Vraagje ivm testen tieners (reizen vanuit België) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ilvy
, Datum:
28.07.2021 15:41
Dag allemaal, wij vertrekken op zaterdag 7 augustus naar Frankrijk vanuit België. We zijn beiden al een tijdje volledig gevaccineerd. Ik heb altijd gedacht dat onze dochters van 14 en 16 een PCR test moeten laten doen voor binnenkomst Frankrijk. Nu las ik juist een artikel in een krant dat dit niet hoeft als beide ouders gevaccineerd zijn. Vind dit allemaal zeer onduidelijk! Weet iemand hoe het zit, of iemand die in dezelfde situatie zit? Alvast bedankt! Groetjes Ilvy
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
28.07.2021 15:47
Iedereen vanaf 12 moet getest w om fr binnen te komen als ze niet volledig gevaccineerd zijn of onlangs Corona hebben gehad. Een antigeentest is ook ok....
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
28.07.2021 15:53
Geplaatst door: Ilvy
, Datum:
28.07.2021 18:12
@lisbeth, ik dacht dit dus ook, maar had deze info gelezen op de reiswijzer van hln.be. Heb gemaild met de redactrice. Zij heeft me een document dooorgemaild, waarin staat dat voor minderjarige kinderen dezelfde regels gelden als hun ouders. Dus ouders gevaccineerd, moeten kinderen niet getest worden (als je in België woont natuurlijk) Hoe verwarrend is dit wel niet! Ik denk dat de meeste mensen die niet weten. Is wel een stressfactor minder vind ik.
, Datum:
28.07.2021 18:43
Hai, dat geldt enkel voor quarantaine...als de ouders gevaccineerd zijn moeten de kinderen niet in quarantaine... Check de website van de Franse regering maar, die is vollediger dan de Belgische en meer up to date vaak.. ;-)
, Datum:
28.07.2021 18:44
Ben jij de Ilvy van de vallée Bleue? Wij gaan nu maandag daarheen;-)
Geplaatst door: ® Ilvy
, Datum:
28.07.2021 19:31
Hey, jaja da ben ik. Wij vertrekken 7 augustus maar overnachten eerst 2x in Pont de Vaux. Daarna gaan we naar Valée bleue, dus van de 9de augustus. Hoelang blijven jullie daar? Wij blijven tot de 23ste.
, Datum:
28.07.2021 19:46
Ah leuk! Wij ook zoiets;-)