Wat als je corona oploopt in Frankrijk? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anouk
, Datum:
25.07.2021 15:39
Beste vakantiegangers,
Ik lees al een tijdje mee omdat wij ook het plan hebben om naar Frankrijk op vakantie gaan, maar het ook wel spannend vinden met het hele corona gebeuren. Er wordt hier al heel wat geschreven over de situatie en coronaregels in Frankrijk. Maar wat ik nog nergens heb gelezen en ook niet terug kan vinden op het internet is wat de gevolgen zijn als je toch corona oploopt in Frankrijk. We zijn allebei 2x gevaccineerd, maar zeker met de deltavariant geeft dat geen garantie. Mag je dan nog terug naar Nederland, of moet je daar ergens in quarantaine? Lijkt me ook niet dat je dan op de camping mag blijven. Weet hier iemand misschien wel wat de procedure dan is?
Verder vroeg ik me nog af of iemand weet wanneer een land weer op oranje gaat vanuit Nederland gezien? De besmettingen in Frankrijk lopen natuurlijk ook weer op.... Wij zouden 9 augustus vertrekken. Verzekeringstechnisch zou het schelen als het dan nog geen oranje is.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
25.07.2021 16:03
Ik lees ff mee, want we zitten er nu en omdat het niet altijd te vermijden is om voldoende afstand te houden... Bestaat de kans natuurlijk... En wat dan... Ziek en verrot terug rijden en geen hotel in kunnen?? Ja, het geeft wel wat spanning.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
25.07.2021 16:12
Voor ons de reden om vorig jaar en dit jaar maximaal 700 km van huis te willen zitten (ook i.v.m. kwetsbare familieleden). Als er iets gebeurt of indien nodig ben je in 7 uur weer thuis, desnoods bijv 17 uur weg en uiterlijk middernacht thuis met zo min mogelijk stops, tanken bij nachtautomaten en parkeren op ruime afstand van anderen.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
25.07.2021 17:49
@Anouk, de vaccins werken nog steeds meer dan voldoende tegen deze variant (diverse onderzoeken al geweest). En bang zijn voor de cijfers in Frankrijk hoeft niet. In Nederland zitten we nu hoger per 100.000 dan in de gebieden daar. Het risico hier is dus nog hoger. Gewoon je aan de regels houden incl afstand en de kans is gewoon klein als je bent gevaccineerd.
, Datum:
25.07.2021 18:07
De besmettingen in Frankrijk zitten trouwens ook hoofdzakelijk bij 20-30 en de clusters waarover je leest zijn vaak discotheken of andere uitgaansgelegenheden. Als je niet naar het nachtleven daar gaat (dus 's avonds laat) kom je niet zo snel jongeren tegen. Waar ik zelf naartoe ga, zie ik ze overdag niet.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
25.07.2021 19:23
Nou MartWout, dat is wel een gewaagde opmerking dat het vaccin goed beschermt tegen Covid.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/virologen-slaan-alarm-deltavariant-verspreidt-zich-ook-via-gevaccineerden~b800c3e1/
En dit zijn nog de meest conservatieve virologen. Volgens onderzoeken uit Israel is het nog erger.
Wat wel zo is dat je met een vaccin minder erg ziek wordt. Maar in de leeftijdscatagorie 0 tot 50 heb je zonder onderliggend lijden weinig kans om erg ziek te worden.
Als je erg angstig bent, vermijd plaatsen waar veel mensen dicht bij elkaar zitten met slechte ventilatie. Nachtclubs en drukke disco 's zou ik vermijden.
Het beste is denk ik als je ziek voelt naar huis te rijden en je daar laten testen.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
25.07.2021 20:12
Wij hadden in juni ook zelftests bij ons en afgesproken met elkaar wanneer één van ons zich niet lekker voelde ,we een test zouden doen en dan eventueel direct richting huis zouden gaan.
Gelukkig niet nodig geweest.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
25.07.2021 20:26
Van Frankrijk is een stijging de verwachting, zie Google-kaart, pijltjes wijzen omhoog.
Nu ook nog de Fransen in de grote steden aan het demonstreren (tegen verplichte vaccinaties) zijn, verwacht ik dat het daar nog sneller zal gaan. Die demonstranten zijn vast niet gevaccineerd.
Frankrijk heeft veel meer kritieke Covid-patiënten dan NL per 100.000 inwoners.
Wat betreft de vraag: Zorgen dat je in quarantaine bent. In de auto kan dat ook, wel lastig bij noodzakelijke stops.
