. Maar ik lees net via de link hiervoor dat net na de kruising richting de stad Luik de weg maar 1 baan heeft ten hoogte van Wandre ivm vrachtwagens. Ze zijn daar nabij al het afval van Verviers en omgeving aan het dumpen. Ik zag gisteravond op het journaal al een item erover: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/08/02/bekijk-gigantische-afvalberg-na-watersnood-we-zien-ijskasten/
Dat sterkt mijn gevoel dat via Sankt Vith en dan bij Malmedy doorsteken (we willen via Martelange/Arlon) handiger is.
, Datum:
03.08.2021 14:54
@Martwout,
Je hebt gelijk. Als ik beter op de door mij eerder geplaatste link kijk zie ik dat inderdaad afslag en oprit 38 open zijn, dus de weg door Luik is open.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
03.08.2021 15:53
Gisteravond ook door Luik gereden, met aanhanger. Geen andere mogelijkheid omdat de weg vanaf E25 ri Namur ook tijdelijk dicht was. Geen problemen, maar het mag uiteraard niet. Verder in 1 ruk naar Anduze gereden. Geen controles, alleen op camping QR code gescand.