Volgende week in Normandie -> Regen / regen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anita
, Datum:
28.07.2021 15:56
Heb ik weer. Altijd naar het Zuiden gegaan. Nu ivm Corona en dat mijn dochter mee rijd met de auto eerste keer dacht ik, we gaan niet zover. Normaal als ik in het zuiden zit hoor ik altijd: "hier in Nederland is het ook bloed heet". Dus ik dacht. Nou dit jaar dan maar dichtbij want in Nederland is het ook altijd mooi weer.
Nu dus niet... BAAAAl
Maar ja.. geboekt en volgende week vertrekken we richting Normandie (Camping La Vallee) en ga ik met 5 pubers in 2 autos op reis. Maar wat dan???
Heeft iemand tips en tops om te doen in de omgeving?
De leeftijd varieert van 16 tot 22 jaar.. En houden niet perse van oorlog (meiden) Maar wel van dingen doen... Carten of boomtop klimmen. Winkelen (leuk winkelcentrum)
Ik hoor het heeeeel graag...\
En is er op een uur rijden warmer dan gaan we daar een dagje naar het strand hahaha
Thanks en iedereen fijne vakantie.
Geplaatst door: Johanna
, Datum:
28.07.2021 16:44
Troost je, ik zit in Nederland en het is gewoon ROTweer. En de vooruitzichten zijn ook beroerd.
De invasiestranden en het museum in Caen zijn de moeite, voor wie het leuk vindt.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
28.07.2021 16:47
Waar zit die camping in Normandië? Normandië is nl. best groot! Ik zit hier momenteel en het weer valt mee. Het zou wat warmer kunnen en minder wind maar het is droog, ondanks de voorspellingen.
Geplaatst door: anita
, Datum:
28.07.2021 17:01
Hoi Wat heerlijk om te horen dat het wel mee valt....
wij gaan naar Houlgate...
Fijne vakantie.. Heb jij nog tips of tops... (niet teveel oorlog voor de meiden hahaha) En ja ik weet dat gebied is v.n oorlog verleden.. Maar goed er zijn daar natuurlijk ook tieners die van andere dingen houden... :)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.07.2021 17:14
Normandië en Bretagne zijn geweldig, alleen het weer is is te vergelijken met Nederland. Het kan dus mooi weer zijn, maar ook zeker minder weer! Voor ons een reden om toch altijd richting het midden/ zuiden te gaan. Ik vind kamperen met minder weer gewoon niet leuk.
Gelukkig is er in de omgeving genoeg te doen en vaak als je er bent leef je toch wel buiten en valt het nog mee en is het misschien gewoon lekker weer. Fijne vakantie !
Geplaatst door: Jac
, Datum:
28.07.2021 17:25
, Datum:
28.07.2021 17:36
@Anita ik zit zo'n 170 kilometer westelijker en zonder kinderen. Ander soort vakantie dus! Wij gingen ook altijd naar het zuiden maar 2 jaar terug hier perfect weer gehad terwijl de rest van Europa aan het afzien was. Nu een beetje Texels weer. Zonnetje, wind en wolken. Hoewel ik ook niet zo van de oorlogs dingen ben vonden wij een bezoek aan de invasiestranden erg indrukwekkend. Óók erg toeristisch trouwens! Misschien vinden jouw meiden het leuk om te golfsurfen? Dat wordt hier op het strand gedaan en er is dan een surfschool aanwezig. Bij slecht weer zijn er genoeg steden in de buurt. H&M in Frankrijk is vast leuker!
, Datum:
28.07.2021 18:17
Hoi
Golfsurfen ja klinkt super.. En dan hoeft het ook niet perse warm te zijn.. Goeie tip nog totaal niet aan gedacht...
Heb jij toevallig ook de tour gedaan met de zijspan? Ziet er wel leuk uit.. wel duur. Maar ja ... moet toch wat verzinnen.
Fijn om te horen....
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.07.2021 18:44
Winkelen in Rouen. Leuk oud centrum (wel, net als overal natuurlijk leuker als het droog is). Of een enorm winkelcentrum opzoeken, maar je bent vast niet de enige en wat meer risico voor corona natuurlijk.
, Datum:
28.07.2021 18:49
Ja een groot winkelcentrum zijn de meiden ook altijd voor te porren.. Dus als er dat is dan komt het al voor 50 % goed hahaha.
Maar fijn dat ik zo wat tips krijg....
Merk dat ik de eerste keer echt zenuwachtig ben. Ben al die tijd naar het zuiden gegaan. En ja dan is het weer al voldoende. En nu de onzekerheid... wordt er beetje gestoord van (mezelf)....