Geplaatst door: Anouk
, Datum:
25.07.2021 20:48
Cijfers in Frankrijk stijgen inderdaad en hier in Nederland zijn ze aan het dalen. Maar los daarvan; het risico in Frankrijk is nu nog kleiner, maar als je toch besmet raakt is de impact wel groter (los van je gezondheid). In Nederland ben je zo thuis en mocht je op een camping staan zou je zelfs naar huis kunnen gaan en familie / vrienden alles laten afbreken / opruimen op de camping. Is wat lastiger in Frankrijk....
Zelftests willen we inderdaad ook meenemen. Lastig allemaal. We zijn zo aan Frankrijk toe! Zeker met de weersvoorspellingen hier. Maar ja dan moet je wel met een fijn en gerust gevoel op de camping staan.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.07.2021 22:47
Jullie hebben het overv de mogelijkheid om nog terug te gaan als je corona hebt, maar wat dacht je van de kans dat je daar met corona naar het ziekenhuis moet. Ik kan je uit eigen recente ervaring vertellen dat ze in Frankrijk medisch-technisch weliswaar goed zijn, maar dat de verzorging dramatisch is. Dan had ik nog geluk dat mijn Frans god genoeg is om gewoon dingen te vragen, als je dat niet doet heb je helemaal een probleem. Over de kwaliteit van het eten zwijg ik maar.
Nog een gelukje: ondanks twee vaccinaties moest ik toch nog een pcr-test ondergaan om gerepatrieerd te mogen worden. Ik veronderstel dus dat je als je corona hebt daar in het ziekenhuis zult moeten blijven...
, Datum:
26.07.2021 09:10
@Peter, de topicstarter is volledig gevaccineerd. De kans op ziekenhuis is dan erg klein. En als je in Nederland het oploopt als je op vakantie bent mag je niet reizen volgens https://lci.rivm.nl/handreiking-reizen-toerisme-en-covid-19-beleid-voor-patienten-en-contacten Dus isolatie waar je zit.
@Daido, ik had het niet over verspreiden virus maar over bescherming voor jezelf na vaccinatie. Daar zijn geen negatieve verhalen over. Waar golven zijn zijn niet iedereen gevaccineerd. Israel zit net in de 60% qua volledige vaccinatie. Australië onder de 20%
, Datum:
26.07.2021 09:11
Maar je moet doen waar je zelf achter staat. Als Frankrijk voor je niet goed voelt dan moet je het niet doen. Die beslissing moet een ieder zelf nemen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.07.2021 09:39
Geplaatst door: Inge
, Datum:
26.07.2021 12:57
Van die campingclusters verwondert mij niet: wij waren twee weken geleden in camping sandaya Le verdon. Camping was helemaal volgeboekt, zwembad overvol, Binnenzwembad ook open en overvol, dansavonden zonder mondkapjes en geen mondkapjes in Horeca. Tja...
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
26.07.2021 13:20
Als er geen controle plaats vind kijk ik niet op van die clusters.
Bovendien overal in frankrijk demonstraties, daar ligt het natuurlijk niet aan.
, Datum:
26.07.2021 13:25
Geplaatst door: Joshua
, Datum:
26.07.2021 13:45
"Campingclusters". Wat een stemmingmakerij zo'n artikel en AD onwaardig. 82 besmettingen over 22 campings in de Vendee. 54 hiervan betreft personeel. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn en aan de maatregelen houden, maar bericht in AD zorgt slechts voor selectieve beeldvorming waarbij campinggasten worden neergezet als potentiële superverspreiders. Zo'n bericht draagt alleen maar bij aan meer polarisatie. Kwalijk. Mwah ik vind er wel wat van 😉
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.07.2021 14:09
Het zou mij niets verbazen als de besmettingen weer lekker oplopen.
Net als vorig jaar.
Mensen zijn rare wezens,lekker op een kluitje bij elkaar zitten
Gelukkig zijn wij 2 keer geprikt,en wat er ook gebeurt wij vertrekken gewoon in sept richting het zuiden.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
27.07.2021 01:49
Als je corona oploopt moet je in quarantaine, daar waar je bent. Mag je niet meer reizen! Als dat op de camping is, zul je in je kampeermiddel moeten blijven, en mag je niet van het sanitair gebruik maken!
Je partner waarschijnlijk ook niet!
Dus zul je, net als thuis, je boodschappen moeten laten bezorgen of door een ander moeten laten doen, die het dan, op afstand, neerzet!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
27.07.2021 07:34
@silvia, waar heeft u deze informatie vandaan? Lijkt mij raar, en dan poepen in een emmertje wat opgehaald wordt door campingeigenaar?
Vorig jaar moest je direct van de camping af en direct naar huis rijden en alleen stoppen voor tanken.