Aangescherpte Coronaregels. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
26.07.2021 16:53
Testen meenemen van www.toegangsbewijs.nu
Hoef je in Frankrijk ook niks te te gaan opzoeken. Alleen geldig bij autoreis overigens.
Geplaatst door: fam. H
, Datum:
26.07.2021 17:13
Dus...
Als wij onze drie pubers laten testen rrn dag voor terug gaan, en 1 van hun is positief.
Dan mogen wij niet naar huis?
Waar gaan wij dan blijven, we huren nu een accomodatie.
Of mag je wel naar huis maar thuis in quarantaine?
Ik kan dat nergens terug vinden.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
26.07.2021 17:32
@Lia, het wordt geadviseerd, niet verplicht.
Geplaatst door: Roald
, Datum:
26.07.2021 17:33
En wat als je positief ben? Je kan toch niet zomaar ergens langer blijven? Moet je dan ergens in de auto een week in quarantaine?
Hier is weer niet over nagedacht.
, Datum:
26.07.2021 17:42
@lia
Niet toch, advies is na 5 dagen thuis testen
Verplicht is testen voor terug komst
, Datum:
26.07.2021 17:47
@lia Sorry las het verkeerd
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
26.07.2021 17:58
Ik lees net het volgende:
Een PCR-test mag maximaal 48 uur oud zijn bij vertrek naar Nederland, een antigeentest maximaal 24 uur. Dat betekent dat mensen bijvoorbeeld wel meerdere dagen over hun terugreis kunnen doen, zolang ze maar aannemelijk kunnen maken dat de test bij vertrek maximaal 48 uur (PCR-test) of 24 uur (antigeentest) oud was.
Dit maakt het wel iets makkelijker. Je kan gewoon nog een overnachting doen op de terugweg.
Geplaatst door: marian
, Datum:
26.07.2021 18:44
@pim, precies dat, dus een wijs besluit. En de consequentie als je toch naar frankrijk wil gaan. Zeker nu er op campings clusters ontstaan. Dus dat het risico in frankrijk minder is dan hier op drukke campings, ging misschien op in voorseizoen. Maar nu in hoogseizoen en als fransen zo ook op vakantie gaan zeker niet.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
26.07.2021 19:34
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.07.2021 19:46
Dus zijn we mooi in de maling genomen..
"Laat je vaccineren,dan krijg je je vrijheid terug"
, Datum:
26.07.2021 20:04
Daar ben ik ook bang voor, maar het komt door de nieuwe variant. En ik voorspel: Er komt binnenkort weer een nieuwe variant en daarna weer 1. Dat doen virussen nu eenmaal. Vaccineren houdt dat niet tegen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
26.07.2021 20:32
Weet iemand hoe je in Frankrijk aan een bewijs komt dat je Covid gehad hebt?
, Datum:
26.07.2021 20:40
@Caroline, wat is de reden hiervan? Een vriendin van mij heeft onlangs een bloedtest laten doen en ze was positief. Echter in Nederland kan je er niks mee en voor het reizen binnen de EU ook niet.
De criterium eis is een positieve pcr test. Wat natuurlijk vreemd is.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
26.07.2021 20:55
@Lia, het wordt geadviseerd, niet verplicht.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
26.07.2021 20:55
Wij gaan dit jaar eens niet naar Frankrijk, maar naar Duitsland met 2 kinderen onder de 12.
Nu heeft Duitsland vanaf morgen verscherpte corona regels dat kinderen die niet gevaccineerd zijn ( dus ook onder de 12 jaar) in quarantaine moeten voor 5 dagen en daarna nog moeten testen.
Kortom een streep door de vakantie, als je geen 5 dagen op je verblijfadres wilt doorbrengen.
Lastig in te schatten natuurlijk, maar is er een kans dat deze regel in meerdere eu landen zal worden ingezet ?
, Datum:
26.07.2021 21:12
@Daido, mijn dochter is vandaag positief getest op corona. Zij moet nog terug naar Nederland dus dacht ik dat ze i.p.v. zich te laten testen voor de terugreis een bewijs kan laten zien dat ze corona gehad heeft.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.07.2021 22:07
@Nika, dan is zo'n veranderende regel ineens wel heel zuur. Wij hebben het ons zelf ook heel gemakkelijk gemaakt...(...), door eerst naar Frankrijk en daarna naar Duitsland te gaan... Leek zo'n maandje geleden allemaal prima te doen. Voor ons komt het allemaal op z'n pootjes terecht, omdat wij met 2 volwassenen zijn en beiden (net) op tijd > 14 dagen geprikt zijn. En de QR-code doet het ook nog op tijd. Maar, wij beseffen ons dat 1 van de landen zo maar iets anders had kunnen verzinnen en dan waren ook wij de pisang geweest. Maar, het lijkt er nu op dat wij gewoon kunnen gaan behoudens de extra papierwinkel voor zowel Frankrijk als Duitsland.
Succes met het omboeken/ aanpassen etc.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
26.07.2021 22:36
@Hans030, wat fijn dat t voor jullie allemaal door kan gaan, en je nu in beide landen kan genieten!
Ja we dachten alles goed voor elkaar te hebben door ook net op tijd de vaccinaties te hebben gehad, en dan nu dit. Een hele flauwe regel, want kinderen onder de 12 worden nog niet gevaccineerd, dus idd daardoor heel zuur.
We hebben nog 1,5 week , nu idd bekijken wat de beste opties zijn, of dat we een risico gaan nemen!
Hele fijne vakantie voor jullie!
, Datum:
26.07.2021 22:50
@caroline Alleen een nederlandse pcr geld als bewijs oor bsmetting. Voor 8 augustus is geen test nodig om Nederland binnen te komen.
, Datum:
26.07.2021 23:10
Dan moet ze tóch testen...of voor 8 augustus naar huis..