route naar frankrijk via duitsland vanuit Noord Nederland (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Enidan
, Datum:
26.07.2021 21:30
Vanuit Noord Nederland rijden wij altijd via Duitsland naar Frankrijk via Trier/ Luxemburg richting Metz.
Nu er in de eiffel wegen zijn afgesloten is het voor mij even zoeken wat de beste route is. Ik rij met caravan en het liefst snelweg.
Vanaf waar zou je de 61 weer op kunnen? of is doorrijden over de 3 richting Koblenz en dan de 48 naar Trier een betere keuze? Of doorrijden naar Saarbrucken en dan richting Metz. ( door de negatieve test staan we in theorie wat op tijd vanwege de 24 uur...)
Ik hoor graag jullie routes. Dank alvasat.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.07.2021 21:54
Ik lift even mee, omdat wij eerste etappe naar Straatsburg rijden (Strasbourg). Meest logische route zou zijn Venlo - 61 - 65 via Karlsruhe zo afzakken naar Strasbourg. Maar 61 is afgesloten bij Keulen. Ik lees omwegen bij Bonn, maar dat is altijd al heel druk daar. Ok, dan maar via Belgie. Dan ook weer onlogische knik via Luik via Namur en dan via Luxemburg verder, Metz, Strasbourg. Of via Verviers en dan 60, 1 en dan grens over bij Saarbrucken, N61 en dan A4 op richting Strasbourg. De 3 langs Dortmund enz rij ik liever niet. Vervelende weg en enorme kans op files. Ook het stukje tussen Lux. en Nancy vind ik vervelend, maar we zouden dan nu alleen maar tussen Lux. en Metz hebben. Als ik op de kaart kijk zou nu via Verviers en dan 60,1, N61 het meest 'rechtdoor' zijn en je komt (behalve Saarbrucken) nergens langs een grote stad. Ben er ook nog niet uit :) Beslissen pas 1 dag van te voren, maar als iemand een tip heeft...
Geplaatst door: Enidane
, Datum:
26.07.2021 22:09
Die 3 vanaf Keulen moeten nu een heleboel extra auto's over en dat samen met werkwegzaamheden is natuurlijk geen feest. Ik heb wel vakantie maar in de file staan is een beetje zonde tijd. Bij Bonn is er nog een tussenweg naar de 61. Als die verbinding wel kan en de aansluiting op de 61 open is dan is dat voor mij misschien wel de beste optie.
Geplaatst door: Marik
, Datum:
26.07.2021 22:12
Via Arnhem- Venlo- Maastricht- Luik- Luxemburg is heerlijk rustig rijden en een goede optie! Alleen ‘om’ Luik lukt ook nog niet, maar je kunt al wel door Luik.
Wij vertrekken zelf aankomende zondag en rijden dan via Maastricht- Luik- Luxemburg en mocht de weg ‘om’ Luik nog dicht zijn rijden wij bij Luik via Namen en dan richting Luxemburg.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.07.2021 22:18
Als het eerste deel via Duitsland moet
Dan houd Aken aan ,daar richting luik, staat aangegeven als Luttich!
En bij Verviers de E42 tot st-Vith ,naar en door Luxemburg
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
26.07.2021 22:19
Navigeren met Google maps!
Die berekent de snelste,beste route rekening houdend met afsluitingen en files
Geplaatst door: enidan
, Datum:
27.07.2021 10:36
@labrador, niets moet natuurlijk maar het rijd normaal gesproken wel fijn via de 31 naar beneden. Daar zijn ook nog weinig tot geen wegwerkzaamheden. Aken had ik nog niet als optie bedacht. Dat is een route en weg die goed te rijden is?
@irenem. Google maps geeft meerdere routes zelfs die geblokkeerd lijken te zijn. Inmiddels meerdere routeplanners geprobeerd. Nadeel is dat je nergens aan kunt geven dat je met caravan rijd. Ooit één keer in Belgie met caravan een weg in gestuurd die overging in een bospad en wat helemaal geen geschikte weg was met caravan. Moesten we terug. Nu ik alleen rijd ben ik toch wel wat voorzichtiger met dat soort dingen.
