Aangescherpte Coronaregels. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Suus80
, Datum:
27.07.2021 06:15
Als ze de huidige oranje landen op geel gaan zetten. Misschien zetten ze de gele landen wel op groen. Dan is er niets aan de hand.
Overigens gisteren vertrokken naar Frankrijk. Route de soleil erg rustig en 0 controles, ook niet op camping. Terwijl die dat vooraf wel aangaf.
Geplaatst door: svdl
, Datum:
27.07.2021 08:31
Hier ook een balende moeder. Wij zijn beide gevaccineerd en onze dochter (13) heeft ook zo snel als kon haar eerste vaccinatie gekregen maar dat is dus nu niet meer genoeg.
Testen voor we naar Frankrijk gingen hebben we al ingecalculeerd. En is die positief hebben we pech en gaan we thuis in quarantaine maar nu dus ook op terug reis en als ze dan positief test dan...... geen idee. We gaan met een tent dat is ook niet echt een quarantaine plek.
Dat is dus het probleem @Joshua. Dat je dus niet door mag en thuis in quarantaine gaat. En vind zelf testen ook al ben ik gevaccineerd ook geen probleem bij thuiskomst.
En ook dat Frankrijk dus eerst geel was met geen terug regels maar omdat ze het gelijk trekken met oa Spanje enz. het ineens wel met regels wordt.
Ga heel hard hopen dat er nu ook gele landen (oa Frankrijk) groen gaan kleuren of in ieder geval gedeeltes van Frankrijk.
En den mensen die iets zeiden over camping clusters met super besmettingen. De meeste mensen, ook wij, gaan niet naar 24/7 entertainmand campings. Normaal al niet en nu helemaal niet. Gewoon een camping met een buitenbad(je) en een rivier. Waar je een vers broodje kan halen en af en toe misschien een buiten talentenjacht of een tafeltennis/voetbal toernooi is of s morgens knutslelen voor de kinderen.
Geplaatst door: fam. H
, Datum:
27.07.2021 08:40
Inderdaad, dat testen voor vertrek hadden wij ook ingecalculeerd, positief, dan heel rot maar dan zit je thuis.
Dit is de eerste keer dat wij echt overwegen te annuleren.
Wij huren een accomodatie, drie pubers, 2 honden, ergens anders las ik dat je dan naar een coronahotel moet. Geen idee of dat klopt. En zit frankrijk, of elk ander land te wachten op wie weet hoeveel gestrande nederlanders.
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
27.07.2021 08:53
Ik las ergens anders dat je gewoon naar huis mag. Dus dat zou het minder erg maken. Dan zou je nog kunnen tanken bij onbemande stations ofzo.
Ook wij gaan geen gekke dingen doen, en leven ons leven net zo voorzichtig als we hier in Nederland zouden doen. Enige verschil is dat je sanitair deelt.
@Daido, hoe bedoel je PCR? Om Frankrijk in te komen volstaat antigeen, mag dat op de terugreis niet? Of begrijp ik het verkeerd?
Geplaatst door: MKMK
, Datum:
27.07.2021 08:56
Qua verzekering zal het ook veranderen. Er zijn nu alleen maar gele en groene landen, bij een nieuwe mutatie kan het oranje worden.
Geplaatst door: Roald
, Datum:
27.07.2021 11:40
Niet zo moeilijk denken mensen, je kan terug toch gewoon gaan rijden. Denk je nou echt dat ze overal aan de grens bij Nederland iedereen gaan controleren? Pure bangmakerij en geld uit iedereen zen zak willen kloppen.
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
27.07.2021 11:57
Ik heb begrepen dat de consequentie van een terugreis zonder testbewijs een boete van 95,00 is.
Dat zou betekenen dat je wel gewoon terug naar NL kunt.
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
27.07.2021 12:14
Terug vanuit Frankrijk kun je misschien (afhankelijk waar je in Frankrijk geweest bent) ook via Duitsland (groen gebied) naar Nederland reizen? Of moet je dan ook een test laten zien als je op doorreis bent?
Geplaatst door: Astrid
, Datum:
27.07.2021 12:25
Welke kleur heeft België voor NL? Anders gewoon zeggen dat je daar op vakantie bent geweest. En er zijn genoeg kleine grensovergangen waar niet gecontroleerd wordt, ik kan het weten want ik woon net over de grens met België 😆
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.07.2021 12:52
@Ilja, mijn reactie was voor Caroline en ging om aan te tonen dat je in het verleden corona gehad hebt en ervan hersteld bent.
