Septemberweer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Roos
, Datum:
30.07.2021 16:50
Als de omstandigheden het toelaten, willen wij begin september nog graag 10 dagen naar Frankrijk.
Klopt het, dat het dan in de Ardeche en richting Anduze, gemiddeld een graad of 24 is overdag? En hoelaat wordt het donker in die periode?
Alvast bedankt!
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
30.07.2021 19:50
Het is er rond 20.00 dan donder in het zuiden. Wij gaan al 15 jaar in september en bijna altijd mooi weer.
Anduze rond de 24 graden klopt wel.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
30.07.2021 20:35
Geplaatst door: Roos
, Datum:
30.07.2021 20:40
Dank je wel Johan, dat is waar ook! Niet alleen 2020, maar ook eerdere jaren herinner ik me beelden van woeststromende rivieren..
We nemen het mee in onze overwegingen
Geplaatst door: Johan
, Datum:
30.07.2021 21:04
Wij zijn een aantal jaar geleden in September met de tent naar de gorges du Verdon geweest. Overdag heerijk alleen ‘s avonds koelt het snel af. Nog zuidelijker in La Croix Valmer lijkt het altijd wel goed. Daar zwommen we in de herfstvakantie nog in de zee. Zeker aanrader en lekker rustig naseizoen
Geplaatst door: Johann
, Datum:
31.07.2021 09:55
Gaan altijd in September,eigenlijk altijd goed weer gehad. Een keer zo warm dat we naar een regenbui verlangden. Wel vroeg donker ook afhankelijk van de hoeveelheid begroeing van de camping.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.07.2021 15:21
Normaal gesproken is het daar dan best lekker weer, maar het kan in de Cevennen richting kust inderdaad flink spoken. De Fransen hebben er zelfs een uitdrukking voor: intemperies Cevenoles (Cevenools noodweer). Ik zou daar in ieder geval niet op campings in beekbeddingen (zones inondables) gaan staan, ook niet als het water nog veel lager lijkt te staan. Dat lieve beekje kan in een half uurtje veranderen in een kolkende modderstroom.
Geplaatst door: Diana1
, Datum:
31.07.2021 22:01
@petervanhethurktoilet, geldt dit ook voor de Ardèche? (ik weet 't kan overal nergens geen garantie)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
31.07.2021 23:10
Vaak in de Cevennen gestaan in september, meestal prima weer. In de laatste week van september komt er vaak regen, net als de rest van Frankrijk.
Elk jaargetijde kan een stroompje een kolkende rivier worden. Vorig jaar in juni was het geval in de Cevennen Hetzelfde is gebeurd bij Castellane en de omgeving Cote d Azur jaren terug..Het gebeurde ook in Limburg.
Als je zo gaat denken, kan je maar beter helemaal niet bij een rivier gaan staan
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
01.08.2021 00:21
Ik ben 1x in de tweede week September naar de Ardèche geweest maar dat doe ik nooit meer. Het is inderdaad om 20 uur al pikkedonker en de zon is pas laat op. Dus hele korte dagen. In de ochtend is alles ook erg klam van de condens. Tevens waren er in Vallin-pon’t-arc en in Anduze al heel wat winkels en restaurants gesloten. Ik denk dat het gezelliger is richting de kust rond die tijd.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
01.08.2021 09:04
Ik zou in september doorrijden naar de Cote d´Azur, ergens rond Frejus bijvoorbeeld. Voordeel is dat het in september gezellig druk is en geen filerijden om naar bijvoorbeeld de markt in Antibes te kunnen. En het weer is aan die kust echt een stuk beter dan in meer bergachtige gebieden in het binnenland. Misschien vind je de afstand voor 10 dagen wat ver. Evt. zou je ook omgeving Avignon/ Anduze/ Apt kunnen gaan zitten, zoals je zelf ook al voorstelt. Dat scheelt nog best een aantal kilometers. Eind september meer kans op slecht weer dan begin september. Nadeel van najaar is kortere dagen. Wat dat betreft kun je beter in juni gaan. Wat mij betreft is dat de ideale tijd, helaas zitten wij aan schoolvakanties vast.