@Marik. Wij reden altijd via Eindhoven denk ik. Dat vond ik nooit een fijn stuk naar beneden. Arnhem Venlo is misschien wel een optie. Als het moet dan moet het hoor. We wonen pal naast de grens en zijn binnen 15min op de 31 in Duitsland vanuit Drenthe.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
27.07.2021 10:43
Voor wat het waard is: Na mijn weten zijn de de meest gangbare routes in de Eiffel begaanbaar dit weekend. Wij rijden bv vanuit twente, dan over de B51, verschillende op en af ritten zitten dicht maar volgens de website vd ADAC is de doorgaande weg wel te rijden. Wij rijden zaterdag weg uit Twente met vouwwagen dus gaan gewoon de route rijden die julie denk ik ook van plan zijn te maken. Dus voor trier eraf richting wasserbillig in Luxemburg
Geplaatst door: MAB
, Datum:
27.07.2021 15:49
Inderdaad, volgens mij is de route via de B51 gewoon open (die rijden wij altijd). Maar ik kan me voorstellen dat het wel wat drukker is her en der.
Geplaatst door: enidan
, Datum:
27.07.2021 17:53
@claudia23 In een facebookgroep werd vandaag toevallig dezelfde vraag gesteld. Daar kwam een reactie dat de omleiding door verschillende dorpjes ging en het ramp gebeuren goed zichtbaar was.Zij zouden een andere route gekozen hebben. Als ik de site van de adac bekijk dan zie ik dat de 1 die aansluit op de 61 al afgesloten is. Jullie nemen dan dat stukje bij Brühl net onder Koln denk ik en daar weer de aansluiting op de 1 en dan de 51 richting Prüm. Goede reis zaterdag.
, Datum:
27.07.2021 18:24
@enidan, dank je! Echter ik lees juist dat nu de omleidingen zijn en zaterdag verholpen zouden moeten zijn... Ik ga me er nog eens in verdiepen..
Geplaatst door: Car2
, Datum:
27.07.2021 20:10
Ik meende dat de ANWB routeplanner wel rekening houdt met wegafsluitingen.
Voor baustellen en andere hindernissen in Duitsland kun je ook de volgende site raadplegen. Site werkt niet in de browser Edge.
Nu ik zelf even kijk, is de site overbelast, dat nog nooit eerder meegemaakt. Maar er zullen vele vakantiegangers zijn met dezelfde bedenkingen over de keuze van de route vanwege alle afsluitingen.
https://www.verkehrsinfo.de/index.php?menuselect=0&Itemid=0&UIN=&showmap=1
, Datum:
27.07.2021 21:30
Geplaatst door: Enidan
, Datum:
28.07.2021 10:15
Dank je Car. Nog steeds overbelast.
@claudia ik ga de heenweg maar door Nederland en dan via Venlo.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
28.07.2021 10:56
Mag je daar kiezen
Via Maastricht luik naar Verviers
Of via Aken
Zit slechts een fractie tijd tussen
, Datum:
28.07.2021 12:16
Wij gaan gewoon voor de B51
Ben benieuwd ;)
Geplaatst door: DENNIS
, Datum:
28.07.2021 19:16
Wij gaan vanuit het noorden over de 31 richting Keulen. Over op de 3 wat langs Keulen gaat en dan over op de 4 onder Keulen door. Over op de 555 en na een klein stukje eraf gaan en over op de 553. Deze gaat op den duur over op de 1 en daarna de 51 richting Bitburg en Trier.
Dit geeft Google Maps als oplossing. Bekenden van ons zijn hier ook al langs gereden en ging goed.
Op de volgende site kun je inzoomen op omgeving van Keulen en dan zie je de wegen die afgesloten zijn ( die zijn zwart gemaakt). https://www.viamichelin.nl/web/Verkeer/Verkeersinfo-Duitsland
Succes allen.