Vorig jaar was het devies om direct naar Nederland te rijden en alleen te stoppen om te tanken.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
27.07.2021 13:01
Nee lia word geadviseerd... De rest MOET
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
04.08.2021 16:57
Geplaatst door: anita
, Datum:
04.08.2021 18:09
Vraagje.. Discussie met mijn man... Pfff...
Maar ik krijg deze mail...
Lees ff mee (wie dat wil en. mij hierin tips kan geven)
Wij hebben begrepen dat u voor toegang tot alle campings in Frankijk een gezondheidspas (Pass Sanitaire met QRcode) nodig heeft. Dit geldt voor alle reizigers vanaf 18 jaar. De Nederlandse corona check app volstaat als Pass Sanitaire. U krijgt na het tonen van de pas bij het inchecken toegang tot de camping.
We zetten de voorwaarden van de Pass Sanitaire die u nodig heeft voor de camping nog even voor u op een rij; deze pas moet laten zien dat u:
Negatief getest bent; PCR of Antigeentest van maximaal 48 uur oud (geen zelftest).
Volledig gevaccineerd bent (7 dagen na 2e vaccinatie van Pfizer, Moderna, AstraZeneca). Voor het Janssen vaccin betekent dit dat u minimaal 28 dagen moet zijn gevaccineerd (na 1e vaccinatie).
U hersteld bent van COVID-19 en u minstens 7 dagen geleden 1 vaccinatie gekregen heeft. U geldt dan als volledig gevaccineerd.
U besmet bent geweest met COVID-19 en kunt bewijzen dat u hersteld bent aan de hand van een positieve PCR-test die minimaal 11 dagen en maximaal 180 dagen geleden is afgegeven.
Als ik toch ene QR code heb, hoeven we toch niet allemaal een test te doen???
Of ben ik nu .... ?)...
En mijn dochter van 16 (die wel al 2 vaccinaties heeft gehad alleen de laatste pas sinds gister) Dus die is nog te kort. Maar ze is 16. Dus hoeft ze toch niks te doen.
Ik hoor het graag.
\Wordt overspoelt met alle regelzaken.
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
04.08.2021 18:16
Anita, of , of bedoelen ze. Dus vaccinatie is voldoende.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
04.08.2021 18:48
Je dochter van 16 heeft overigens wel een negatieve testuitslag nodig om Frankrijk in te mogen maar hieft voor campings e.d. niet te testen omdat ze jonger is dan 18.
Geplaatst door: anita
, Datum:
04.08.2021 18:55
Dankjewel voor het antwoord... Beide...
Ik heb een testafspraak gemaakt.. Dus moet goed komen..
Kunnen de fransen dit lezen dan? Of is dat ook een soort van code?? die je dan krijgt?
(beetje blond hahah)
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
04.08.2021 19:43
De testuitslag kan ze in de coronacheck-app met haar digid binnenhalen en hier kan ze dan ook zo'n qrcode van maken, die kunnen de Fransen scannen.
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
05.08.2021 08:19
Ik probeer e.e.a. te volgen maar heb iets gemist denk ik; mijn zoon is 15 en is 1 keer gevaccineerd, ik dacht dat hij bij inreizen geen test nodig had maar alleen kort voor de terugreis moest testen. Nu lees ik dat hij ook bij inreizen een negatieve test bij zich moet hebben (24 uur bij inreizen Frankrijk en 48 uur bij aankomst camping) klopt dat?
Ik heb ergens gehoord dat je bij vrijwel alle apotheken een test kunt laten afnemen; klopt dat of moet ik echt op zoek gaan naar een test locatie in Frankrijk?
Groet John
(nog steeds voornemens naar Frankrijk te reizen op 15 augustus)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.08.2021 09:38
@John67, klopt allemaal. Je kunt volstaan met de snellere antigeentest.
Geplaatst door: ® Roald
, Datum:
05.08.2021 11:16
@ johan,
Je moet als 15 jarige geen test laten zien op de camping, alleen om het land in te komen.
Dat is pas vanaf 18 jaar.