Zwarte zaterdag richting NL (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Guidonl
, Datum:
29.07.2021 09:19
Wij willen, door verwachte regenbuien, al aankomende zaterdag naar huis rijden. Het is dat “zwarte zaterdag” maar is het dan ook enorm druk vanaf zuid frankrijk terug naar het Nederlandse?
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
29.07.2021 10:30
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
29.07.2021 10:33
Gaat voornamelijk over reizen naar buitenland, maar staat wel dat het ook druk kan zijn met terugkerend verkeer.
Of het echt zo is weet ik niet, maar ik heb wel eens gelezen dat je beter na de drukte kunt gaan rijden. Dus niet te vroeg vertrekken.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
29.07.2021 12:35
Aanstaande zaterdag is de drukste dag van het jaar op de snelwegen. Er is sprake van terug kerend verkeer, en van verkeer dat op vakantie gaat. Ht gevolg zijn zéér drukke wegen in heel Frankrijk. Mijn advies: Zoek een B&B, een hotelletje of zoiets en rijdt zondag naar huis.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
29.07.2021 18:04
Ik heb afgelopen zondag rond 4 uur de files bekeken aangezien wij zelf volgende week zondag weer terug gaan, en het was vooral tussen Orange en Lyon flink bal. Wij hebben de keuze om over de A51 te gaan (vanuit Entrevaux naar Grenoble) dus ik denk dat dat voor ons de beste optie is, maar als je alleen de A7 als optie hebt dan is achter de files aan rijden inderdaad misschien het beste.
Ik zie voor na zaterdag a.s. voor hier overigens gewoon mooi weer staan, waar vandaan vertrekken jullie?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.07.2021 15:32
Komende zaterdag is het zwarte zaterdag, maar alleen in de richting van de vakantiebestemmingen. Op de terugweg is het rood langs de Middellandse Zee en in Auvergne, Rhônedal en Alpen. De rest van Frankrijk is richting huis oranje.
Geplaatst door: AngeliqueB
, Datum:
30.07.2021 15:37
Vandaag al flinke drukte voor ons tussen Orange en Beaune, dus in noordelijke richting. We waren om 09.00 uur op de autoroute. Zal morgen niet anders zijn vermoed ik.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
30.07.2021 19:49
Voorgaande jaren was het vrijdags voor de zwarte zaterdag ook altijd al heel druk.
Deze drukte liep gewoon (vr.avond/nacht) over in de zaterdag en dan zaterdags nog veel erger werd.
Je zag dan heel veel oranje en rode gekleurde wegen op de route-sites.
Tot mijn verbazing is er op dit moment van schrijven bijna geen kip op de weg.
https://www.vinci-autoroutes.com/fr/autoroutes-temps-reel/
, Datum:
30.07.2021 20:04
Net op het nieuws: morgen verwacht de DRUKSTE zwarte zaterdag OOIT in Frankrijk. . Veel succes aan iedereen die mogen gaat rijden.
Geplaatst door: Marik
, Datum:
30.07.2021 22:37
Hoe harder ze schreeuwen hoe meer het gaat meevallen. En het is vaak opvallend dat het dan juist op dit soort dagen vooral eerder (heel vroeg) erg druk is en daardoor eerder wat rustiger wordt.
Gelukkig hoeven wij nergens rekening mee te houden en vertrekken wij lekker zondagmorgen. Niet te vroeg en maandag het tweede deel, altijd ideaal rijden op deze dagen!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.07.2021 23:48
, Datum:
31.07.2021 13:16
Laatste actuele nieuws:
Op de traditioneel drukke dag is vooral
de Route du Soleil berucht, de A6 en A7
van Parijs naar Lyon .Rond het middaguur
was de vertraging op die route al
opgelopen tot zes uur.
Geplaatst door: Dede
, Datum:
31.07.2021 17:28
Vanochtend om 9.30u vertrokken vanuit noordelijk Flevoland. En nu, na 8 uur rijden, bijna bij Tours voor onze overnachting. Alleen even beetje langzaam gereden bij Antwerpen. Verder geen file gezien (ja, richting het noorden). Perfect gereden dus! Morgen op ons gemak het laatste stuk.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
31.07.2021 20:28
Om 05.30 uit Twente vetrokken met vouwwagen, om 16.30 op overnachting camping net over Lyon. Geen kip op de weg, heerlijk door kunnen rijden.