wat is het (echte) laadvermogen van een Camper Burstner Lyseo Privelege TD 690 G (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Peter V
, Datum:
31.07.2021 10:09
Beste allemaal. Is er iemand die ervaring heeft met het echte laadvermogen van deze (of gelijkaardige) camper?
De verkopers goochelen met leeg gewicht, rijklaar gewicht etc maar niemand zet iets op papier.
Alvast bedankt voor de reacties
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
31.07.2021 13:07
In zijn algemeenheid geld dat een camper vaak veel zwaarder blijkt te zijn als aangegeven. Ik kan je aanraden een recent weegbewijs te “eisen”. Dan weet je zeker wat je bij kunt laden. Onze camper weegt op papier 2650 k leeg, wij hebben hem gewogen bij het RDW, hij bleek inclusief alle opties en inboedel 3120 k te wegen.
, Datum:
31.07.2021 14:14
Colinda, bedankt voor je reactie.
Maar uw antwoord toont maar aan hoe groot de spraakverwarring in dat wereldje is.
Uw gewicht leeg is dat 'leeg' of is daar inbegrepen de 75kg chauffeur, 90% water en 90% brandstof?
En is uw camper ook 7m? En integraal of semi-integraal?
Wat verstaat u onder inboedel?
Het gewicht van eventuele opties vind ik dan weer wel gedetailleerd op het internet....
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
31.07.2021 14:23
PeterV, het antwoord van Colinda is een praktisch antwoord. Het heeft helemaal niets te maken met of haar camper 7 meter is of semi integraal. Jouw vraag kun je dan ook beter aan een dealer stellen, op een camperforum of googelen.
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
31.07.2021 15:36
@PeterV, ik benoemde leeg gewicht, dan bedoel ik ook leeg gewicht. Heeft niets met spraakverwarring te maken. Ik heb hierbij geen water, gewicht bestuurder, brandstof etc bijgerekend, anders had ik wel rijklaar gewicht geschreven. Ik geef alleen aan hoeveel verschil er kan zitten in een lege camper, en met de benodigde opties. Die staan niet vermeld, ook niet bij het rijklaar gewicht.
Dus inderdaad, wat Carolien aangeeft, vooral een praktisch antwoord. Doe er uw voordeel mee zou ik zeggen. En voor uw beeldvorming, al is dat niet relevant, onze camper is een semi integraal camper van 5.90m.
, Datum:
31.07.2021 17:32
Aan allen die de moeite gedaan hebben om te reageren, dank u wel.
Dealer beweert dat het door ons beoogde model rijklaar 2.885 zou wegen. Dat zou dus kunnen overeenkomen met wat jullie schrijven.
Geplaatst door: ® Mariet
, Datum:
31.07.2021 19:19
Ga tijdens de proefrit naar een weegbrug en gooi die paar euro's ertegenaan, dat voorkomt teleurstellingen. Naar mijn idee kun je dat ook gewoon tegen een dealer zeggen, als hij daar problemen mee heeft dan wringt er iets (denk ik). Weegbruggen vind je overal, gewoon even googelen. Je zou de eerste niet zijn die blij thuiskomt met een mooie camper en een lege bankrekening en vervolgens de kinderen, de fietsen, of benodigd meubilair thuis mag laten vanwege het gewicht. Er wordt wel degelijk op gecontroleerd, dus neem geen risico.
Geplaatst door: ® Patrick ve
, Datum:
08.05.2022 11:30
Hoi hoi, we overwegen om de Bürstner Lyseo TD privilege 690 G te kopen.
Heeft er iemand een echt gewogen meetresultaat van deze.
Mvg Patrick