Vakantie Pyreneeen-Orientals (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anna
, Datum:
26.07.2021 22:26
Wij denken na om deze zomer naar de Pyreneeen-Orientals te gaan (iets meer richting de bergen dan richting zee) ergens bij prades in de buurt. Heeft iemand ervaring met deze omgeving? Is het er druk, kunnen we op de bonnefooi die kant op? Hoe is het in het algemeen met het weer? Wat moeten we absoluut zien? Ervaring met leuke campings? Ik hou heel erg van een mooi uitzicht mijn reisgenoot van een zwembad. Ben heel benieuwd naar jullie tips!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.07.2021 23:56
De must-see van deze omgeving is natuurlijk de Pic du Canigou, de emblematische berg die je al van verre ziet als je op Prades aanrijdt. In Perpignan aan de kust noemen ze dit al 'onze berg'.
Het weer in de Pyreneeën kan zeer wisselvallig zijn, maar in de zomer is het doorgaans toch gewoon lekker. En in Prades zit je nog niet eens echt in de bergen, houdt daar vooral rekening met grote hitte. Trek je de bergen in (ja, daar is het koeler), dan is het natuurlijk altijd verstandig rekening te houden met plotselinge weersveranderingen.
Geplaatst door: martijnsevein
, Datum:
27.07.2021 08:58
Mijn vrouw en ik gaan al jaren die kant op (camping calagogo saint cyprien). Prades ligt echt wel een stukje het achterland in . Niet druk daar en (voor ons ) te ver weg van alles ..Maar dat is natuurlijk persoonlijk . wij zitten aan de zee direct aan het strand met uitzicht op de pyrenneeen vanuit het zwembad . Prades ligt aan een weg zeg maar waar je elke keer langs moet om ergens heen te gaan . De omgeving tja lastig ... na jaren hebben we nog niet alles gezien. Maar Collioure (uiteraard) parkeren bij het station, kustplaatsen port vendres , banyuls sur mer (heel mooi aqaurium), de kust route naar spanje , andorra .Iets verder maar fantastisch Carcasonne en narbonne, Gruissan met zn zoutvelden . Vanuit Prades mischien beetje lastiger aan rijden dat weet ik niet . Amelie les bains ,Ceret super mooi ....Castelnou is een plus beaux village .....Boottochten langs de kust vauit argeles port.Wij zitten bij saint cyprien de haven daarvan is ook erg gezellig niet groot maar wel mooi .Oh ja pallau-del vidre mooi glasblazers dorp . pfff kan wel ff doorgaan maar zelf ontdekken is ook leuk ,wij rijden soms gewoon en komen dan in een dorpje terecht die we ff ontdekken ...We bezoeken altijd even de kerken met hun vaak indrukwekkende ww1 gedenkstenen... Voro meer vragen mag je me altijd mailen of toevoegen op facebook. Het weer is over al gemeen goed ,vaak harde wind die langs de pyreneeen waait.....