Waar mooi weer verwacht in Frankrijk vanaf 1 augustus ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Johanna
, Datum:
26.07.2021 20:28
Momenteel zitten wij in Nederland op vakantie. Helaas is het slecht weer en zijn de vooruitzichten ook niet goed.
We zaten te kletsen en vooral te balen. Dit is niet ons idee van de vakantie waar we zo naar uit hadden gekeken om in de plassen op het veld te staan ??. We waren er zo aan toe, maar dit is gewoon ronduit fris en vooral nat. Bepaald geen zwemweer en zonnetje.
En zo kwam ter sprake om wellicht overwegen of we laatste 2 weken van onze vakantie ergens anders zouden heen gaan en het verlies op de geboekte camping hier in Nederland maar voor lief te nemen. Voor 10-12 dagen (max 14) zouden we dan iets willen huren op een camping, mits er nog plek is uiteraard.
Frankrijk zou een optie zijn, maar volgens mij valt het daar ook tegen als ik Weeronline lees: “ Het is wisselvallig zomerweer in Frankrijk met verspreid over het land enkele (onweers)buien. Het is een stuk kouder dan normaal voor de tijd van het jaar”.
Welke streek zou een optie kunnen zijn op max 1000km waar het wél goed weer is de komende periode. En dat is voor ons: 25+ graden zon, een stapelwolken en vooral stabiel zonnig weer. Vanaf 1 augustus dan ongeveer.
Kan goed zijn dat we het uiteindelijk niet doen hoor, en maar balend onze vakantie in Nederland afmaken. Maar als ik weet waar het wél mooi weer is/wordt voorspeld, kan ik nog wat opties onderzoeken en afwegen of het de moeite is om dat te doen, qua weer, qua kosten, reisafstand en Corona-gedoe met testen etc.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
26.07.2021 20:34
In de Provence is het bijna altijd mooi weer. Afhankelijk van waar je woont misschien net iets verder dan 1000 kilometer..
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
26.07.2021 20:36
Hier de vooruitzichten:
https://meteofrance.com/
1000 km vanaf Maastricht of den Helder? Eerste 2 weken van augustus is super hoogseizoen in Frankrijk, veel Fransen zoeken een camping in eigen land.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
26.07.2021 20:41
De Ardèche en Drome/ Provence vinden wij prachtig en mooi weer.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.07.2021 20:54
Mischien ergens in de Allier?
Is het ook knap weer en niet zo ver.
Wel erg jammer van jullie vakantie!
Het ziet er de komende dagen ook niet echt zomers uit.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
26.07.2021 21:36
We hebben 2.5 week in de Ardeche gezeten. 4 dagen bewolkt gehad voor de rest zeer zonnige en warme dagen
, Datum:
26.07.2021 21:37
Oja, wel handig om te vermelden inderdaad; vanaf regio Noordoost-Brabant.
En max 1000 km maar liever iets minder.
In de Loire zijn we al es geweest maar toen redelijk weer gehad, ook niet 2 weken lang strakblauwe lucht hoor, maar ook niet alleen maar regen.
Zou het prima vinden om daar naar terug te gaan als ik zeker weet dat we daar nog ca. 10-12 mooie dagen zullen hebben.
Ardèche ook al eens geweest maar dat was in de meivakantie (en ook geen goed weer). En is ook net weer verder.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.07.2021 21:42
Als je al zou gaan rijden voor "zeker" mooi weer, dan zou ik richting Ardeche of Vaucluse gaan. Vanaf NL gebieden die het dichtst bij een hele grote kans op mooi weer geven. Wel 1000 a 1100 km vanaf Utrecht.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.07.2021 22:25
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
26.07.2021 22:34
Chateau Eperviere wellicht, niet 100% zekerheid qua weer, maar wel grote kans en als je toch 1000 km wil moet je de Ardeche aanhouden, kan al vrij noordelijk voor mooi weer.
La Garenne
Les Charmilles
Als je eigen kampeermiddelen hebt zal la Garenne wel plek hebben nog
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
26.07.2021 22:36
La Garenne is vanaf Breda (wonen wij) ongeveer 950 km geloof ik
, Datum:
27.07.2021 18:51
Ja we vinden het heel lastig.
Er is weinig meer aan huuraccomodaties te vinden in Frankrijk, op campings die ons aanspreken. Nou ja, onze pubers dan ook met name. Op deze camping is weinig jeugd van rond de 15-17 jaar, en ze missen een gezellige groep om mee op te trekken, een voetbalveld waar continue jeugd te vinden is enzo. En van zwemmen is nu geen sprake natuurlijk. Binnenbad is al de hele week volgeboekt en mag ook maar een uurtje.
Normaliter hebben wij in Frankrijk dus ook de grotere, populairdere campings maar ja, die zijn allemaal vol natuurlijk, óf echt te ver rijden voor ons óf veel te duur nu.
Zucht. Dit is echt gewoon zo balen. Niet hoe we onze vakantie hadden voorgesteld. Veelal weer-apps checken of we buiten droog kunnen eten, of dat we de was snel binnen moeten zetten en of de tent goed vaststaat. Niet leuk.
Maar ik zie dus ook dat het op veel plekken in Europa minder is dan normaal. Kroatië is prima weer, maar dat is echt te ver.
Ja, natuurlijk kun je zeggen wat is de zon je waard? Wat heb je over voor nog 10-12 dagen lekker weer? Maar geen 1300-1500 km in elk geval, daar heeft mijn man echt geen zin die het allemaal moet rijden.
Geplaatst door: ina2
, Datum:
27.07.2021 19:06
Geplaatst door: slimpie
, Datum:
27.07.2021 20:06
Middellandse-Zee, komende 2 weken circa 30 graden, heel af en toe wat bewolking, lekker zeebriesje...
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
28.07.2021 11:07
Op camping Combe D'Oyans is denk ik nog wel plaats. Ligt tegen de westflank van de Vercors in gehuchtje Rochefort Samsom. Dichtbij op cp Gallo Romain. Weersvoorspelling daar prima volgens buienradar. Ligt ter hoogte van Valence en goed bereikbaar.
Zie meningen
Geplaatst door: anita
, Datum:
29.07.2021 11:04
Hoi Hoi
Kom gezellig naar camping La Vallee in Normandie..
Daar zitten wij met 5 pubers... Die ook al flink de balen hebben dat het dit jaar minder is met het weer.
maar het blijft droog dus dat is al iets.. En overdekt zwembad...
En ja voor de rest gaan we er ook maar wat van maken. Het is niet anders...
WE zien je graag... . Wij zijn er van 6 a aug tot 17 aug...