Hoop alleen dat er meer nederlanders zijn. Ff lekker kletsen hou ik ook wel van... En zeker voor mijn jongste van 16 zou het fijn zijn als er jeugd op de camping is, maar ik merk dat er weinig mensen reageren. Dus we zullen wel de enigste zijn. :)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.07.2021 18:50
Overigens ik zou niet meteen de wanhoop in gaan. Ik heb net even gekeken bij Caen, 14 daagse voorspelling. Weeronline.nl Vanaf zaterdag krijgt weer een 7 (tot en met donderdag), 21-22 o C en op meeste dagen zie ik een zonnetje staan en max 2,5 mm regen (wat echt niet veel is). Dus wanhoop niet. Vanaf donderdag wel iets minder nog, maar temperatuur voor Normandie gewoon goed (22 oC). Kan nog goed meevallen dus. Maar reken niet op een week strandweer (daar moet je sowieso niet op rekenen in Normandie). Op weerplaza krijgt het weer in Caen zelfs een paar dagen een 8.
https://www.weerplaza.nl/wereldweer/europa/frankrijk/caen/7342/
Geplaatst door: conny
, Datum:
28.07.2021 18:52
www.france-voyage.com
www.frankrijk.nl
Laat ze ook zelf zoeken.
Komt vast wel goed.
Veel plezier !
, Datum:
28.07.2021 19:32
Die tour met zijspan ken ik niet. Maar ik denk dat die meiden blij mogen zijn met een moeder die met hen naar Frankrijk rijdt! En het wordt vast hartstikke gezellig. Óók zonder allerlei activiteiten! Veel plezier en vergeet zelf niet te genieten.
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
28.07.2021 21:41
Onze ervaring in Normandië is dat het 's ochtends compleet bewolkt en/of regenachtig kan zijn, terwijl het vervolgens 's middags helemaal open breekt en prachtig weer wordt. De avonden zijn wel een stuk koeler dan in het zuiden. In Houlgate en op La Vallee zijn wij meer dan 25 jaar geleden geweest. De Vaches noirs zijn prachtig en als ik me goed herinner rechtstreeks via een (stijl) pad vanaf de camping te bereiken. Het strand is ook prima, wel een beetje ver om te lopen en een steile weg. Houlgate is een leuk dorpje om een ijsje te halen of wat te gaan eten. Gewoon lekker gaan genieten zou ik zeggen. De kinderen vermaken zich vast wel. En op die leeftijd heb je daar als ouder verder ook betrekkelijk weinig invloed op is mijn ervaring;)
, Datum:
29.07.2021 11:11
Hoi
ik dacht dat de camping aan zee lag in ieder geval te belopen en nu lees ik dat het niet zo is.. Waarom schrijven campings dat dan altijd op de site.
Ik ben beetje slecht ter been (loop al jaren met enkel probleem) maar goed... Dat is mijn ding... En dacht ach 10 min lopen is wel te doen.
nu lees ik dat het niet te doen is.. (had ik vorige jaar ook al bij een camping)
En ik. lees altijd de meningen bereid me super goed voor. Maar van deze camping zijn er niet zoveel meningen. Dan alleen : vieze w.c of hard geluid blabla. Terwijl ik juist altijd wil lezen wat er te doen is. Vieze w.c doen we zelf... toch?
Ik schrijf n.l wel meningen met tips en tops..
Ik geloof ook wel dat er genoeg te doen is in de omgeving.. Hoop dat het niet zo waait en we met boekje lekker op bedje ook kunnen lezen in badpak.. hahah
Hoor wel als er nog meer tips zijn.
Fijn mensen al deze reacties.. Waardeer ik...
Geplaatst door: DirkV
, Datum:
29.07.2021 14:06
Ik zie nu dat wij (in 1993) hoogstwaarschijnlijk op camping Les Falaises hebben gezeten. Daar was een steile trap richting de rotskust. Naar het strand ging je over de normale weg, dat was ruim 2,5km lopen met iets van 100m hoogteverschil.
Camping La Vallee ligt veel dichterbij het strand (1400m) en die route is grotendeels vlak. Excuses voor het misverstand!
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
29.07.2021 14:10
Ach guttegut, Anita, wat heb ik met je te doen, wat een rampspoed komt er op je af en nu ben je nog niet eens in Normandië, och och wat een ellende en het ergste moet nog komen, misschien niet eens een boekje lezen in een badpak, wat zielig toch!! Ik hoop maar dat alles goed komt.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
29.07.2021 14:32
@Cornelis...jij hebt zeker al vakantie gehad?
Of ben je soms met pensioen dat je elke dag vakantie hebt??
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
29.07.2021 14:53
@Anita, heb je toen ook gecontroleerd via Google Maps? Je kan dan de afstand zien en vaak ook de streetview-beelden. Doe ik altijd als ik ergens wil boeken. Dan krijg je een idee van de ligging.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
29.07.2021 15:07
Ken het gebied totaal niet dus geen eigen ervaring. Wellicht heeft de receptie van de camping de nodige folders met uit tips. Of vraag anders bij de receptie de dichtstbijzijnde Office de Tourisme(VVV). En wie weet welke leuke verrassingen er zijn. Fijne vakantie.